Skip to content

כרמל שאמה: לא יהיו מעברים מופקרים בין ר"ג לבני ברק

ראש עיריית רמת גן חסם הבוקר את המעברים בין עירו לבני ברק ובבני ברק מיהרו לשלוח פקחים לפרק אותם. שר הבריאות: "תושבי בני ברק ואיתם כלל הערים וריכוזי האוכלוסייה החרדית אינם אמורים לקבל יחס מפלה ומשפיל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן זועם על פרסומים לפיהם הורה הבוקר לסגור מעברים בין עירו לבני ברק ונאלץ להסירם "בעזרת" אנשי עיריית בני ברק. "שום התקפה עלי לא תגרום לי לקבל החלטה שתסכן חיי תושב אחד. בשעה האחרונה כלי התקשורת מפיצים שני שקרים מוחלטים", כתב שאמה היום (שני) בדף הפייסבוק שלו, "השקר הראשון מנכ"ל משרד הפנים מעולם לא הורה לי דבר אלא עזר לבקשתי לשכנע את משטרת ישראל לסגור את הפרצות. השקר השני על פי הסיכום עם ראש העיר בפועל של בני ברק שום עובד עירית בני ברק לא יגע בשום דבר בר"ג. לכן הודעת הדוברות מלאת הרהב לפיה "גיבורי עירית בני ברק בדרך לפרק" היא שקר מוחלט וככל שתבוצע ויופרו ההסכמות נגיב בהתאם, מאיים ראש העיר ומוסיף: "לא יהיו מעברים מופקרים מר"ג לבני ברק וההיפך".

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

 

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

מדובר בעיריית רמת גן שהציבה הבוקר גדרות בכמה מנקודות החיבור בין העיר לבני ברק שלא הייתה בהן אכיפה של הסגר שהוטל על העיר החרדית. על פי פרסומי משרד הפנים, משרד הפנים הורה להסיר את החסימות, ועיריית בני ברק שלחה עובדים מטעמה כדי להסיר את הגדרות, שהוצבו בין בניינים ומבנים בדרכים להולכי רגל. שאמה הכהן כתב הבוקר כי המשטרה הודיעה אתמול על פינוי כמה מ-70 נקודות החסימה בכניסה לבני ברק, וכי היא נימקה זאת במחסור בכוח אדם. לדבריו, תושבים מבני ברק ניצלו את הפרצות כדי לעבור מהעיר לשטח רמת גן. ולכן החליט לחסמן.

"אתמול משטרת ישראל הודיעה לעירית רמת גן שבעקבות מצוקת כח אדם וריבוי משימות היא נאלצת לעזוב כמה נקודות חסימה מתוך ה-70. מיד החלו הנקודות הלא מאובטחות לשמש למעבר למפירי ההסגר הקריטי לבריאות הציבור. חסימות רכות על ידי מחסומים ניידים ושילוט הופרו ונרמסו בגסות", מסביר שאמה.  במשטרה הכחישו את הטענות, ואמרו כי לא היה כל שינוי בפריסת הכוחות בעיר.

"כרגע סיימתי שיחת ועידה עם מפקד המחוז של משטרת ישראל, דוד ביתן וראש העיר הפועל האלוף במיל רוני נומה. הסברתי להם פרצות שמנוצלות להפרת ההסגר הן קו אדום מבחינתנו קיבלתי את הבטחת שניהם שהנושא יטופל במידית" אומר ראש עיריית רמת גן.
בנוגע לבני ברק תוקף שאמה ואומר: "מצער שעסקנים שהביאו אסון על העיר בני ברק ותושביה בכך שהמשיכו שהנחו את הציבור להמשיך את החיים כרגיל בזמן שכל המדינה עצרה אותם והוסיפו חטא על פשע שהתנגדו להסגר משיקולים אישיים מנסים בכל דרך ללבות אש בכדי להסית את האש מהם". "בריאות הציבור אינה בדיחה וחיי אדם אינם צחוק, והרי כבר נאמר כל המציל נפש בישראל כאילו הציל עולם ומלואו ולכן אמשיך להגן על בריאות הציבור לא משנה איזה מניפולציות שפלות או ציניות יעשו אחרים", מסכם שאמה את הנושא.

שר הבריאות יעקב ליצמן ששוהה בביתו בשל מחלת הקורונה, הגיב לאירוע ואמר: " הנגיף אינו מבדיל בין אוכלוסיות ומגזרים ולכן העמדה המקצועית כפי שמובאת בדיונים היא כי עיר, אזור, ישוב או שכונה, בהם קיימת סכנת הידבקות, דורש הידוק תנועה וטיפול משותף של זרועות הבטחון, זאת ללא קשר לזהות האוכלוסייה או השתייכות מגזרית. האמירות כביכול החרדים מדבקים בנגיף מוטעות ומסוכנות. הציבור החרדי ממושמע להנחיות ושומר על כללי הזהירות בהקפדה…תושבי בני ברק ואיתם כלל הערים וריכוזי האוכלוסיה החרדית אינם אמורים לקבל יחס מפלה ומשפיל. אני קורא לראש עירית רמת גן להימנע מצעדים מעוררי מדון וחיכוך בין האוכלוסיות."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן