Skip to content

מתנחלים תקפו משפחה פלסטינית בדרום הר חברון ובחווארה נפצו זגוגיות רכבים

בשתי תקריות שונות, אחת בחצות הליל והשנייה בבוקר שבת, תקפו מתנחלים פלסטינים. בחצות על ידי יידויי אבנים בישוב חווארה הסמוך ליצהר והבוקר בידויי אבנים ובאלות הותקפה משפחה ששהתה בקרקעותיה הסמוכות למצפה יאיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מספר בני משפחה נפצעו  הבוקר (שבת) בידי בריונים שהגיעו ממאחז מצפה יאיר, כך דווח על ידי ארגון זכויות האדם 'בצלם'. על פי הדיווח משפחה פלסטינית (זוג הורים ושמונת ילדיהם), הותקפו על פני אדמתם בדרום הר חברון על ידי קבוצה של 10 מתנחלים רעולי פנים באבנים ואלות. האב נחבל בפניו ופונה לבית חולים בחברון בידי הסהר האדום. מהרשויות אושר תחילה כי בישראל מכירים את התקרית, ומאוחר יותר הודיעה המשטרה כי תפתח בחקירה. מצה"ל נמסר כי כוח צה"ל שהגיע למקום סייע בפינוי הפצוע והעבירו לאמבולנס של הסהר האדום.
בסרטון שצילמה המשפחה ותיעד את התקרית נראים הבריונים מיידים אבנים לעבר בני המשפחה ותוקפים אותם באלות. בחלק אחד של הסרטון נראה אחד מהם מתקרב לאישה עם אלה בידו. בחלק אחר של הסרטון נשמעת האישה צועקת, "לך לך, אל תזרוק", ו"הם שברו את המכונית". מאוחר יותר נשמעה צועקת, "בני כלבים. גם המשטרה לא מגיעה, איפה היא".

שמשות הרכב נופצו ( צילום: משפחת עלייאן)
אב המשפחה מפונה בידי צה"ל ( צילום: משפחת עלייאן)

בארגון בצלם הסבירו כי בבעלות המשפחה חלקה חקלאית בסמוך למאחז הקיצוני וכי החלקה מעובדת על ידם כמה פעמים בשנה בתיאום עם המנהל האזרחי בשל קרבתה למאחז. הפצועים הועברו להמשך טיפול לבית החולים בחברון. מהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירה.

יש דין: בריונים מיצהר יידו אבנים בחווארה

תחקירן יש דין דיווח היום כי הלילה (בין שישי לשבת) בסביבות השעה 24:00 בלילה, קבוצה של כ-20 מתנחלים הגיעה מכיוון התנחלות יצהר וזרקה אבנים בשכונה המערבית של חווארה. פלסטינים שהיו באזור זיהו אותם וע"פ העדויות שלהם המתנחלים ברחו חזרה להתנחלות. המתנחלים פגעו בשני רכבים שחנו במגרש חניה של חברת ביטוח וגרמו להם לנזק. באותו מגרש חניה כבר בוצעו פשעי שנאה בעבר. רק בשבוע שעבר דווח במגפון על זריקות אבנים וכדורי צבע כלפי בתים באותו אזור בדיוק.

צילום: יש דין

ליאור עמיחי, מנכ"ל יש דין הגיב לתקרית: "הדיווח מחווארה מצטרף לדיווח מוקדם יותר על תקיפת משפחה פלסטינית בדרום הר חברון ואלו מתווספים לעשרות המקרים הנוספים שמתרחשים לאורך כל השנה, האירועים הרבים מראים כיצד אלימות מתנחלים היא פשע שנועד להטיל אימה על פלסטינים, להשתלט על אדמתם וכך לסלקם. אי האכיפה השיטתי ודממת הפוליטיקאים מדרבנת ומעודדת את האלימות הזו. לכן זהו משטר אפרטהייד ולכן חייבים לפעול כדי להביא לסיומו."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן