Skip to content

יום בחירות גורלי

נתניהו הפך את מערכת הבחירות למשאל עם אישי. אם הוא ינצח מדינת ישראל תשתנה החל ממחר. "יש לי תחושה לא פשוטה, אפילו של בושה. לא מגיעה לנו עוד מערכת בחירות איומה שמידרדרת עד כדי טינופת," אמר נשיא המדינה בבואו להצביע. אחוז ההצבעה עומד, נכון לשעה זו, על 56.3%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שיעור ההצבעה בבחירות לכנסת ה-23 עד לשעה 18:00 נחשב לגבוה ביותר מאז 1999. כך עולה מהנתונים שפרסמה ועדת הבחירות המרכזית. זהו אחוז הצבעה הגבוה ביותר שנרשם בתולדות המדינה מאז 1999. לפי הנתונים 56.3% מכלל הבוחרים, שהם 3,634,474 ישראליות וישראלים, הצביעו עד השעה 18:00.

במסגרת סבב הבחירות השלישי אותו כפה עלינו נתניהו וזאת תוך שנה, נפתחו ברחבי הארץ 10,631 קלפיות, שייסגרו הערב בשעה 22:00 עם תום ההצבעה, ובהן יוכלו להצביע 6,453,255 בעלי זכות הצבעה. ב-642 קלפיות בבסיסי צה"ל החלו לובשי המדים להצביע כבר אתמול, בעוד הבחירות ב-96 נציגויות ישראל ברחבי העולם כבר הסתיימו עם 66% הצבעה.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

מדובר במערכה שהחלה כמשאל עם אישי על עתידו של בנימין נתניהו, והפכה, בעיקר יוזמתו, להכרעה על עתידה של מדינת ישראל. מאמציו הנואשים של נתניהו לחמוק מהחוק הובילו אותו להכריז מלחמה כוללת — על שלטון החוק, על הדמוקרטיה ועל סולם הערכים שעליו הושתתו עד כה. במקום להתמודד עם האישומים נגדו כאחד האדם, נתניהו הפך את מצוקתו האישית למלחמת תרבות כוללת. כמו בכל שעה החליט אומן להביע את דעתו בדבר הבחירות. הפעם הוצבה סירה כשבה מולים חזירים לטבח. הפסל הוצב לפנות בוקר ועיריית תל אביב מיהרה להסירו מהמקום.

סירת החזירים. צילום: גלי ישראל טל
סירת החזירים. צילום: גלי ישראל טל

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

צילום: דן בר דב
צילום: ציפי מנשה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שהגיע להצביע הבוקר בקלפי בירושלים, התייחס טרם הצבעתו למערכת הבחירות השלישית תוך שנה שתסתיים היום, עם סגירת הקלפיות. "יש לי תחושה לא פשוטה, אפילו של בושה. לא מגיעה לנו עוד מערכת בחירות איומה שמידרדרת עד כדי טינופת", אמר הנשיא. "מגיע לכולנו, אזרחי ישראל, ממשלה שתעבוד בשביל כולנו. אני מבקש, גם אם יש תחושה קשה וגם אם יש תחושה יותר חגיגית, צאו להצביע". ""גם במערכת הבחירות שלישית לא בוחלים בשום אמצעי. אנחנו מגלים מהבוקר שיש ניסיון לגנוב את דעת הבוחר ולהשפיע על היום למחרת. אני קוראת לפעילים שלנו לא להיסחף קללות ואלימות, אלא לנהוג בכבוד. אנחנו צריכים ללכת עם האמת שלנו", אמרה הבוקר חברת הכנסת אורלי לוי מועמדת העבודה גשר מרץ לכנסת.
עם נעילת הקלפיות הערב ובמקביל לפרסום המדגמים בערוצי החדשות, יחלו חברי הוועדה באלפי הקלפיות הרגילות בספירת קולות האמת, שנמשכת בדרך כלל בין שעתיים לשלוש.
ב-21:30, כחצי שעה לפני סגירת הקלפיות ותחילת ספירת הקולות, הפקחים ייפרסו בקלפיות שייקבעו מראש, יישארו שם עד תום הספירה – ויתעדו אותה.
במהלך הלילה התוצאות בקלפיות שנספרו יתעדכנו באופן הדרגתי באתר של ועדת הבחירות המרכזית. עד מחר בערב צפויות להתפרסם התוצאות המלאות בקלפיות הרגילות, שמהוות כ-95% מהקולות. עד ליום רביעי בערב, או בשעות הלילה, אמורות להתפרסם התוצאות הסופיות, כולל הקלפיות שבהן הצביעו במעטפות כפולות – בין היתר הקלפיות הנגישות, קלפיות בצה"ל, בבתי החולים, בתי הסוהר והמעצר, נציגויות ישראל בחו"ל – ואלו המיועדות עבור השוהים בבידוד ביתי.


בני גנץ ממריץ את בוחריו

תוך כך עתרה היום כחול לבן לוועדת הבחירות המרכזית כנגד הפייק ניוז שמופץ בצורה אינטנסיבית מעמודי נתניהו, ובהם סרטון ערוך של גנץ. מכחול לבן נמסר: "הגיע הזמן שנתניהו ישלם על השקרים והפצת הרעל. חייבים להתקדם".

חוף בוגרשוב בתל אביב, הצביעו יורדו לחוף (צילום: ציפי מנשה)
חוף בוגרשוב בתל אביב, הצביעו יורדו לחוף (צילום: ציפי מנשה)

 

סקר קצר שערכה בבוגרשוב ג'נין וולף העלה: נו, היינו ועכשיו אנחנו בחוף (צילום: ציפי מנשה
סקר קצר שערכה בבוגרשוב ג'נין וולף העלה: נו, היינו ועכשיו אנחנו בחוף (צילום: ציפי מנשה)

 


גנץ בתל אביב – ממריץ בוחרים (צילום: ציפי מנשה)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן