Skip to content

כתב אישום חמור: רביע כנאענה – רצח את אשתו בדקירות סכין

כתב האישום: הנאשם לא היה מוכן להשלים עם גירושיו ודקר את גרושתו בסכין, פעם אחת בליבה והוסיף 12 דקירות על מנת לרצחה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז חיפה הגישה אתמול (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד רביע כנאענה (41) תושב עראבה, בגין רצח בנסיבות מחמירות של גרושתו וופא עבאהרה ז"ל, תקיפת קטין על ידי אחראי וגרימת חבלה של ממש, הפרת הוראה חוקית, שיבוש מהלכי משפט ואיומים ושימוש ברכב ללא רשות. על פי כתב האישום, הזוג התחתן בשנת -2002 להם חמישה ילדים קטינים, מאז שהתחתנו נהג רביע לצעוק לאיים ואף לנהוג כלפי רעייתו באלימות, דבר שבעטיו החליטה להתגרש ממנו ובמהלך 2019, עזבה המנוחה את ביתם המשותף ועברה למקלט לנשים מוכות. כמו כן התגלע בין השניים סכסוך על משמורות הילדים ובשל כך הם פונו עם אמם לעשרה חודשים למקלט לנשים מוכות.

במהלך שהותם במקלט השלימה המנוחה את הליך הגירושין. עם זאת ומאז שהמנוחה עזבה את ביתם המשותף ועד ליום הרצח, סירב הנאשם להשלים עם הפרידה וניסה כל העת לשכנע את גרושתו לשוב לחיקו ולחזור לביתם המשותף, בין היתר, בהפניית איומים בפגיעה פיזית בוופא ובבני משפחתה.

רביע כנאענה, החשוד בדקירת גרושתו בעראבה, ברגע לכידתו על ידי המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)
ופאא עבאהרה, שנדקרה למוות בעראבה (צילום: באדיבות המשפחה)

בחודש יולי 2020 ניתן צו משמורת זמני הקובע כי בנותיהם של המנוחה והנאשם ישהו במשמורת הנאשם בבית המשותף במהלך סופי השבוע, וזאת בהתאם למתווה מוסכם שהושג בין הנאשם לגרושתו ז"ל. למרות כל  זאת, בתחילת אוקטובר 2020 הפר הרוצח את צו המשמורת הזני, והיכה את אחת מבנותיו הקטינות. בעקבות אירוע זה ניתן צו הגנה כנגד הנאשם, במסגרתו עוכבו זמני השהייה שלו עם הבנות.

ביום 16.11.20 התקיים דיון בבית הדין השרעי בסחנין בעניינם של הנאשם והנרצחת, ובכלל זה בנושא משמורת הילדים. בתום הדיונים הנאשם יצא מאולם הדיונים, ובסמוך לאחר מכן עזב את מתחם בית הדין ונסע לכיוון עראבה, כשבלבו התגבשה ההחלטה לרצוח את גרושתו. באותה העת הוא החזיק ברכבו שלוש סכינים המשמשות לשחיטת כבשים. "לאחר שנתגבשה בליבו של הנאשם החלטה להמית את המנוחה, הגיע הנאשם ברכבו, בסמוך לשעה 11:00,  לאזור כיכר "דהב" בעראבה". מעט לפני הגעתו לכיכר, ועל מנת לממש את החלטתו, סטה הנאשם מהכביש הראשי, ביצע מעקף והחנה את הרכב כשחזיתו פונה אל מעגל התנועה, שם המתין להגעתה של המנוחה על מנת להתנגש ברכבה ולרצוח אותה", נכתב בכתב האישום. כ 4 דקות אחרי כן, סמוך לשעה 11:04, הגיעה וופא אל הכיכר כשהיא נוהגת ברכבה. בהיותה בתוך מעגל התנועה, הבחין בה הרוצח, החל בנסיעה לעברה, התנגש במכוון בצד ימין של רכב המנוחה והוביל לסחרורו עד שנעצר. וופא ז"ל פתחה את דלת הנהג ובשלב זה, ועל מנת להוציא לפועל את כוונתו להמית את המנוחה, יצא רביע במהירות מרכבו, כשהוא אוחז את הסכין בידו הימנית, קפץ מעל מכסה המנוע של רכב המנוחה ונעמד בפתח הדלת. הוא הכניס את גופו אל תוך רכבה, ובעוד האישה זועקת לעזרה, הוא דקר אותה דקירה אחת בליבה, ולאחר מכן, אחז בפלג גופה העליון באמצעות ידו השמאלית, כופף את המנוחה לכוונו, ודקר אותה בעוצמה 12 דקירות נוספות בחלק העליון של גבה, מצד שמאל ומימין, וגרם למותה. "כל זאת עשה הנאשם, כשהוא מתעלם מקריאותיהם של אנשים שנקלעו למקום לחדול ממעשיו, וכשהוא מתנגד בגופו להרפות מהמנוחה, חרף ניסיונותיהם של האזרחים להוציא אותו מרכבה".   בשלב מסוים, הצליחו האזרחים להוציא את הנאשם, או אז הוא הניף את הסכין לעברו של אזרח שניסה להציל את וופא, ואיים עליו באומרו: "אף אחד שלא יתקרב אליי עכשיו אני אדקור אותך". וופאא נפצעה אנושות, ובהמשך נקבע מותה במרכז הרפואי פוריה. לאחר האירוע, נמלט רביע והסתתר שלושה שבועות. אך לאחר עבודת חקירה מאומצת של כוחות מיוחדים, נעצר לבסוף ביום ה-07/12/2020 ונחקר על ידי ימ״ר צפון.

"אני לא מכחיש שדקרתי, דקרתי אותה בכתף שתי דקירות", אמר כנאענה לעיתונאים בדיון להארכת מעצרו לאחר שנלכד. "משכו לי את הסכין ונחתכתי ופגעו גם בה. לא התכוונתי לרצוח אותה, אני אוהב אותה. עשיתי את זה מעצבים מרוב שהיא פגעה בי". עוד הוסיף החשוד ברצח כי התחבא ביער, וטען שלא קיבל סיוע. "הייתי כל הזמן מול המשטרה, הם חלשים", אמר. כנאענה עצמו ריצה בעבר שמונה חודשי מאסר על עבירות של אלימות במשפחה. ועדת השחרורים סירבה לקצר את עונשו משום שהוא לא רצה לקבל טיפול מכל סוג שהוא. הוא התקשה לקבל את העובדה שאשתו התגרשה אותו ובכתב האישום צויין צוין שהחשוד איים על אשתו באומרו: "אל תכריחי אותי לעשות טעות, יהיה לי קשה עם זה שאת והילדים תעזבו, יהיה לי קשה עם זה ואני לא אשלוט על התנהגותי".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן