Skip to content

שוב פשע שנאה בירושלים

מסגד בבית צפפא הוצת. "הורסים ליהודים - הורסים לאויבים" ו-"קומי אורי" רוסס בכתובות נאצה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חשד לפשע שנאה – מסגד המצוי בבית צפפא שבירושלים הוצת הלילה (שישי) וכתובת נאצה רוססה במקום על קיר מחוץ למסגד. על קירות המסגד התגלו כתובות גרפיטי כגון "הורסים ליהודים – הורסים לאויבים. קומי אורי". לפי גורמי הכיבוי מדובר בהצתה. משטרת הבירה הוזעקה למסגד וחוקרים ואנשי מז"פ פתחו בחקירה תוך איסוף ראיות וממצאים.
ב-2011 הוצת מסגד נבי עוכשה במרכז ירושלים ומאז אירעו מספר רב של פשעי שנאה כלפי נוצרים ומוסלמים בעיר. בין היתר נעשו מספר ניסיונות הצתה בכנסיות ומנזרים בירושלים ובסביבותיה, חוללו בתי קברות, נוקבו צמיגים של רכבים ורוססו כתובות נאצה על מוסדות דת נוצריים. ברוב מוחלט מהמקרים המשטרה לא תפסה את המבצעים ויצוין כמו כן כי איש לא הועמד לדין עד כה.

צילום: כיבוי והצלה
צילום: כיבוי והצלה
צילום: משטרת ישראל
צילום: משטרת ישראל
צילום מסך מסרטון ווידאו
צילום מסך מסרטון ווידאו
צילום מסך מסרטון ווידאו
צילום מסך מסרטון ווידאו

ח"כ יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת (בל"ד) הגיב להצתה ואמר כי "הצתה, השחתה וכתובות נאצה במסגד בבית צפאפא – רק קילומטרים ספורים מהמקום בו נערך אתמול טקס הזיכרון נגד גזענות ושנאה. רשויות האכיפה מתעלמות מפשעי תג מחיר, ובפועל הן מיישמות את רוח הממשלה. כשבנט הוא שר הביטחון ולבן גביר מוצע תפקיד שלטוני, מה הפלא שפעילי תג מחיר מקבלים רוח גבית?"
מפורום תג מאיר הנאבק בפשעי שנאה נמסר: "יש לגנות בשאט נפש את הצתת המסגד בשכונת בית צפאפא על ידי טרוריסטים יהודים. מי שמצית מסגדים בירושלים ובכל מקום אחר מבקש להצית מלחמה בין-דתית איומה ומדממת. מדינת ישראל חייבת להגן על התושבים הפלסטינים בתחומי האחריות שלה כפי שהיא מגינה על יהודים."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן