Skip to content

לקראת הפגנת הענק עיריית ירושלים הציבה מכשולים מסוכנים בכיכר פריז

בהפגנת הענק של כלל ארגוני המחאה כנגד ראש ממשל המעבר המתוכננת למוצאי שבת, צפויים להגיע עשרות ואולי מאות אלפי בני אדם. בארגוני המחאה מתריעים כי הבטונדות, הברזלים מכשולים אחרים שמציבה העירייה בכיכר יהוו סכנה ברורה לשלום הציבור כמו גם לכוחות הביטחון שמלווים את ההפגנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם עיריית ירושלים מתכננת לפגוע בהפגנת הענק המתוכננת להתקיים במוצאי שבת הקרובה?, לכאורה נראה שכן, אם כי העירייה טוענת שהעבודות שהחלו במפתיע שלשום (שלישי) בכיכר פריז, שם מתרכזות כל הפגנות המחאה כנגד ראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו, הן חלק מתוכנית עבודה סדורה של העירייה. מדובר בהפגנה בה ישתתפו להערכת מארגניה עשרות אלפי משתתפים ולהערכת ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו), מאות אלפים.

משאיות פורקות בטונדות בכיכר (צילום באדיבות כריים מיניסטר)

פרקליט תנועות המחאה למיניהן, עו"ד גונן בן יצחק הודיע הבוקר (שלישי) כי יאלץ לפנות בדחיפות לבית המשפט על מנת שזה יורה לעירייה לבטל כל פעולה, להסיר מכשולים שערמה העירייה בכיכר ולאפשר את קיום הפגנת המחאה ה-40 מכלל ההפגנות שמקיימות ברצף כל מוצאי שבת עד כה.   לכל אלו קדמה פנייה של הליכוד (נתניהו) ביום שישי האחרון אל יו"ר וועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, בה ביקש הליכוד למנוע מתנועות וארגוני המחאה לארגן הפגנות לרבות את מערך ההסעות או לממן את הפעולות האלה, וכן להימנע מהפעלת מערך פעילים להמרצת מצביעים ביום הבחירות. תנועת "דרכנו" גם נדרשה להימנע משימוש במערכת שפיתחה להנעת בוחרים, וכן לשדר מסרים כאלה בערוץ דמוקרטTV המשודר בפייסבוק. זמן קצר לאחר שהוגשה העתירה, דחה אותה פוגלמן על הסף.  וכך הופיעו לפתע משאיות ואנשי עיריית ירושלים והחלו לפרוק קוביות בטון ענקיות (בטונדות) בכיכר פריז.

עובדי העירייה בעת פריקת הבטונדות ואביזרים נוספים (צילום באדיבות כריים מיניסטר)


עו"ד גונן בן יצחק: "נאלץ לפנות בדחיפות לבית המשפט" (צילום: ציפי מנשה)

מכתבו של עו"ד בן יצחק לעיריית ירושלים

"אנחנו רואים ניסיונות מכל הכיוונים לפגוע בהפגנה של ה-20 למרץ", אמר הבוקר עורך הדין גונן בעת שהגיע לדיון בתביעת הפרקליטות כנגדו בגין סעיף: הכשלת שוטר במילוי תפקידו (ראו הידיעה). "אחרי שהליכוד לא הצליח לעשות את זה באמצעות ועדת הבחירות המרכזית, מנסה עיריית ירושלים לעשות מעשה ובעצם להתחיל עבודות בלי היתר בכיכר פריז רגע לפני שאנו נפגשים שם ב-20 לחודש. אני כבר הוצאתי שני מכתבים, ניסיתי לדבר עם העירייה, אנחנו לא רצינו בכוח ללכת לבית המשפט אבל כיום כנראה שאין לנו ברירה, הם כן עונים לפניות של התקשורת אבל הם לא עונים לפניות שלי ולכן נגיש היום עתירה לבית המשפט המחוזי לבקש צו מניעה נגד העיריה כדי שנוכל להיפגש ב-20 לחודש בלי הפיגומים והבטונדות, הגדרות והברזלים שנועדו לדכא את המחאה".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "העבודות בכיכר פריז מבוצעות ע"פ תוכנית העבודה השנתית, ללא קשר לאירועים אחרים, וכחלק מתנופת פיתוח ושדרוג המרחב הציבורי בעיר. העירייה תמשיך לקדם ולפתח את העיר – לרווחת כלל תושביה ומבקריה".
העיריה התעלמה משאלת מגפון ששאל האם בכוונת העיריה לסלק מהכיכר האמורה כל אביזר, מכשול, גדר ומחסום שיהוו מחסום, מטרד וסיכון למסת ציבור המחאה אשר בכוונתו להגיע במועד הנ"ל אל הכיכר להפגנה?. ממשטרת ישראל השיבו למגפון כי כל האחריות לכל הנושא הוא בטיפול עיריית ירושלים ובאחריותה בלבד.

1 Comment

  1. גלי
    17 במרץ 2021 @ 12:36

    בעיני הרודן והמושחת וחבר משרתיו הכל כשיר.

    "אני מאוד גאה בעם, נאם הרודן הבוקר". העם מעניין לו את קצה הציפורן…

    לא לשכוח ביום הבחירות – רק לא ביבי !

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן