Skip to content

חוזרים לראות אמנות: 7 מוזיאונים נפתחו היום לאחר הסגר השני

המוזיאונים שנפתחו: מוזיאון ישראל בירושלים, מוזיאון תל אביב לאמנות, מדעתק חיפה, מוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב, מוזיאון נחום גוטמן בתל אביב, מוזיאון הנגב לאמנות בבאר שבע ומוזיאון המזקקה בקיבוץ נחשולים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פיילוט פתיחת 7 המוזיאונים, נפתח היום 1.12.2020 לאחר תקופה ארוכה של נעילת שערים. המוזיאונים נפתחים בהתאם להנחיות מחמירות של חיטוי משטחים, שמירת מרחק והזמנת כרטיסים מראש.

ממוזיאון תל אביב נמסר כי התערוכה של ג'ף קונס תמשיך להציג עד ינואר 2021. המוזיאון  פותח שתי תערוכות יחיד חדשות שטרם נחשפו לקהל, של אמנים ישראלים בני דורות שונים. תערוכת צילום המתמקדת באדריכלות מודרנית במרחב העירוני של האמן אלי סינגלובסקי, זוכה פרס לורן ומיטשל פרסר לצלם ישראלי צעיר ותערוכה מוזיאלית ראשונה למלך ברגר, אמן בן 94, שפעל במשך עשרות שנים מחוץ למעגלים המרכזיים של עולם האמנות. אמן אידיאליסט ואקולוגי, המגייס את האמנות בשירות המסר של אדם המאמין בערכים, באידיאלים ומוסר.

צילום: אלי סינגלובסקי

האוצר טל ברויטמן מציין כי "אלי סינגלובסקי מצלם מבנים אדריכליים בצילום לילי ובחשיפות ארוכות, בשחור־לבן המייצר דרמטיות ובקומפוזיציות ממורכזות התופסות את המבנה במלואו. הצילום מבודד את המבנים המצולמים מסביבתם, ומנטרל 'הפרעות' והסחות דעת, בכדי למקד את מבט הצופה באובייקט האדריכלי החזיתי על שלל פרטיו על רקע שמיים שחורים אטומים. כתוצאה מכך מודגשת המונומנטליות והפלסטיות של המבנים המוצגים כאובייקטים פיסוליים במרחב. העבודות המוצגות בתערוכה הן חלק קטן מתוך ארכיון רחב ממדים שיצר סינגלובסקי במסגרת עבודתו, ובמקביל להיבט המחקרי הן מייצגות את הקשר בין מחקר היסטורי־תרבותי לצילום בשדה האמנות העכשווית".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן