Skip to content

התחדשו המהומות במצרים בעקבות אירועי הדמים בפורט סעיד

חבית חומר הנפץ המצרית שוב בוערת: חודש וחצי לאחר המהומות האלימות במשחק הכדורגל בפורט סעיד, יצאו אוהדי קבוצת אל-מצרי המקומית להפגין בעיר עקב החלטה להעמיד מספר אוהדים לדין. ראש ממשלת מצרים הזמני יערוך היום דיון בסוגיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חבית חומר הנפץ המצרית שוב בוערת: חודש וחצי לאחר המהומות האלימות במשחק הכדורגל בפורט סעיד, יצאו אוהדי קבוצת אל-מצרי המקומית להפגין בעיר עקב החלטה להעמיד מספר אוהדים לדין. ראש ממשלת מצרים הזמני יערוך היום דיון בסוגיה

מאת עידו וולקן

אוהדי "אל-מצרי" בהפגנה בפורט סעיד, אתמול (צולם בטלפון נייד)
אוהדי "אל-מצרי" בהפגנה בפורט סעיד, אתמול (צולם בטלפון נייד)

אלפי אוהדי קבוצת אל-מצרי גדשו את רחובות פורט סעיד אתמול (ו') בעקבות החלטתו של התובע הכללי במצרים עבד אל-מג'יד מחמוד להעמיד לדין 75 מחברי מועדון הכדורגל באשמת רצח בכוונה תחילה, ונדליזם וביזה. האוהדים הפגינו נגד ההסתה התקשורתית, לטענתם, נגד חברי הקבוצה וקראו להעמדתם לדין של האשמים האמיתיים ברצח. העיתון המצרי "אל-יום א-סאבע" ציין כי האוהדים לא פסחו על ההזדמנות למחות נגד ישראל, והעלו באש בובה בדמותו של חייל ישראלי, שעל חזהו תפור מגן דוד.

בתוך כך, דיווח העיתון המצרי "אל-אהראם" כי ראש הממשלה הזמני של מצרים, כּאמל אל-גנזורי, צפוי לערוך היום פגישה בעניין אירועי פורט סעיד וענישת מועדון "אל-מצרי" מפורט סעיד, הנחשב לזה העומד מאחורי המהומות. בפגישה צפויים להשתתף ראש הוועדה העליונה לספורט במצרים, מנהלי שתי הקבוצות ויו"ר ועדת הספורט והנוער בפרלמנט המצרי. הפגישה תעסוק גם בהחלטת איגוד הכדורגל המצרי לבטל את עונת ליגת העל המצרית לשנת 2012/2011 בעקבות המהומות בפורט סעיד.

כזכור, ב-1 בפברואר השנה פרצו מהומות אלימות באיצטדיון הכדורגל בפורט סעיד במהלך משחק בין קבוצת הכדורגל המקומית, אל-מצרי, לקבוצת אל-אהלי מקהיר. במהלך המהומות, הנחשבות לקשות והאלימות ביותר בתולדות הספורט המצרי, מצאו את מותם 74 אוהדים, רובם מאוהדי קבוצת אל-אהלי.

מהומות הכדורגל מתרחשות על רקע תסיסה כללית במצרים שלאחר מובארק, שבה מוצאים עצמם חברים למאבק בשלטון הקודם מתנגחים ורבים על עתידה של המדינה. רבים במצרים רואים במועצה הצבאית העליונה האחראית לאירועים אלה, בכך שאפשרה למהומות האלימות לפרוץ, זאת במטרה לנקום באוהדים, שהובילו את המחאה העממית נגד מובארק לפני שנה.

נוסף על כך, בדרשת יום השישי במסגד א-שאטי בפורט סעיד, בירך השייח' מוחמד חסאן את "העם הפורט-סעידי" על מאבקו הצודק. ראייתה של פורט סעיד כיישות עצמאית אומנם טרם הבשילה לכדי מעמד של מיינסטרים מצרי, אולם כבר הוקם דף פייסבוק הקורא לעצמאותה של "רפובליקת פורט סעיד" שבמרכזו מתנוסס דגלה של "המדינה החדשה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן