Skip to content

מפקד כוח קודס – משמרות המהפכה, נהרג בתקיפה אמריקאית

בטהרן מבטיחים לנקום את הריגתו של גנרל סולימאני - גם בצה"ל נערכים לתגובה ובמסגרת זו הוחלט לסגור את אתר החרמון למבקרים. איראן הזניקה מטוסים לגבולה הצפוני. משרד החוץ וגורמי הביטחון הכריזו על כוננות גבוהה בנציגויות ישראליות בעולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הגנרל קאסם סולימאני (משמאל) עם אבו מהדי אל-מוהנדס בהלוויית אביו של סולימאני ב-2017 (צילום PRESS TV)
הגנרל קאסם סולימאני (משמאל) עם אבו מהדי אל-מוהנדס בהלוויית אביו של סולימאני ב-2017 (צילום PRESS TV)

מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, נהרג הלילה (שישי) בתקיפה אמריקאית בבגדד, כך איש הלילה הפנטגון. מהצד האירני, משמרות המהפכה אישרו כי בהתנקשות נהרג גם מפקד המיליציה הפרו-איראנית "כתאיב חיזבאללה" ג'מאל איברהימי, המוכר גם בכינוי "אבו מהדי אל-מוהנדס". מצה"ל נמסר כי לאחר הערכת מצב אתר החרמון לא יפתח היום למבקרים. גם האמריקאים נערכים לתגובה ובשעה האחרונה נמסר תוך כך למגפון כי התקבלו דיווחים שמגיעים מאירן על הזנקת מטוסי קרב לעבר הגבול הצפוני במדינה. דובר הממשלה באיראן מסר כי "התגובה למותו של סולימאני – לא רחוקה".

צילום מהתקיפה האמריקאית על בגדד הלילה (צילום מרשתות חברתיות בפיסבוק)
צילום מהתקיפה האמריקאית על בגדד הלילה (צילום מרשתות חברתיות בפייסבוק)

ממשרד ההגנה האמריקאי נמסר כ "בהנחיית הנשיא, ארה"ב  הצבא נקט בפעולות הגנה מכרעות להגנה על ארה"ב.  כוח אדם בחו"ל בהריגתו של קאסם סולימאני, ראש כוח המשמר המהפכני של חיל – המהפכה האיראני, ארגון טרור זר המיועד לארה"ב". עוד נמסר כי " הגנרל סולימאני פיתח באופן פעיל תוכניות לתקיפת דיפלומטים אמריקאים ואנשי שירות בעירק ובכל האזור".

סרטון – PRESS TV

בפנטגון מוסיפים כי "הגנרל סולימאני וכוח קודס שלו היו אחראים למותם של מאות אנשי שירות אמריקאים וקואליציה ופציעתם של אלפים נוספים.  הוא ביצע פיגועים על בסיסי הקואליציה בעירק במהלך החודשים האחרונים – כולל הפיגוע ב- 27 בדצמבר – שהגיעו לשיאם במוות ופציעתם של אנשי אמריקה ועירק נוספים.  הגנרל סולימאני אישר גם את הפיגועים בארה"ב.  שגרירות בבגדאד שהתרחשה השבוע". שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, מסר הלילה כי ההתנקשות מהווה "הסלמה מסוכנת וטיפשית מאוד", וכי "ארה"ב תישא באחריות לכל ההשלכות של ההרפתקנות שלה". מפקד משמרות המהפכה לשעבר, מוחסן רזאי, אמר כי איראן "תנקום בעוצמה נגד ארה"ב".

ג'יפ הטויוטה בו חוסל סולימאני (צילום רשתות חברתיות ערביות)
ג'יפ הטויוטה בו חוסל סולימאני (צילום רשתות חברתיות ערביות)

מנגד צייץ פומפאו, שר החוץ  האמריקאי כי "סוף סוף הרחוב העירקי יצא לחופש הודות לחיסולו של קאסם סולימאני". כוננות גבוהה הוכרזה גם בבסיס האמריקני הגדול ביותר במפרץ שנמצא בקטאר מחשש לתקיפה איראנית בשעות הקרובות באזור. בישראל  יקיים שר הביטחון נפתלי בנט ישיבה בקרייה בתל אביב להערכת המצב.  שרי הקבינט הביטחוני מדיני התבקשו לא להגיב ולא להתראיין בנושא. מלשכת נתניהו נמסר כי רה"מ מקבל עדכונים ביטחוניים שוטפים. בשלב זה אין שינוי בלו"ז הביקור ביוון.
לאחר שצה"ל קיים הערכת מצב שבעקבותיה נסגר החרמון למבקרים. משרד החוץ וגורמי הביטחון הכריזו על כוננות גבוהה בנציגויות ישראליות בעולם מחשש לנקמה איראנית. נודע כי הוחלט גם לתגבר אבטחה בחלק מהנציגויות במקומות רגישים. ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "אנו לא מתייחסים לנושאי ביטחון".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) הגיב על חיסול סולימאני והזהיר: "מי שפותח היום שמפניות לא מבין שהרג סולימאני יכול להוביל לתקיפה נגד ישראל. אם הבריונות האמריקאית תעלה בחיים ישראלים הדבר יהיה על ידיו של טראמפ ושל חברו העבריין הנמלט נתניהו."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן