Skip to content

התנועה לאיכות השלטון: לפתוח מיד בחקירה פלילית כנגד עו"ד רוט ומשרדו 'חדד רוט שנהר ושות'

התנועה לאיכות השלטון פנתה הבוקר אל היועץ המשפטי לממשלה ולממלא מקום מפכ"ל המשטרה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד עורך הדין ושותפיו בחשד כי "ביצע, סייע או ניסה לקיים עבירות פליליות, לרבות קשירת קשר לביצוע עוון", כפי שנשמע מוקלט בתוכנית עובדה. במקביל דורשת התנועה ממבקר המדינה בדיקה בחשד לשימוש אסור בכספי מימון מפלגות על ידי כחול […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון פנתה הבוקר (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניתב מוטי כהן, בבקשה להורות על פתיחת חקירה פלילית כנגד עו"ד אריאל רוט ומשרד עורכי הדין חדד רוט שנהר ושות' – בעקבות תחקיר "עובדה" שפורסם ביום חמישי שעבר בו תועד עו"ד רוט, "שותף בכיר במשרד עורכי הדין חדד, רוט, שנהר ושות', המייצג את ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, בשיחה בה תכנן כיצד יסייע לחבל במשפטו של ראש הממשלה". מהתיעוד עולה כי רוט נשמע מתכנן כיצד יקליט את קרוב משפחתו של אחד השופטים, ובכך לשנות את מהלך משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.עקב כך טוענת התנועה כי עולה חשש הכבד שמא עוה"ד רוט ומשרדו, המייצג את ראש הממשלה בהליכים הפליליים בענייניו, בבית המשפט המחוזי בירושלים, ביצע, סייע או ניסה לקיים עבירות פליליות, לרבות קשירת קשר לביצוע עוון. מסיבות אלו  הגיש התנועה את התלונה ליועץ המשפטי לממשלה ולמשטרת ישראל, בה בקשה לפתיחה בחקירה פלילית עוה"ד רוט ומשרדו.

צילום פול עמית שאבי

במכתבה מתארת התנועה כי מהפרסום עולה תיעוד חד וברור, בו נשמע עוה"ד רוט מתכנן כיצד לשלוח מדובב שיקליט בסתר את קרוב משפחתו של אחד השופטים היושבים בהרכב המשפט בו ראש הממשלה מואשם בפלילים חמורים בשלוש פרשות שונות, ובכך לשנות את מהלך משפטו של ראש הממשלה. על פי התיעוד, עוה"ד רוט ביקש לכאורה לנסות ולחלץ אמירות על ראש הממשלה, באופן שיאפשר להשפיע על אופן ניהולו. לשם כך, נראה כי ניסה לגייס אשת עסקים התומכת בראש הממשלה כדי להשיג מימון למהלך זה. .לעמדת התנועה, פעולותיו של עוה"ד רוט עולות לכדי עבירות פליליות שמחייבות פתיחה בחקירה. כמו כן, "לעמדת התנועה יש לחקור ולבחון את הקשר של עובדים אחרים במשרד, העובדים תחת או במקביל לעוה"ד רוט ופעלו באופן דומה אליו או תחת הוראותיו, כדי לנסות ולסייע לשיבוש מהלכי המשפט של נתניהו וקשרו יחד קשר דומה לעשות עוון". נתכתב בפניית התנועה. זאת ועוד: "לא למותר לציין, כי יחד עם החשש לכאורה לעבירות הפליליות שצוינו לעיל, מתקיים החשש שמא כבר נשלח עוה"ד רוט או עובד אחר ממשרדו לנסות ולבצע שיבוש של ההליך המשפטי בו מואשם ראש הממשלה בכל דרך אפשרית, לרבות על ידי ראש הממשלה עצמו". יצוין כי פרקליטו של ראש הממשלה, עו"ד עמית חדד דחה מכל וכל טענות אלו ומסר לתקשורת לאחר שידור התכנית כי "אני מבקש להבהיר באופן חד-משמעי: עד אתמול לא היה לי שמץ של ידיעה על הדברים שצוטטו מפיו של עו"ד רוט, שבחלוקת העבודה במשרד אין לו שום נגיעה לתיקי ראש הממשלה, בהם אני מטפל באופן אישי ובלעדי".

עו"ד אריאל רוט, מתוך תכנית עובדה (צילום מסך)

התנועה למבקר המדינה: בחן שימוש אסור בכספי מימון מפלגות על ידי כחול לבן

במקביל לכך פנתה התנועה גם למבקר המדינה רו"ח מתניהו אנגלמן, בו בקשה שיבחון שימוש אסור בכספי מימון מפלגות  לשם תשלום כופר השתקה בידי מפלגת כחול לבן כפי שעלה מתחקיר אותה תכנית 'עובדה' בחלקה השני. על פי התחקיר בשני מקרים נפרדים, שימשו הכספים באצטלה של מתן "ייעוץ" למפלגה ובסכומים גבוהים במיוחד של מאות אלפי ש"ח מכספי המימון הציבורי. נכתב בפנייה למבקר. על פי התחקיר עלה שכדי להימנע ממידע לא נעים הנוגע ליו"ר המפלגה, חה"כ בני גנץ, שולמו לכאורה לגב' רחל תורג'מן סכומי כסף גבוהים במיוחד – אשר שימשו כדמי השתקה. על מנת להסוות את תשלום דמי ההשתקה הגבוהים, התשלום התבצע לכאורה באצטלה שהגב' תורג'מן סיפקה "ייעוץ" למפלגה. לכן, לפי התחקיר התשלום אף בוצע באמצעות גורם שלישי – חברת ייעוץ נפרדת. במקרה אחר, העלה התחקיר שמפלגת כחול לבן התקשרה עם חברת CGI ,המספקת מודיעין עסקי, כדי לבצע חקירות פנימיות ולאתר "מדליפים" מתוך המפלגה. כמו כן, העלה התחקיר שעל מנת שהחברה לא תפרסם את ממצאיה לציבור הרחב, שילמה מפלגת כחול לבן לחברת  CGI דמי השתקה בגובה של כ-500 אלף ש"ח. מדובר ב" תיעוד מטריד ביותר של שימוש אסור בכספי מימון בחירות שנעשה על ידי מפלגת כחול לבן לשם תשלום כופר השתקה", כתבו עורכי הדין של התנועה תומר נאור והידי נגב בפניותיהם.
ממשרדו של היועץ המשפטי לממשלה, כמו גם מהמשטרה טרם התקבלה תגובה. ממשרד מבקר המדינה נמסר כי "פנייתה של התנועה לאיכות השלטון התקבלה ותיבחן."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן