Skip to content

המחאה הפתיעה והגיעה עד בית ראש הממשלה בבלפור

מפגיני הבמחאה כנגד ראש הממשלה הפתיעו. הגיעו מוקדם בצהריים וצרו על מעון ראש המשלה עם לפידים בידיהם. מאוחר יותר התעמתה המשטרה עם המפגינים ועצרה חמישה מהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם ראש הממשלה חשב שעם פיזור הכנסת, ישככו המחאות, הוא טעה. כ 2500 מפגינים התכנסו הערב (שבת) מול מעון ראש הממשלה בירושלים. כחמש מאות מהם הפתיעו את המשטרה והגיעו כבר אחר הצהריים אל מעון ראש הממשלה בבלפור עם לפידים בוערים והבעירו אש.  המשטרה שהתעמתה עמם עצרה 3 מפגינים. תוך כך צעדו כאלף מפגינים מגשר המיתרים לבלפור ולכיכר פריז. אלא שהפעם, החליטו במשטרה להתעמת ולהפעיל כוח כלפי המפגינים, מגפון מביא לפניכם 3 עדויות של מפגינים שהוכו, נדחפו, חלקם גם נפצעו, אך לא נעצרו. מפגינה אחת סיפרה שנחנקה בידי שוטר שאחז בחרמונית שלה ואח שאחז בידיה: "הוא גרר אוותי ותפס אותו בחרמונית שנהיתה סגורה, צעקתי לו שאני לא יכולה לנשום, זה לא עניין אותו סיפרה, מאי ועקנין, אחת המפגינות, "שוטר אחד הפיל אותי על הרצפה וכשהוא מעלי נתן לי אגרופים כשהוא מחרחר לעברי בבוז", סיפר נבו בן פזי.


עדותה של מאי ועקנין (צילום: ציפי מנשה)


עדותו של בנו פז (צילום: ציפי נשה)


החלטתי להתעמת, נמאס לי שגוררים אותי כמו שק תפויחי אדמה (צילום: ציפי מנשה)

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן

מחאת הצוללות (צילום: רפי מיכאלי)

קודם לכן, בגבעת עדה, תקפו שני מפגינים, צעיר ואישה במהלומות, תוך שהם חוטפים מידי המפגינים דגל שחור ואתו הלמו במפגינים. מהמשטרה נמסר כי  הצעיר, תושב פרס חנה  והבגירה בת 52, נעצרו ונחקרו כי טרם הוחלט באם לקיים דיון בעניינם ולבקש מבית המשפט את הארכת מעצרם.


צילום: הדגלים השחורים


צילום: הדגלים השחורים

ראשון לציון – מאיים לפגוע במפגינים עם מה שנראה כסכין בידו (צילום באדיבות הדגלים השחורים)

בסמוך ל 23:30 הודיעה המשטרה כי הפגנת המחאה הסתיימה ובמהלכה נעצרו / עוכבו חמישה מפגינים בגין הפרת סדר והתפרעות תוך כדי הבערת מדורות על נתיב נסיעת כלי רכב.

מתנועת קריים מיניסטר נמסר כי "המשטרה ממשיכה לשמש קו ההגנה האחרון של הנאשם, סימפטומים של מנהיג מושחת בסוף דרכו. אין שום מניעה לקיים הפגנה במקום למעט הרצון הבלתי פוסק של דורון ידיד לסייע לנאשם בדיכוי המחאה הצודקת שתביא להפלתו. עוד דוגמא לתהליכים המסוכנים שמוביל ראש ארגון הפשע נתניהו שאנו נחושים לנקות את המדינה מהם. אנו קוראים לציבור להגיע בהמוניו הערב לבלפור ולתת תשובה ניצחת למשטרה הפוליטית. ביבי, אנחנו לא מפחדים. אלימות המשטרה והמעצרים לא ימנעו מאתנו להמשיך להפגין ולסגור עליך עד שתלך!".

מוקדם יותר בקיסריה, מחו מאות בסמוך לבית ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה שיתפטר לאלתר מתפקידו. המפגינים צעדו מכיכר ראלי לעבר בית ראש הממשלה ושם נישאו נאומים וביניהם של אליעד שרגע, יו"ר התנועה לאיכות השלטון.

גשר סילבר (צילום באדיבות הדגלים השחורים)

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "המחאה האדירה היא זו שהפילה את הממשלה המושחתת ביותר בתולדות ישראל. דווקא עכשיו, אחרי שהכנסת התפזרה, זה הזמן להזכיר את המובן מאליו – נאשם בפלילים לא יכול להיות ראש ממשלה ולא יכול להתמודד על ראשות הממשלה. המצב המשפטי של נתניהו הוא שתרם רבות לכישלון בהתמודדות עם משבר הקורונה".
מתנועת אין מצב נמסר כי "ההפגנה המוקדמת שהגיעה היום לבלפור והתמקמה ליד הוילון השחור בצמוד למאהל מדגישה את הפניה לביבי פנה את בית ראש הממשלה ואת הבמה הציבורית אתה לא מתאים יותר". אין מצב פנתה לראש הממשלה ומסרה: "אתה והממשלה הרעה שהקמתה לא מתאימים יותר לציבור בישראל. אנו מבקשים מנהיגים שרצונם לדאוג לעם. קצנו בפוליטיקה שדואגת רק לכיסאות ויחסי ציבור אישיים. המצב הבריאותי, התרבותי והכלכלי שלנו לא היה קשה כך מעולם. פנה את הבמה הציבורית אתה לא ראוי לה יותר"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן