Skip to content

טלטלה: גנץ בחר לפרק את הכחול לבן ונבחר כיו"ר כנסת מוסכם

במהלך שהדהים רבים והכעיס את ציבור בוחריו, נכנס גנץ "תחת האלונקה" לטובת ישראל. נתניהו ונאמניו, עושי דברו הצביעו כמובן בעד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר חוסן לישראל בני גנץ, הדהים את כולם כשנכנע לתכתיביו של ראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו והציב עצמו כמועמד מוסכם לתפקיד יושב ראש הכנסת במקומו של ח"כ מאיר כהן (יש עתיד מסיעת כחול לבן שהתפצלה מחוסן לישראל של גנץ. גנץ אמר היום (חמישי) במליאת הכנסת לאחר בחירתו ליו"ר כי "הדמוקרטיה הישראלית ניצחה, והכנסת יוצאת שוב לדרכה. זה לא יום שמח עבורי, אך הוא חשוב".
גנץ נבחר כחלק מהמגעים לממשלת אחדות עם הליכוד, וצפוי לחבור לממשלה תחת בנימין נתניהו. יש עתיד ותלם ביקשו להתפצל מחוסן לישראל, וצפויות לשמור על השם כחול לבן.
בחירתו של גנץ ליו"ר הכנסת מגיעה ברקע המגעים המתקדמים לכניסתו לממשלה בראשות בנימין נתניהו והסערה הפוליטית היא זו שהביאה לפיצולה של "כחול לבן". ההצבעה התקיימה לאחר שבג"ץ הורה לערוך הצבעה על תפקיד היו"ר במקומו של יולי אדלשטיין שהתפטר, וגנץ הגיש את מועמדותו למרות הסיכום כי מועמד המפלגה יהיה ח"כ מאיר כהן – שנותר ללא רוב במליאה.

צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת
צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת

"אלו אינם ימים רגילים, והם מחייבים החלטות לא רגילות. לכן כפי שאמרתי, בכוונתי לבחון ולקדם בכל דרך אפשרית הקמת ממשלת חירום לאומית, ורק כדי למצות את האפשרות הזאת החלטתי להעמיד את עצמי היום לבחירת יו"ר הכנסת. אני קורא גם לכל שותפיי הפוליטיים האפשריים לנהוג באותה הדרך", אמר גנץ.בניץ גנץ וגבי אשכנזי ייכנסו לממשלה תחת נתניהו.

הצביע בעד (צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת)
הצביע בעד (צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת)

בעקבות הדרמה הפוליטית, לפיד הורה לאנשי מפלגתו "יש עתיד" שלא להתייצב להצבעה. חברי המפלגה, בהם לפיד עצמו, עזבו בזה אחר זה את קבוצת הוואטסאפ של כחול לבן. לפיד כתב לאנשיו לאחר מכן כי "בני החליט לפרק את כחול לבן כדי לזחול לממשלה של ביבי. אין דרך להבין את זה".
הערב בשעה 20:30 תתקיים הצהרה משותפת של לפיד ויו"ר תל"ם משה יעלון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן