Skip to content

החדירו "סוס טרויאני" למחשב של אמנון ז'קונט וישלמו פיצוי גבוה

בני הזוג האפרתי פיתחו את תוכנת "הסוס הטרויאני" והחדירו אותה למחשבו של הסופר והעורך אמנון ז'קונט, במהלך סכסוך משפחתי. אחר כך שלחו "וידויים" בשמו, שיבשו את חייו ו"הוציאו לאור" את ספרו שטרם התפרסם. בית המשפט דחה את ערעורם וחייב אותם בפיצוי כספי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בני הזוג האפרתי פיתחו את תוכנת "הסוס הטרויאני" והחדירו אותה למחשבו של הסופר והעורך אמנון ז'קונט, במהלך סכסוך משפחתי. אחר כך שלחו "וידויים" בשמו, שיבשו את חייו ו"הוציאו לאור" את ספרו שטרם התפרסם. בית המשפט דחה את ערעורם וחייב אותם בפיצוי כספי 

מאת אבירם זינו

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את ערעורם של בני הזוג האפרתי, מיכאל ורות, שפיתחו והחדירו את תוכנת "הסוס הטרויאני". השופטים: יצחק ענבר, יהודית שבח ושאול שוחט, דחו את הערעור על פיצוי של 400 אלף שקלים בו חויבו בני הזוג, בעקבות החדרת התוכנה למחשבו של הסופר והעורך אמנון ז'קונט, במסגרת תביעה אזרחית שהגיש נגדם.

אמנון ז'קונט (צילום מתוך דף הפייסבוק)
כוונה לפגוע בשמו הטוב. אמנון ז'קונט (צילום מתוך דף הפייסבוק)

בני הזוג האפרתי פיתחו תוכנה המכונה "הסוס הטרויאני" שאפשר להחדירה למחשב צד שלישי במסווה של קובץ או תוכנה תמימה. עם הפעלתה, הופך המחשב הנגוע לנשלט על ידי מחדיר התוכנה. זאת, בלי ידיעתו או הסכמתו של הבעלים.

על פי כתב התביעה, רות האפרתי החדירה את התוכנה למחשבו של אמנון ז'קונט – קרוב משפחה שלה, מרצה בכיר באוניברסיטת תל אביב ועורך ספרותי בעל שם – על רקע של סכסוך משפחתי. לאחר החדרת התוכנה נשלחו ממחשבו של ז'קונט הודעות דוא"ל לעמיתיו באוניברסיטה, אשר נחזו להיות "וידויים" המאזכרים "פשעים" שלכאורה ביצע ז'קונט ונוגעים למחקרים ולמאמרים שפורסמו על ידו. כן שלחה רות האפרתי מכתב לאתר העוסק בצדק חברתי, בו ביקש ז'קונט לבטל דו"ח חנייה שקיבל מעיריית תל אביב, עקב התרוקנות סוללת מכשיר "האיזי-פארק" שהיה ברשותו.

בנוסף, הוסיפה פרטי ביוגרפיה לאתר "ויקיפדיה", ממחשבו של ז'קונט, וכללה שם "וידוי" על עבר פלילי והתחמקות משירות בצה"ל, עשתה שינויים בספר שכתב ז'קונט וטרם ראה אור והיה שמור על מחשבו, פרסמה את קטעי הספר באינטרנט שבועיים לפני צאתו לאור ושלחה לאתר "סטימצקי" ביקורות שליליות על הספר.

הערעור בא על רקע קביעת בית המשפט השלום בת"א, כי מעשים אלו פלילים, פוגעים בפרטיות של ז'קונט ועולים כדי עוולות לשון הרע מתוך כוונה לפגוע בשמו הטוב. רות האפרתי חויבה בפיצוי של 400,000 שקלים, בנוסף על 75 אלף שקלים שחויבה במסגרת ההליך הפלילי. בפסק הדין נקבע עוד, כי בעלה, מיכאל, אמנם לא היה שותף פעיל להחדרת התוכנה, אך היה מודע ליכולותיה ולכך שייתכן כי רות תפעל נגד ז'קונט בדרך זו – ובחר "לעצום עיניים". הוא חויב בפיצוי התובע בסך של 200,000 שקלים.

השופטים כתבו בהחלטתם: "לא מצאנו ממש בטענותיהם של המערערים. חלקן של הטענות לא הועלה בבית משפט קמא ודינן להידחות ולו מטעם זה. חלקן האחר מכוון לעבר ממצאים עובדתיים שנקבעו, אשר אין זה מדרכה של ערכאת הערעור להתערב בהם." נוסף על דחיית הערעור יחויבו בני הזוג בהוצאות בסך של 40,000 שקלים, שיצטרפו אל הפיצוי הכולל בסך של 715,000 שקלים. את אמנון ז'קונט ייצגו עורכי הדין רמי לנדא וליאת ספיר שטיין ממשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם וברנדווין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן