Skip to content

נופש והיסטוריה על שפת הכנרת

מלון מגדלה נפתח לפני פחות משנה על שפת הכנרת ונאלץ לסגור בשל הקורונה, כעת הוא חוזר לפעול ומציע נופש יוקרתי עם ניחוח היסטורי סמוך לעיר העתיקה מגדלא מהמאה הראשונה לספירה שנחשפה בשלב בניית המלון.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כאשר החלו לבנות את המלון בשנת 2009, איש לא יכול היה לדמיין מה צופנת להם החפירה. כשהחלו העובדים לחפור את היסודות, הם גילו בית כנסת מהמאה הראשונה בתוך בית הכנסת הם מצאו גם את אבן המגדלה, אבן שמייצגת כנראה את בית המקדש ועליה חריטה של המנורה, תבליט  מרכבות אש המייצג את השכינה ודגם פרוכת, תגלית שארכיאולוגים רבים רואים בה את הממצא המשמעותי ביותר בחמישים השנים האחרונות. כאשר המשיכו לחפור גילו עיירה יהודית שלמה מן המאה הראשונה השוכנת ממש מתחת לפני השטח. זוהי מגדלה הקדומה, ששכנה לחוף הכנרת, בדרום בקעת גינוסר, סמוך ליישוב מגדל של היום, המשמר את שמה, שהייתה למעשה עד להקמת העיר טבריה המרכז העירוני היחיד בחוף המערבי של הכנרת. מגדלא ידועה כמקום הולדתה של מרים המגדלית, היא מריה מגדלנה, הידועה מן הברית החדשה כאחת מבני לווייתו של ישו. כאן סמוך  לשפת הכנרת בבסיס מצוק הארבל שוכן מלון מגדלא שנפתח למעשה בחודש נובמבר האחרון  אולם מגיפת הקורונה אילצה אותו לסגור את שעריו למשך כשלושה חודשים.

רצפת פסיפס בבית הכנסת שהתגלה במקום (צילום:דן בר דוב)
רצפת פסיפס בבית הכנסת שהתגלה במקום (צילום:דן בר דוב)

שרידי העיר הקדומה מגדלה (צילום:דן בר דוב)
שרידי העיר הקדומה מגדלה (צילום:דן בר דוב)

המיוחד בעיצוב המלון הוא השילוב ,שילוב של חדש ומודרני לצד היסטורי ועתיק. סמוך למלון אתר ארכיאולוגי שחושף את שרידי העיר העתיקה. בשטח המלון שרידי בית הכנסת העתיק וגן ארכיאולוגי עתיק מהמאה הראשונה שהתגלה לאחרונה. בסמוך לחוף הכנרת נמצא המרכז הרוחני DUC IN ALTUM ( שפירושו "העבר אל העומק", בהשראת דברי ישו אל השליחים בבשורה על-פי לוקס) מומלץ מאד לבקר בו ואם אתם פוגשים במקום את האב קלי, האחראי על המקום, לשמוע את הסבריו.

דרך קירות הזכוכית של לובי המלון  נשקפים הנופים  המרהיבים של מצוק הארבל, שרידי בית הכנסת העתיק, הכנרת, גנים מטופחים, מזרקות מים וגולת הכותרת במרכז הלובי, נבנתה בריכת המלחת דגים מקורית מהמאה הראשונה שהועתקה ממרכז השוק העתיק של מגדלא.

לובי המלון ובו העתק בריכת ייבוש דגים שהתגלתה במקום (צילום:דן בר דוב)
לובי המלון ובו העתק בריכת ייבוש דגים שהתגלתה במקום (צילום:דן בר דוב)
150 חדרים סביב חצר פנימית (צילום:דן בר דוב)
150 חדרים סביב חצר פנימית (צילום:דן בר דוב)

במלון 150 חדרים מרווחים מאד (מהתרשמותי חדרים גדולים מאד מצוידים בשתי מיטות רחבות ונוחות, חדר רחצה אף הוא גדול ורחב ידיים) בעיצוב עכשווי בדגש על מרקמים טבעיים וריהוט עכשווי בעיצובה של אחת מהמעצבות המובילות באמריקה הלטינית, סופיה אספה ועל ידי המעצבת המקומית רנין נקלה לה היה תפקיד מרכזי בתכנון האדריכלי ובארכיטקטורה המיוחדת של מבנה המלון. את המלון מעטרים גנים מטופחים ובריכת שחייה גדולה. במסעדת המלון מוגשת ארוחת בוקר בקונספט מטבח ישראלי ובינלאומי עם מגוון רחב מאד של מנות החל מסושי וכלה בשקשוקה (הכול מוגש היום בהתאם להנחיות התו הסגול בכלים אישיים). במלון אולמות כנסים ואירועים, חדר כושר מתקדם ושירות אינטרנט מהיר וכמובן גישה לחוף הכנרת , חוף יפה ונעים אם כי זה עדיין לא חוף מוסדר לרחצה (אם תשכימו קום לראות את הזריחה בחוף, מומלץ, תפגשו את האב קלי מהמרכז הרוחני ,משדר מידי בוקר את הזריחה ומעין דרשה לכל עוקביו הרבים ברשתות החברתיות ויש לו לא מעט ברחבי העולם)

בריכת המלון (צילום:דן בר דוב)
בריכת המלון (צילום:דן בר דוב)

"מלון מגדלה ערוך ומוכן  לספק לקהל הישראלי חוויה מפנקת באווירה שלווה, יופי טבעי והיסטוריה ארץ ישראלית בתפארתה. במהלך חודשי הקיץ נקיים במלון ערבי גבינות ויין, בהם ישתלבו מיטב המחלבות ויקבי הגליל כולל סדנאות יין מגורמים מובילים בענף לצד טעימת גבינות משובחות מיצרני הגליל. אני מבטיח לכל אורחינו חוויה בניחוח של חו"ל". אומר אלון וינטר מנכ"ל המלון.

חדר מרווחים מאד (צילום: דן בר דוב)
חדרים מרווחים מאד (צילום: דן בר דוב)

צוות המלון נערך בקפידה לספק לאורחיו חווית אירוח כוללת לצד הנחיות משרד הבריאות, "תו סגול" למלונות. מורגשת הקפדה מרגע הכניסה למלון במדידת חום, עמדות אלכוג'ל, סבבי ארוחות, ריחוק חברתי וסידור השולחנות במרחקים הנדרשים, עטית מסכות לאורך כל השהייה וכמובן הצוות שעוטה מסיכה ומשתמש בכפפות. גם בברכת השחייה הורחקו מיטות השיזוף והאורחים מתבקשים לעמוד בהנחיות במים ומחוצה להם.

המרכז הרוחני duc in altum לעת זריחה (צילום: דן בר דוב)
המרכז הרוחני Duc in Altum לעת זריחה (צילום: דן בר דוב)
המרכז הרוחני duc in altum (צילום: דן בר דוב)
המרכז הרוחני Duc in Altum (צילום: דן בר דוב)
המרכז הרוחני duc in altum (צילום: דן בר דוב)
המרכז הרוחני Duc in Altum (צילום: דן בר דוב)
המרכז הרוחני duc in altum (צילום: דן בר דוב)
המרכז הרוחני Duc in Altum (צילום: דן בר דוב)

על פי התכנית המקורית אמור היה להיפתח מלון מגדלה בשנת 2012, אך עיכוב משמעותי חל  כאשר ארכיאולוגים שערכו סקרים ראשוניים לפני תחילת הבנייה פגעו בסדרת תצורות אבנים שחשפו בית כנסת מהמאה הראשונה. פיתוח ובניית המלון נעצרו והארכיאולוגים המשיכו לחקור את המקום וחשפו עיר שלמה מהמאה הראשונה לספירה. החפירות המשיכו וחשפו את שרידי העיר העתיקה מגדלא. כחלק מהאירוח במלון וגם למבקרים חיצוניים ניתן לצאת לסיור בין חורבותיה של העיר העתיקה ובית הכנסת של מגדלא, אחד משבעת בתי הכנסת שנמצאו ברחבי ישראל מתקופה זו והוא השמור ביותר מבניהם. שעות הסיורים המודרכים: ראשון עד שבת בין השעות 8:00-18:00  מחיר סיור- 17 ₪ לאדם. מבוגרים מעל 65 וילדים מתחת לגיל 12 ללא תשלום.

זריחה על הכנרת (צילום:דן בר דוב)
זריחה על הכנרת (צילום:דן בר דוב)

עד 23.8 המלון בתפוסה מלאה. מחיר לינה לזוג על בסיס לינה וארוחת בוקר – 1800 ₪ , חצי פנסיון – 2160 ₪. ילד בתוספת 350 ₪. למזמינים אירוח על בסיס חצי פנסיון תינתן בחירה לארוחת ערב באחת מהמסעדות הטובות בצפון כחלק מבסיס האירוח (מגדלנה, טיביס , 1910 , צל תמר) לפרטים והזמנות: אתר האינטרנט של מלון מגדלה או טל' 0747003204

זריחה על הכנרת (צילום:דן בר דוב)
זריחה על הכנרת (צילום:דן בר דוב)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן