Skip to content

לחץ סטרס בעבודה ובחיים האישיים? איך תוכלו להתמודד

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשיתוף פרמה גורי

לכולנו יש תקופות כאלה בחיים בהן אנחנו מרגישים ללא אוויר. הבוס תובעני, בן/בת הזוג עצבני, החברים לא מפרגנים, הילדים עקשנים, שום דבר לא מסתדר לנו כפי שהיינו רוצים ואנחנו בלחץ לגבי כל שינוי קטן, מריבה או משימה.
הלחץ מתגבר כשלמשוואה נכנסים מגיפה עולמית, אי יציבות תעסוקתית ואיומים ביטחוניים והוא יכול לגבות מאתנו מחיר כבד – בריאותי ונפשי.
איך מנהלים את הלחץ והסטרס לפני שהוא ינהל אותנו?
כל אחד מגיב בדרך אחרת ללחץ יש מי שסובלים מנדודי שינה, הפרעות אכילה, כאבי ראש ובטן ואחרים לא מצליחים לשמור על ריכוז ומיקוד ומדרדרים לדכדוך עמוק. מחקרים מצביעים על כך שתופעת סטרס לא טובה לבריאות ולא משנה מה הגורם לו – בעיות בעבודה או במערכות יחסים.
התמודדות עם לחץ מתחילה בשינוי גישה כפי שמוכיחה הפסיכולוגיה החיובית שוב ושוב. "הכל בראש שלנו" וחשוב לדעת כיצד לשנות את התקליט כדי להגיב אחרת בלחץ. לא תגובה אוטומטית הישרדותית אלא ברוגע ובשלווה כדי לנהל נכון את הסיטואציה ולראות אותה באור אחר, חיובי ומתון יותר.

Beautiful businesswoman meditating at workplace, ignoring work a

כדי להגיע למצב בו חושבים אחרת ושולטים בלחץ חשוב להכיר ולתרגל טכניקות שונות של מודעות עצמית או הרפיה בין אם מדובר במיינדפולנס, דמיון מודרך, יוגה, מדיטציה או להיעזר ברפואה המשלימה – רפלקסולוגיה, דיקור סיני וכדומה. יש למצוא את האזור השקט, להשתמש בנשימות שיכולות לאזן את הורמון הלחץ וללמוד מה מרגיע אותנו, כשלכל אחד יש "גלולת הרגעה" המתאימה לו יותר. יש מי שזקוקים להפסקה לצורך התרעננות במהלך העבודה ואחרים לעצום עיניים ולהפליג בדמיון למחוזות רחוקים או להיזכר ברגע מאושר בחיים.
השפעת אורח החיים על רמת הסטרס
מחקרים שונים הראו שלאורח החיים ובמיוחד לתזונה ופעילות גופנית השפעה מטיבה על סטרס בעבודה ובחיים האישיים. מאכלים מעובדים, עתירי סוכר ונתרן עשויים להעלות את מפלס הלחץ בעוד תזונה מאוזנת המבוססת על אוכל טרי לא מעובד ומופחת נתרן וסוכר יכולה לעזור במציאת השלווה המבוקשת. גוף חזק ומערכת חיסונית טובה יותר משפיעים גם על ההתמודדות עם לחץ ובמיוחד שנת לילה טובה. כדי להשיג שינה כזאת כדאי להימנע ממריצים למיניהם, לארגן את תנאי השינה האופטימאליים ולתרגל טקס שינה וטכניקות הירדמות.
פעילות גופנית מתונה על בסיס קבוע יכולה להועיל גם בהשגת שנת לילה טובה כשבמהלכה משתחררים אנדורפינים שמעלים את מצב הרוח ומפחיתים את רמת הלחץ והחרדה. אפשר למצוא עיסוק שתצליחו להתמיד בו או לגוון בין פעילויות שונות כמו ריקוד, שחייה, ריצה, הליכה וכדומה.
כדאי לנסות לסדר ולארגן גם סדר יום שפוי יותר, לחפש תמיכה ובעיקר מגע אנושי שיכול מאוד להרגיע ואפילו לאלץ את עצמכם לצחוק. יש מחקרים שהוכיחו שצחוק גם אם הוא יזום ומכוון יכול לשפר את ההרגשה. חפשו פרטנר או איש מקצוע שתוכלו לדבר אתו ולחלוק את הרגשות שלכם על מנת לשחרר את הפחדים והלחצים. תמציות פרחי באך לפי תורתו של ד"ר א. באך מאנגליה, יכולות אף הן לסייע במציאת שלווה ושקט רגשי.

*** רסקיו רמדי, המבוסס על תמציות פרחי באך, מבית פרמה גורי יכול להעניק לכם טיפת שלווה ולסייע בהתמודדות היומיומית עם מצבים רגשיים כמו לחץ זמני בעבודה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן