Skip to content

סוף סוף יש למשטרה מפכ"ל

מפקד משמר הגבול לשעבר, רנ"צ קובי שבתאי, מונה היום לתפקידו החדש. רעייתו והשר לביטחון פנים העניקו לו את הדרגות ושבתאי התחייב: אני נוטל על עצמי את האחריות המלאה להוביל את המשטרה ולספק ביטחון אישי לאזרחי ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר שנתיים של סחבת והחרפה שנלווית לכך מונה היום (ראשון) מפכ"ל למשטרת ישראל. זאת לאחר שהממשלה קיבלה את המלצתו של השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה ולאחר מועמדותו אושרה על ידי ועדת גולדברג, למינוי בכירים בשירות הציבורי.

על אף מינוי של המפ"כל החדש, ישנם עוד מינויים שראש הממשלה בנימין נתניהו מסרב לקדם, כמו עמית איסמן לתפקיד פרקליט המדינה ועוד כשלושים וחמישה מועמדים להיות שגרירי ישראל שאושרו בדיעבד על ידי שר החוץ, גבי אשכנזי. ביבי גם מתעקש על האופן שבו ימונה יועץ משפטי לממשלה ושופטי העליון. למרות שהוא חתום על מסמך לניגוד עניינים עליו התחייב בבית המשפט העליון, נתניהו ממשיך לחתור לביטול משפטו, קבלת חסינות מהכנסת ושרידותו הפוליטית.  נזכיר שאלו היו הגורמים העיקריים לנפילתה של הממשלה הנוכחית.

בפתח ישיבת הממשלה התייחס לכך ואמר יו"ר כחול לבן בני גנץ: "הייתי רוצה שנקדם את כל המינויים המקצועיים. יש 35 שגרירים, יש פרקליט ויש תפקידים רבים שלצערי מעוכבים. אני מוחה על ההיתממות הזו כאילו 'שר הביטחון עוצר את הדברים'.
המשחק הפוליטי הזה לא במקום כשמדובר בעניינים ממלכתיים, ומינוי המפכ"ל הוא עניין כזה. מדינת ישראל זקוקה למפכ"ל קבוע, קובי שבתאי הוא אדם ראוי וטוב שהוא ממונה היום. המשטרה צריכה מפקד. פרקליט מדינה זה לא מינוי שלי, זה מינוי של מדינת ישראל וכך גם 35 שגרירים. ראוי שנקדם את כל המינויים המקצועיים שעל הפרק. הם שייכים למדינת ישראל".

צילום: דוברות המשטרה

ניצב יעקב (קובי) שבתאי, 56, נשוי ואב ל-3, התגייס לפני כ-30 שנה למשטרת ישראל כלוחם בימ"מ לאחר שהשתחרר מצה"ל כמ"פ בצנחנים. מאז שירת במגוון רחב של תפקידים ובהם מפקד תחנה ומפקד שני מרחבים בטרם מונה לתפקידו האחרון כמפקד משמר הגבול. במהלך שירותו נפצע מספר פעמים במהלך פעילויות מבצעיות, לאחריהן קיבל את עיטור המופת בשנת 1995 ואת עיטור האומץ בשנת 2004. שבתאי בעל תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני בחינוך"

במעמד הענקת דרגותיו אמר רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי: "אני עומד לפניכם במעמד זה, ביראת כבוד, עם קבלת פיקדון כה יקר לידי.. נפלה בידי הזכות להוביל ארגון המוכיח משחר הקמתו את מקצועיותו, מיומנותו ונכונותו לכל משימה ואתגר. ארגון שמתברך בהון אנושי איכותי ומסור, הנרתם לבצע את שליחותנו. אני נוטל על עצמי את האחריות המלאה להוביל את המשטרה ולספק ביטחון אישי לאזרחי ישראל."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן