Skip to content

מאיטליה לישראל: אנטיתזה – פילוסופיה במחול סוער עם אטרבלטו

חלום, זמן, יופי, אלימות, אהבה, מוות, עבר והווה - מושגים מופשטים לובשים כוריאוגרפיה סוערת של ירז’י קיליאן, חופש שכטר ואנדוניס פוניאדקיס. מחול מרגש ועוצמתי, כמו להקת זאבים אלימה, כמו אגרוף של אנרגיה. סיבוב הופעות של להקת אטרבלטו בתל אביב, חיפה וירושלים בינואר 2020.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אטרבלטו , מהלהקות החשובות באיטליה ובאירופה, חוזרת  לישראל עם המופע "אנטיתזה" שבו רקדניה מבצעים שלוש יצירות של שלושה מהכוריאוגרפים החשובים בעולם המחול העכשווי.  זהו מפגש פסגה בימתי של היוצרים המובילים: ״20:14’’ מאת ירזי קיליאן, "וולף" מאת חופש שכטר ו״אנטיתזי" מאת אנדוניס פוניאדקיס.


בישראל תעלה הלהקה תכנית מגוונת, שלוש יצירות המשקפות פרשנויות של שלושה יוצרים, למושגים מופשטים כמו חלום, זמן, יופי, אלימות, אהבה, מוות, עבר והווה.

אנטיתזה - מחול פילוסופי מאיטליה. צילום: antitesi - ph Nadir Bonazzi

"וולף" מאת חופש שכטר

חופש שכטר הוא אחד מהכוריאוגרפים האינטנסיבים והבולטים ביותר בעולם המחול העכשווי. לגבי יצירתו זו הוא אומר "ריקוד הוא כמו חלום; כשאתה מתעורר אתה לא יכול להסביר איך ומדוע התרחשו מחשבות ודברים מסוימים ומדוע הם התרחשו בצורה מדויקת כזו.

המבקרים כתבו:״הרקדנים נעים כמו להקת זאבים אלימה, מרגש ועצמתי!״ La Stampa, Torino.

אנטיתזה - רקדנים וירטואוזיים. צילום: Nadir Bonazzi

"20:14" מאת ירזי קיליאן

 קיליאן מגדולי היוצרים של דורנו מתייחס ביצירה זו לזמן כפי שהוא רואה אותו …" מלמדים אותנו ש"זמן" הוא רק המצאה של בני אדם! כל זה נשמע אפשרי, אך דבר אחד אנו בטוחים: זמננו נקבע על ידי שני רגעים זעירים. הרגע בו אנו נולדים והרגע בו אנו מתים. העבודה שיצרתי לא עוסקת רק ב"זמן" אלא גם ב"מהירות", "אהבה" ו"הזדקנות". לאמיתו של דבר, הכל פשוט מאוד אך גם מסובך להפליא ובוודאי שאינו ניתן להסבר מוחלט!".

אנטיתזה - חיפוש של יופי . צילום: Nadir Bonazzi

״אנטיתיזי״ מאת הכוריאוגרף היווני אנדוניס פוניאדקיס

עוסקת במאבק בין חיפוש אחר יופיו של העבר כנוסטלגיה, לבין מציאות עכשווית לא ברורה, נסערת, דינמית, ואלימה. ביצירה מתפעל פוניאדקיס מהפכים וניגודים: מקומי וגלובלי, איטי ומהיר, גברי ונשי, מופשט וקונקרטי. העבודה שואבת השראה הן מהישן והעתיק והחדש והמודרני. "יצרתי את היצירה", אומר פונידאקיס, "על בסיס מאבק בין חיפוש אחר היופי של העבר, המציאות של ימינו :נסערת, דינמית, לא וודאית ואלימה".

מאז עלה הערב לראשונה הוא זכה לביקורות מצויינות:

״כמו אגרוף שמכה את הצופה בגל של אנרגיה!״ Balletto Oggi

“כוריאוגרפיות מעולות בביצוע רקדנים מצוינים״ Corriere della Sera

"שירה תוססת ונוסטלגיה המתמודדות מול מציאות אכזרית, מרשים!״  La Repubblica,  Bologna

לצפיה בסרטון מהמופע:https://youtu.be/_eonPcA00Zc

מקומות ומועדי המופעים: המופעים יתקיימו בבית האופרה המשכן לאמנויות הבמה בת"א ב- 3-1 לינואר במסגרת סדרת מחול במשכן, באודיטוריום חיפה ב- 4 לינואר בתיאטרון ירושלים ב- 5 לינואר 2020.

 

להקת אטרבלטו

אטרבלטו שמקום מושבה הוא בעיר רג'יו אמיליה בצפון איטליה הוקמה בשנת 1977 כלהקת מחול עכשווי, הפכה עד מהרה ללהקת המחול החשובה באיטליה וזכתה למוניטין בינלאומי בזכות האיכות הגבוהה של רקדניה ומנהליה האמנותיים לאורך השנים: ויטוריו ביאגי (1977-1979), אמדאו אמודיו (1979-1997), מאורו ביגונזטי (1997-2007) כריסטינה בוצוליני (2008-2017) וכיום ג'יג'י כריסטופורטי.

ייחודה של הלהקה הוא בהיותה מורכבת מרקדני סולו המסוגלים לבצע בצורה ווירטואוזית טווח רחב של סגנונות ריקוד ובכך שהיא עובדת עם כוריאוגרפים איטלקיים ובינלאומיים מובילים כמו ווילאם פורסיית, ירז’י קיליאן, מאורו ביגונצטי, יוהאן אינגר, חופש שכטר, אנדוניס פוניאדקיס, יורי פוקורני, כריסטיאנה מורגנטי, ג'וזפה ספוטה, אוג'ניו סיגליאנו, מיקלה די סטפנו ואחרים. לצד זה מעלה הלהקה באופן קבוע יצירות של יוצרים איטלקיים צעירים.

הלהקה באמצעות הקרן הלאומית למחול המנהלת אותה, מקדישה זמן ופעילות לעידוד המודעות למחול וחשיפתו באיטליה באמצעות פרוייקטים מיוחדים, ״רזידנס״ לרקדנים, מופעים בקהילה ועוד.

עם כניסתו לתפקיד של המנהל האמנותי הנוכחי ג'יג'י כריסטופורטי בשנת 2017, בשיתוף עם זבבה ברטי, ריעננה הלהקה את העקרונות המנחים את פעילותה ושואפת להעלות יצירות היוצרות הנושקות לעולמות כוריאוגרפיים מגוונים תוך יצירת דיאלוג עם האמנות החזותית, המוסיקה, התיאטרון והחינוך. מופעי הלהקה הפכו במהירות לפופולריים בקרב הקהלים באיטליה ובפסטיבלים ברחבי אירופה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן