Skip to content

מתנחלים תקפו פלסטינים, באתר בניה בבורין – נער פלסטיני נורה בירי חי ונפצע

מתנחלים ממאחזי גבעת רונן והר ברכה גרמו נזק למבנה באתר בפאתי בורין, במקום התפתחה תקרית של יידויי אבנים. שני רבש"צים של הר ברכה ויצהר הגיעו ואחד מהם ירה באוויר וכיוון את נשקו אל הפלסטינים. כוח מג"ב נכנס ליישוב. בשלב הזה נורה הנער. פלסטיני אחר שבר את רגלו כשנמלט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נער פלסטיני נפצע ברגלו מירי חי, אתר בניה ניזוק קשות ופלסטיני נוסף שבר את רגלו היום (שבת) במהלך עימות בין פלסטינים לעשרות מתנחלים שהגיעו ממאחזי הר ברכה וגבעת רונן הסמוכות לישוב בורין בגדה המערבית. אחד מרכזי הביטחון הציבורי (רבש"צ) של המאחזים אשר נכחו בתקרית עם נשקם, ירה באוויר וכיוון את נשקו אל הפלסטינים. כוח צה"ל שנכח בעימות שנוצר, ירה רימוני הלם וגז אל הפלסטינים שהחזירו לתוקפים בידויי אבנים.  על פי דיווחי ארגון זכויות האדם "יש דין",  לקראת ערב נכנסו ג'יפים של צה"ל לתוך בורין ובשלב זה נורה ונפצע ברגלו הנער הפלסטיני שהועבר ואושפז בבית החולים רפידיה בשכם.

מתנחלים מיידים אבנים (צילום מסרטון ווידאו – יש דין)


יידויי אבנים

על פי הדיווח היום בסביבות השעה 16.00 אחה"צ ירדה קבוצה של כ-7 מתנחלים מכיוון מאחז גבעת רונן אל עבר אתר בניה פלסטיני בשטח B, שבפאתי היישוב בורין. הם החלו לזרוק אבנים לעבר בית שנמצא בשלבי בניה. תושבים מבורין שראו את החבורה הגיעו למקום והתפתחה זריקות אבנים הדדיות עד אשר קבוצת המתנחלים התרחקה מהמקום וככל הנראה שבה להזעיק עזרה.
כרבע שעה לאחר מכן, בסביבות 16.45, הצטרפו כ-15 מתנחלים , אך הפעם בליווי 4 חיילים לקבוצת המתנחלים הראשונה. ובשלב זה מנתה קבוצת המתקיפים יותר מ-20 מתנחלים, ואלו ירדו בשנית לכיוון אתר הבניה תוך כדי שהם זורקים עליו אבנים. ארבעת החיילים שנכחו במקום לא מנעו מהמתנחלים לרדת אל המבנה ולא את זריקות האבנים.

הרבש"צ יורה באוויר (צילום מסרטון ווידו – יש דין)


יורה ומכוו את נשקו

בשלב זה תושבים פלסטינים שראו את המתרחש ניסו לעלות לאתר הבניה כדי להגן עליו אך ירי גז מדמיע וזריקת רימוני הלם לעברם מצד החיילים, לצד זריקות אבנים מצד המתנחלים מנעו מהפלסטינים להגיע לאתר. המתנחלים נכנסו לאתר הבניה וגרמו לו נזק רב, בין היתר, על ידי שבירת לבני בלוק וקירות.

מתנחל הורס באמצעות קורת עץ קירות (צילום מסרטון וידאו – יש דין)


שוברים והורסים מבנה פלסטיני

זריקות האבנים נמשכו ולא פסקו עד רדת החשיכה בסמוך ל- 18.30. יצוין כי לאורך כל האירוע החיילים לא עצרו או מנעו מהמתנחלים לזרוק אבנים או להרוס את אתר הבניה. על פי הדיווח של יש דין בשיאו של האירוע, היו לפחות 28 מתנחלים, 8 חיילים ו-2 רבשצ"ים, של התנחלויות הר ברכה ויצהר שהגיעו למקום. רבש"ץ יצהר תועד יורה באוויר ומכוון את נשקו כלפי התושבים.


ירי רימוני הלם וגז

תושבים פלסטינים הוסיפו כי במהלך האירוע נכנסו לבורין 6 ג'יפים של צה"ל וחייליהם זרקו רימוני הלם וירו גז מדמיע לצד ירי חי. כאמור, נער פלסטיני נפצע ברגלו מירי חי והוא מאושפז כעת בבית חולים רפידיה בשכם. תושב פלסטיני נוסף, כבן 28, נפצע אף הוא ברגלו לאחר שנפל בזמן שברח מזריקות האבנים של המתנחלים.
מצה"ל נמסר כי כוח צה"ל הגיע למקום כדי למנוע חיכוך ופעל להפרדת הצדדים. עוד נטען כי שום ג'יפ או רכב צבאי נכנס לתוך בורין והג'יפים שנכנסו אל הכפר שייכים למג"ב ולכן תקרית פציעת הנער אירעה בעת שוטרי מג"ב היו בכפר ולצה"ל אין קשר לכך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן