Skip to content

מפלגת העבודה מנערת אבק ויוצאת למאבק

בחירתה של ח"כ מירב מיכאלי ליו"ר העבודה, הפיח רוח חיים במפלגה ובקרב הציבור. הפריימריס נערכים היום ובין המתמודדים ישנים-חדשם גם הרב הרפורמי גלעד קריב, גיל ביילין, בנו של השר לשעבר יוסי ביילין, העיתונאי והסופר חיים הר־זהב ואחרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום (שני) נערכות הבחירות  לרשימת נבחרי מפלגת העבודה לכנסת. הבחירות יעשו באמצעות פריימריז דיגיטליים ותשע קלפיות פיזיות. 62 מתמודדים יאבקו על קולם של 45,093 מתפקדי ומתפקדות המפלגה. מסך המתמודדים ישנן 20 מועמדות, מועמד ומועמדת מהמגזר הערבי, מועמד דרוזי ומועמד ומועמדת מיוצאי אתיופיה.
לראשונה תערוך העבודה את הבחירות בקלפיות דיגיטליות מהבית, בנוסף לקלפיות פיזיות. אך בעקבות עומס ההצבעות, קרס בשעות הבוקר האתר, ועל כן ההצבעה מתקיימת באתר אחר בתהליך של קבלת סיסמה בטלפון והצבעה.

מירב מיכאלי קוראת לציבור לבוא ולהשפיע (צילום מדף הפייסבוק של העבודה)

יו"ר המפלגה, ח"כ מרב מיכאלי הצביעה באופן דיגיטלי במטה הטלפוני של המפלגה בשעה 12:30 ולאחר מכן מסרה הצהרה לתקשורת בה בירכה על עתידה המתחדש של המפלגה.
בין המתמודדים: שני ח"כים לשעבר בעבודה – עמר בר־לב ונחמן שי, השוהה בימים אלו בארה"ב. אליהם הצטרף איש כחול לבן לשעבר רם שפע, שהתפטר רק ביום שישי האחרון מהכנסת. עוד במועמדים: הרב הרפורמי גלעד קריב, שכבר ניסה בעבר להיבחר, גיל ביילין, בנו של השר לשעבר יוסי ביילין, העיתונאי והסופר חיים הר־זהב, וכן ולדימיר סרבדלוב, שהיה מועמד העבודה לכנסת ה־22 ושובץ במשבצת העולים.

הרב הרפורמי גלעד קריב (צילום: יח"צ)

כזכור, הרב גלעד קריב משמש כמנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל מזה כ-11 שנים, במהלכן הוביל עשרות מאבקים בנושאי דת ומדינה, פעל להרחבת שורותיה של התנועה, למיצוב מעמדה בציבור הישראלי, להקמת קהילות רפורמיות חדשות ברחבי ישראל ולהשגת הכרה ממשלתית בפעילותה של התנועה.  כשהחליט להתמודד לכנסת אמר קריב: "יושבת ראש המפלגה החדשה, ח"כ מרב מיכאלי, הוכיחה שכשהולכים עם ה-DNA האמתי של העבודה ולא מתחפשים – השינוי קורה והמגמה מתהפכת. אני גאה להתמודד במפלגה דמוקרטית ושוויונית, תחת יושבת ראש פורצת דרך שכולם יודעים שלא תמסור את קולות הבוחרים לנתניהו. אני מאמין שמפלגת העבודה יכולה לחדש את ימיה ואת תפקידה הפוליטי המשמעותי, והיא המקום הטבעי לייצר את החיבורים בין יהודים וערבים, בין כל הזרמים והקהילות בעם היהודי, בין מרכז לפריפריה, בין עולים לוותיקים, ולהתייצב יחד נגד מגמות של הקצנה, שחיתות ופגיעה בערכים דמוקרטיים".
בתגובה לחיבור בין המפלגות הקיצוניות "עוצמה יהודית" ו"נעם" אמר הבוקר קריב: "נתניהו – שושבין של חתונת שנאה. ביבי הוא שושבין החיבור בין שתי מפלגות השנאה הישראליות – עוצמה יהודית, שעסוקה בשנאת ערבים, ונעם – שעסוקה בשנאת רפורמים ולהט"בים. מדהים איך הצליחו שתי מפלגות לקחת מידות חשובות כמו "עוצמה" ו"נעם" ולהפוך אותן לנוטפות גזענות, שנאת זרים והשחתה מוסרית. את היושב בבלפור לא מעניין דבר מלבד הישרדותו הפוליטית, ולשם כך הוא מכשיר את השרץ ומאפשר כניסת גורמים חשוכים אל קודש הקודשים של הדמוקרטיה הישראלית. השחתת המידות שכרוכה בכך גדולה מכל תיק שחיתות אחר שביבי מעורב בו."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן