Skip to content

הרמטכ"ל יצא לביקור עבודה בארה"ב וקנדה. על הפרק איראן והמצב הביטחוני

במהלך הפגישות צפוי גנץ לדון עם גורמי ממשל על האתגרים הביטחוניים המשותפים לארה"ב, קנדה וישראל, שיתופי פעולה בין הצבאות ותמונת המצב האזורית הביטחונית. ההסלמה בדרום, שמלווה בטילים שמסופקים מאיראן, תספק זווית ראייה חדשה לדיונים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במהלך הפגישות צפוי גנץ לדון עם גורמי ממשל על האתגרים הביטחוניים המשותפים לארה"ב, קנדה וישראל, שיתופי פעולה בין הצבאות ותמונת המצב האזורית הביטחונית. ההסלמה בדרום, שמלווה בטילים שמסופקים מאיראן, תספק זווית ראייה חדשה לדיונים

מאת אליק מאור

הרמטכ"ל, בני גנץ, יצא הלילה לביקור עבודה רשמי ראשון בקנדה ובארצות הברית, כך מסר דובר צה"ל. במהלך הביקור יקיים הרמטכ"ל שורת פגישות עבודה עם מקביליו הצבאיים ועם גורמי ממשל, ביטחון וצבא. במהלך הפגישות צפוי גנץ, לדון על האתגרים הביטחוניים המשותפים לארה"ב, קנדה וישראל, שיתופי פעולה בין הצבאות ותמונת המצב האזורית הביטחונית.

הרמטכ"ל גנץ בביקור הגנרל דמפסי בישראל (צילום: דו"צ)
הרמטכ"ל גנץ בביקור הגנרל דמפסי בישראל (צילום: דו"צ)

הרמטכ"ל יחל בפגישת עבודה עם מפקד הצבא הקנדי, גנרל וולט נטינצ'אק. אל גנץ מתלווה רעייתו, רויטל, נספח צה"ל בוואשינגטון, האלוף גדי שמני, ראש לשכתו, סא"ל יקי דולף ואל"מ חני כספי, ראש מחלקת שיתוף פעולה בינלאומי בצה"ל. בהמשך ייפגש גנץ עם יו"ר המטות המשולבים, גנרל מרטין א. דמפסי ועם גורמי ממשל אמריקניים.

נסיעת הרמטכ"ל, שתוכננה מראש ועיקרה היה עיסוק בנושא האיראני, קיבלה ללא ספק חיזוק לנוכח ההסלמה בדרום, שמלווה בטילים שסופקו – ועדיין מסופקים – מאיראן.

הבוקר תקף ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את הממשל האיראני ואמר כי איראן היא זו שמספקת טילים לארגוני הטרור ומעודדת בפועל את ההסלמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן