Skip to content

עצמאיים במשבר: 36 אחוז מצהירים כי אין להם יכולת ולא ישלמו מסיי מדינה

סקר שביצעה חברת הפרסום וקידום אתרים אימפל מדיה גרופ , מציג תמונה קודרת של כ- 150 אלף עצמאים במדינה. מנכ"ל החברה: "יהיה פה גוג ומגוג אחרי הקורונה, אתה לא באמת יכול לסגור 150 אלף עסקים ולצפות שהכל ימשיך לדפוק כמו שעון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

36% מבעלי העסקים הקטנים אינם מתכוונים לשלם מסים בעקבות משבר הקורנה, כך עולה מסקר שביצע השבוע משרד הפרסום אימפל מדיה גרופ בבעלות שרון ביידר.
ביידר ביצע את הסקר בקרב 110 עסקים קטנים וממנו עלה כי 24% מהעצמאיים הצהירו כי אינם מסוגלים ולא ישלמו מיסים בתקופה הקרובה ו-12% נוספים הודיעו כי הפסיקו לשלם מיסים כבר עם תחילת המשבר.

עוד עלה מהסקר כי 64% מהעסקים דווחום על ירידה למצב של אפס הכנסות בתקופת המשבר הנוכחי. 30% דיווחו כי העסק עובד בצורה חלקית עם הכנסות מועטות ביחס לשגרה, עוד 5% דיווחו על ירידה ומעריכים כי יצליחו לשרוד את המשבר ורק אחוז אחד מהעסקים בלבד דיווח כי העסק שלו לא נפגע.

מתוך הנשאלים שפיטרו עובדים או הוציאו אותם לחל"ת, עולה כי רק 33% מעריכים כי ביציאה מהמשבר יחזירו את כל העובדים שלהם למעגל העבודה בתפקידם הקודם. 44% העריכו כי יחזירו לעבודה רק חלק מהעובדים ו-23% מהעסקים מעריכים כי לא יוכלו להחזיר אף עובד בחלוף המשבר.

שרון ביידר (צילום באדיבות המצולם)
שרון ביידר (צילום באדיבות המצולם)

משבר אמון עמוק – אתה לא יכול לסגור 150 אלף עסקים ולצפות שהכל ימשיך לדפוק כמו שעון

ביידר אמר כי התמונה שעולה ממשבר הקורונה הוא משבר אמן שסודק את אמון העצמאים במדינה. "עצמאים התרגלו לשלם מיסים ולא לקבל סיוע כמו דמי אבטלה או ימי מחלה, אבל בשעת משבר כל כך חריג, נראה שהעצמאים מחפשים בצדק איזשהו קצה חוט שיוכיח שלמקבלי ההחלטות במדינה אכפת ממי שמניע את גלגלי המשק", אומר ביידר. ביידר מדגיש את חומרת המצב: "אם המדינה לא תתעשת מהר ותיתן לעסקים לקרוס, אנחנו נחווה את משבר הקורונה עוד שנים רבות בהיבט הכלכלי, מתווכחים שם בירושלים על תיקים ושופטים והופכים בינתיים את העצמאים בישראל לשעירים לעזאזל של המשק, יהיה פה גוג ומגוג אחרי הקורונה, אתה לא באמת יכול לסגור 150 אלף עסקים ולצפות שהכל ימשיך לדפוק כמו שעון", מסכם ביידר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן