Skip to content

הרוצח מאפגניסטן סבל מפגיעה מוחית

פרטים חדשים נחשפים על אודות החייל האמריקני שביצע את טבח בהם נהרגו 16 בני אדם באפגניסטן. עורך דינו מספר גם כי סבל ממתח רב בעקבות שירותו בעיראק. בארה"ב מעריכים כי יתכן שאירוע זה, יחד עם תקרית שריפת הקוראן, יזרזו את יציאת הכוחות האמריקניים מאפגניסטן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרטים חדשים נחשפים על אודות החייל האמריקני שביצע את טבח בהם נהרגו 16 בני אדם באפגניסטן. עורך דינו מספר גם כי סבל ממתח רב בעקבות שירותו בעיראק. בארה"ב מעריכים כי יתכן שאירוע זה, יחד עם תקרית שריפת הקוראן, יזרזו את יציאת הכוחות האמריקניים מאפגניסטן

מאת אחיה שוורץ

המערכה המשפטית על גורלו של החייל האמריקני שטבח  16 איש באפגניסטן צוברת תאוצה. עורך דינו של החייל, סמל בן 38 שצפוי לשוב לארה"ב ולעמוד למשפט, נפצע פעמיים במהלך שירותו בעיראק – בעת פיצוץ מטען שהוביל לתאונת דרכים ובאירוע ירי, בו איבד חלק מרגלו. על פי אחד הדיווחים אף סבל מפגיעה מוחית בעקבות התאונה, אך הותר לו לשוב לשירות.

חיילים אמריקניים באפגניסטן. האם שריפת הקוראן והטבח בכפר יזרזו את יציאת ארה"ב משם?

על פי מקורות ששוחחו עם הניו יורק טיימס, האיש היה נתון תחת השפעת אלכוהול בעת ביצוע הטבח. מקור במערכת הביטחון האמריקנית מסר כי מדובר בשילוב של אלכוהול, לחץ שנוצר מהפגיעות שספג ושל עניינים משפחתיים. עורך דינו הכחיש כי החייל, אב לשני ילדים, היה נתון ללחצים מבית.

עוד הוסיף עורך הדין כי החייל סבל ממתח רב לאור הארועים בהם היה מעורב בעיראק וכי לא רצה מלכתחילה לשרת באפגניסטן.

בארוע, שהתרחש ביום ראשון האחרון, יצא החייל מבסיסו במחוז פנג'וואי של קנדהאר, משם צעד לכפר סמוך, עבר מבית לבית וירה בתושבים. תשעה מקורבנות הטבח היו ילדים. ארוע זה התרחש לאחר ארוע חמור נוסף שעורר את זעמם של האפגנים, בו שרפו חיילים אמריקנים ספרי קוראן. התקשורת בארה"ב מדווחת כי ייתכן וארועים אלה יזרזו את יציאת הכוחות האמריקנים מאפגניסטן.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן