Skip to content

נגיף הקורונה: משרד הבריאות ושיבא נערכים להגעת נוסעי "דאימונד פרינסס"

ישראל נערכת להבאתם של אזרחיה הנמצאים על ספינת "דאימונד פרינסס" בתנאי בידוד הגנתי • התפשטות נגיף הקורונה: עדכונים מרחבי העולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הבוקר (שני) נפגש פרופ׳ איתמר גרוטו, משנה למנכ"ל משרד הבריאות, יחד שגרירת ישראל ביפן, יפה בן ארי, עם נציגי משרד הבריאות היפניים, על מנת לסכם את מצבם ואת שחרורם של הנוסעים הישראלים בספינה "דאימונד פרינסס" מהבידוד.
פגישת המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ׳ איתמר גרוטו ושגרירת ישראל ביפן, יפה בן ארי, עם נציגי משרד הבריאות היפניים. צילום: משרד הבריאות

שר הבריאות, מר יעקב ליצמן, ומנכ"ל משרד הבריאות, מר משה בר סימן טוב, הנחו היום את המרכז הרפואי שיבא על מנת שייערך לקליטת הישראלים עם הגעתם ארצה.

המרכז הרפואי שיבא ערוך לקליטת הישראלים ביחידה נפרדת שתאויש על ידי צוות ייעודי ונפרד שהוקצה לצורך משימה זו בלבד.

במהלך שהיית המטופלים ביחידה הייעודית, ימשיך המרכז הרפואי שיבא בפעילותו השוטפת, וזאת תוך הפרדה מלאה – פיזית ותשתיתית – ממתחם הבידוד.

שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר: ״אנחנו עובדים בתיאום עם שלטונות יפן, משרד החוץ וכל גופי החירום במדינה על מנת להשיב ארצה את הנוסעים על הספינה בשלום, נעשה זאת תוך הקפדה יתרה על בריאות אזרחי מדינת ישראל והפקדה על בריאות הנוסעים. הנחיתי את בית החולים להערך למהלך הלוגיסטי המורכב.״

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף, כי "כל הטיפול בהבאת הנוסעים מהספינה הוא אירוע לוגיסטי ורפואי מורכב וזה מבחינתי המקום להודות לגופים שלוקחים בכך חלק, לרבות חברות הביטוח מגדל, הראל, כלל ופספורטכארד שחכרו את המטוס ומסייעים בהבאתם של הנוסעים, כמו כן למד"א שתיערך בשדה התעופה להסיע אותם לשיבא לבידוד ולבדיקות רפואיות. גם לשאר גופי החירום עובדים בתיאום מלא עימנו וסייעו להוביל מהלכים שמנעו, עד כה, את כניסת הנגיף לישראל. נמשיך לפעול בהנחת עבודה שהנגיף בישראל תוך שמירה מירבית על ערך בריאות הציבור."

פרופ' אלחנן בר-און, מנהל המרכז לרפואת אסונות במרכז הרפואי שיבא: "המומחיות שלנו היא בהובלה ובטיפול במשימות חירום לאומיות, וכך נעשה גם במקרה זה – במקצועיות ובאחריות".
התפשטות נגיף הקורונה – עדכונים
פינוי מוטס לנוסעים האמריקאים על סיפון ה"דאימונד פרינסס":: לפני זמן קצר נחתו בארצות הברית למעלה מ-300 אמריקאים, נוסעי ספינת השייט "דאימונד פרינסס". ביניהם, גם 14 שנדבקו בנגיף הקורונה. עם הגעתם לארצות הברית ישהו כל הנוסעים ישהו בבידוד של 14 ימים.
פינוי מוטס לנוסעים האוסטרלים על סיפון ה"דאימונד פרינסס": ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, הודיע היום, כי מחרתיים, ביום רביעי, צפויה אוסטרליה לפנות למעלה מ-200 אוסטרלים, נוסעים שעל סיפון ה"דאימונד פרינסס" • עם הגעתם לאוסטרליה, ישהו הנוסעים בבידוד במשך 14 ימים.
מקרי הידבקות נוספים על הדאימונד פרינסס: רשויות הבריאות היפניות הודיעו היום, כי התגלו 85 מקרי הידבקות נוספים על סיפון ספינת השייט. 12% מכלל הנוסעים ואנשי הצוות נדבקו בנגיף עד כה (454 מתוך 3,711).
יפן אף עדכנה על שני מקרי הידבקות בנגיף נוספים קשורים: עובדת בית חולים שטיפלה בחולה בנגיף קוביד-19 ועובד מדינה שהיה אחראי על הטיפול בהליכי הבידוד של הנוסעים על סיפון ספינת השייט "דאימונד פרינסס".

הונג קונג: מספר הנדבקים בנגיף הקורונה עלה ל- 60.
שני המקרים האחרונים שדווחו על-ידי שלטונות הונג קונג, הם מהנדסים, בני 45 ו-54, שהשתתפו בשבע שעבר בישיבת הערכת מצב עם חמישה אנשי סגל בכיר במשרד הבריאות (סאות' ציינה מורנינג פוסט)

ספינת השייט (קרוז) ווסטרדאם: רשויות הבריאות במספר מדינות מזרח אירופה פועלות בשיתוף עם חברת הולנד אמריקה, מפעילת קו השייט של ספינת הקרוז ווסטרדאם, לאתר את נוסעי הספינה שירדו ממנה בקמבודיה ביום ששי.
זאת, לאחר שמלזיה עדכנה ביום שבת, כי תיירת אמריקאית בת 83, מנוסעות ווסטרדאם, נדבקה בנגיף הקוביד-19. התיירת ירדה מהספינה בקמבודיה וטסה למלזיה יחד עם עוד 144 נוסעים מהאוניה.
כפי שדיווחנו קודם לכן, עגינתה של הווסטרדאם, שעליה 1,455 נוסעים ו-802 אנשי צוות, נדחתה במהלך השבוע שעבר על-ידי שלוש מדינות – טאיוואן, הפיליפינים ויפן, עד שביום ששי הושג הסדר עם קמבודיה לעגינה והורדת נוסעים.

יפן: בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, הוחלט לבטל את כניסת מבקרים לארמון הקיסרי, כחלק מחגיגות יום הולדתו של הקיסר, חג לאומי ביפן, שעתיד להתקיים בשבוע הבא (23/2). חג זה הוא אחד משני ימים בשנה בהם מותרת כניסת מבקרים לחלקים של הארמון הקיסרי, שסגורים לציבור בשאר ימות השנה. ביפן ביקשו מהאזרחים להימנע מהתקהלויות בלתי הכרחיות במהלך החג ובוחנים ביטול אירועים ציבוריים נוספים, שתוכננו לאותו יום.

להנחיות החדשות של משרד הבריאות >>
לעדכונים שוטפים >>

//

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן