Skip to content

חוק לפירוק תאגיד השידור הונח על שולחן הכנסת

נתניהו אינו אוהב את התאגיד. מרגע שהבין שאין לו שליטה מוחלטת, פעל לפירוק התאגיד שהוא אישית הביא להקמתו. נאמנו, ח"כ שלמה קרעי הניח את הצעת החוק על שולחן הכנסת. כמו תמיד - או שאתה כפוף לנתניחהו, או שאתה אויבו. אוייב צריך לנטרל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נאמנו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ח"כ שלמה קרעי הניח היום (רביעי) על שולחן הכנסת הצעת חוק פרטית ולפיה יופרט תאגיד השידור, שנוא נפשו של ראש הממשלה שיזם במו ידיו את הקמתו. לפי ההצעת החוק התאגיד יופרט כולו כמקשה אחת למעט רשת ב' בשידורי ישראל (קול ישראל).

על פי ההצעה מועצת תאגיד השידור תעביר לידי מועצת הרשות השנייה, השר ושר האוצר, רשימה של כל נכסי תאגיד השידור זכויותיו, בתוך שלושה חודשים מיום תחילתו של חוק זה. בשלב זה תוציא  מועצת הרשות השנייה מכרז לבחירת בעל רישיון לשידורי טלוויזיה שיפעיל את שידורי הטלוויזיה בערוצים שבהם שידר תאגיד השידור ערב יום תחילתו של החוק שמציע קרעי, כשעל המכרז יחולו הוראות לפי סימן ב' בפרק ג' לחוק הרשות השנייה. כלומר מועצת הרשות השנייה רשאית לפרסם מכרז לבחירת בעל רישיון אחד או כמה בעלי רישיונות. במילים פשוטות – פירוק התאגיד ומכירתו לגורמים עסקיים כמקשה אחת או בחלקים. לפי ההצעה, ארכיון תאגיד השידור השידור וכל זכויות הקניין שלו יועבר בתום שנתיים מיום תחילתו של החוק לבעלות המדינה בלא תמורה.

כזכור נתניהו יזם את פירק רשות השידור והקמת התאגיד. הוא הסביר זאת בחיסכון ענקי לאוצר המדינה ולתקציבה

ב2017 בעת שנאלץ לוותר על החזקת משרד התקשורת, ולאחר שמינה את נאמנו ח"כ צחי הנגבי לכהן תחתיו כשר התקשורת, הודיע נתניהו כי שינה את דעתו בדבר הקמת התאגיד ותקף בדבריו את התקשורת בכלל  ואת התאגיד בפרט. בנאום שנשא במלון רמאדה אמר: "בכל תחום ותחום יש הישגים גדולים מאוד. גדולים מאוד. יש מקום אחד שלא תשמעו על כך: בתקשורת לא תשמעו על כך. בתקשורת תשמעו שהכל רע במדינה, שהבידוד מזהיר, הכל בהתרסקות. בתקשורת, בכלל, יש דברים מוזרים. יש שם כל מיני סיפורים באמת מוזרים. שמעתי על עובדת במה שאמור להיות תאגיד השידור הציבורי שמהללת מחבל – זה תאגיד השידור הציבורי שממומן על ידי כספי משלם המסים. היא מהללת מחבל. מה הם עושים? הם לא מפטרים אותה, הם משעים אותה. אני שואל את עצמי, על חשבון משלם המסים?".
נתניהו דאג כל הזמן להחזיק את משרד התקשורת קרוב ללבו. לאחר שגלעד ארדן מונה מטעמו להחזיק את המשרד, מונה צחי הנגב, לאחריו, איוב קרא. כיום יועז הנדל הנו שר התקשורת מטעם כחול לבן וכעת מגיעה הצעת החוק לפירוק התאגיד. אין ספק שנתניהו חותר לפרק כל מה שאיננו יכול למשול בו כבעלים פרטיים.

התאגיד יפורק, רשב ב' תישאר (צילום: כאן 11)

תגובות
מתאגיד השידור נמסר: "כאן בטוחים כי חשיבות השידור הציבורי , בימי שגרה ובחירום לא נעדרת מעיני השרים. התאגיד הוא גוף התוכן הגדול בישראל ומספק לציבור חדשות עצמאיות, נטולות אינטרסים מסחריים, כמו גם תוכן מגוון ואיכותי באמצעות 8 תחנות רדיו, 3 ערוצי טלוויזיה וחטיבת דיגיטל. התאגיד משקיע מיליוני ש"ח ביצירה מקורית ישראלית, ביוצרים, בשחקנים ובכל בעלי התפקידים המתפרנסים ממנה".

מועצת העיתונות והתקשורת בישראל מסרה כי "מועצת העיתונות והתקשורת מתנגדת להפרטת תאגיד השידור הציבורי. המועצה מביעה את דאגתה מהעלאת הצעות חוק בוועדת השרים לחקיקה ובכנסת שעניינן הפרטת התאגיד המועצה סבורה ששידור ציבורי עצמאי נטול אינטרסים כלכליים ופוליטיים חיוני במפת התקשורת בישראל וחשיבותו רבה לחופש הביטוי ולדמוקרטיה. המועצה קוראת לממשלה ולכנסת לא לאשר את הצעות החוק האמורות."

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן