Skip to content

הנוסעים הישראלים ששהו על ה"דאימונד פרינסס" נחתו בנתב"ג ופונו למרכז הרפואי שיבא

מד"א: עשינו כל שביכולתנו כדי לתת להם להרגיש רגועים ובטוחים • 11 הנוסעים הועברו למרכז הרפואי שיבא שם ישהו בבידוד למשך שבועיים במתקן ייעודי שהוכן עבורם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחד עשר הנוסעים הישראלי ששהו בשבועיים האחרונים בבידוד על ספינת השייט "דאימונד פרינסס", מול חופי העיר יוקוהאמה ביפן, נחתו לפנות בוקר (ששי) בנמל התעופה בן גוריון. עם נחיתתם, קיבלו את פניהם, עם חיוך גדול, פראמדיקים של מגן דוד אדום, שפינו אותם במיניבוס של מד"א למרכז הרפואי שיבא בתל השומר. שם, יועברו לבידוד למשך שבועיים במתקן ייעודי שהוכן עבורם ויעברו בדיקות נוספות.

"אנחנו בריאים, אנחנו לא חולים," אמרו הנוסעים לצוותים הרפואיים שחיכו להם בנמל התעופה בן גוריון. "אנו מודים לתושבי ישראל על הדאגה והמסירות כל העת ולאנשי המרכז הרפואי על החיבוק החם בהכנות להגעתם בתחושה של בית בתנאי הבידוד המחמיר,״ נמסר מטעם בני המשפחה של הנוסעים.

איציק פאר, אחד החובשים שקיבלו את פניהם של הנוחתים בארץ, סיפר: "כשפנו אליי בבקשה לקחת חלק בפינוי הישראלים ששהו בספינת התענוגות מול חופי יפן, לא היה לי ספק שאעשה זאת," והוסיף, "כאנשי רפואת חירום במגן דוד אדום, מחובתנו לסייע לכל מי שזקוק לנו, ואנו יודעים גם לשמור על עצמנו כשאנחנו מבצעים את העבודה שלנו."

גם רמי מאושר, פראמדיק מד"א ומתנדב בארגון מגיל 15, לקח חלק במבצע: "זו גאווה עבורי, כפראמדיק בארגון ההצלה הלאומי של ישראל, לקחת חלק במאמץ הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה בארץ," סיפר רמי, "לפגוש את הישראלים ששבים סוף סוף לארצם, אחרי ששהו בבידוד על הספינה, היה מאוד מרגש. היה חשוב לנו לנהוג באדיבות, ועשינו כל שביכולתנו כדי לתת להם להרגיש רגועים ובטוחים."

מנהל אגף רפואה במד"א, רמי מילר: "צוותי מגן דוד אדום ערוכים במהלך כל השנה, ופועלים במיומנות ובמקצועיות בכל מקרה בו הם נדרשים למתן טיפול רפואי ופינוי של חולים החשודים כנשאים של מחלות מדבקות. לפיכך, נושא מיגון צוותי מד"א הוא לא דבר חדש עבורנו, ואנו מתורגלים ומנוסים בו גם בשגרה".

הכנה לקראת היציאה לנמל התעופה בן גוריון. צילום: דוברות מד"א
היערכות במרכז הרםואי שיבא לקראת הנחיתה בנמל התעופה בן גוריון והגעת הנוסעים לבידוד. צילום: דוברות המרכז הרפואי שיבא תל השומר
הפראמדיקים של מד"א התמגנו בעזרת חליפה מיוחדת, מסיכה, כובע, ומשקפיים ייעודיים, על פי הפרוטוקול הנהוג במקרים בהם קיים סיכון להדבקה בנגיף. צילום: דוברות מד"א
לקראת נחיתה. צילום: דוברות מד"א
נוסעי ה"דאימונד פרינסס" יורדים מהמטוס. צילום: דוברות מד"א
איסוף נוסעי ה"דאימונד פרינסס" במיניבוס של מד"א, לקראת הסעתם למרכז הרפואי שיבא. צילום: דוברות מד"א
נוסעי ה"דאימונד פרינסס" במיניבוס של מד"א, לקראת הסעתם למרכז הרפואי שיבא. צילום: דוברות מד"א
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן