Skip to content

החזון החשמלי של לקסוס: לקסוס LF-Z

השקה עולמית של LF-Z החשמלית, רכב קונספט חשמלי המציג חזון חדש עבור המותג, לקסוס עומדת להאיץ את פיתוח רכביה החדשים, עשרים דגמים חדשים או מעודכנים יוצגו עד 2025, כולל רכבי הנעה חשמלית עם סוללה, רכב היברידי עם הנעה משולבת והיברידי משולב עם טעינה חשמלית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההשקה העולמית המקוונת של ה-  LF-Z החשמלית, מסמנת פיתוחים עתידיים ואת תחילתו של עידן עבור מותג היוקרה לקסוס. אסטרטגיית  החברה בתחום הרכבים החשמליים ההיברידים הובילה להצלחה בשוק הפרימיום שבאה לידי ביטוי במכירת  קרוב לשתי מיליון מכוניות היברידיות בעולם מאז השקת RX 400h בשנת 2005, כאשר כיום היא מציעה תשעה רכבים חשמליים היברידים ודגמים חשמליים עם סוללה.

החזון החשמלי של לקסוס: לקסוס LF-Z (צילום באדיבות היצרן)
החזון החשמלי של לקסוס: לקסוס LF-Z (צילום באדיבות היצרן)

רעיון LF-Z חשמלית החדש משלב ביצועי נהיגה, עיצוב וטכנולוגיות שלקסוס מתכננת לממש עד שנת 2025. היא תמשיך לקדם את חווית הנהיגה תוך שילוב בין הניסיון שצברה בפיתוח רכבי ביצוע עם הזדמנויות חדשות שמציעים מנועים חשמליים, על מנת לאפשר לנהג אפשרויות תגובה ותחושת חיבור מושלם עם הרכב שלו.

ה- LF-Z החשמלית מאפשרת זאת על ידי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ובאמצעות פלטפורמת EV חשמלית חדשה המיועדת לדגמים חשמליים בלבד.  לפלטפורמה זו יתרונות רבים לדוגמא, היא משיגה ביצועים דינמיים מצטיינים הודות למיקומם האידיאלי של הסוללה והמנוע החשמלי, ולטכנולוגית רכב הארבע גלגליים DIRECT4 ומאפיינים נוספים, שמבטיחים רמה גבוהה ביותר של ניידות חופשית תוך בידול מרכבים רגילים. בנוסף, היא מציעה פונקציות בידור בתוך הרכב אשר יהיו זמינות ללקוחות לקסוס בעתיד הקרוב.

לקסוס LF-Z (צילום באדיבות היצרן)
לקסוס LF-Z (צילום באדיבות היצרן)

עד שנת 2025 מתכוונת לקסוס להשיק 20 דגמים חדשים או מעודכנים, כולל יותר מ- 10 דגמי הנעה חשמלית עם סוללה (BEVs), היברידי עם טעינה חשמלית (PHEVs) והיברידי עם הנעה משולבת (HEVs) על מנת לענות על הצרכים של מדינות ואזורים שונים מסביב לעולם. היא תחזק את מגוון דגמי הסדאן ורכבי SUV שלה וכן תבחן את אפשרות הוספת סוגי רכבים חדשים כגון דגמי ספורט, רכבים שמתאימים לנהיגה עם נהג אישי ודגמים בקטגוריות חדשות לחלוטין.

לקסוס מתכוונת להציע גרסאות חשמליות של כל הדגמים שלה עד 2025 ועד אז מצפה גם כי רכבים חשמליים יהוו יותר מחצי ממכירותיה הגלובליות. כמו כן, לקסוס מתכוונת להשיג ניטרליות פחמנית לאורך כל מחזור החיים של כל הדגמים שלה עד 2025, כולל במובנים של חומרי ייצור, חלקים ולוגיסטיקה של רכבים, סילוק פסולת ומחזור. בנוסף לבחירה קפדנית של חומרים המשמשים את החברה בייצור רכביה, לקסוס תשקול גם את ההשפעה הסביבתית של ייצור החומרים הללו.

לקסוס LF-Z (צילום באדיבות היצרן)
לקסוס LF-Z (צילום באדיבות היצרן)

במרץ 2024, תעביר לקסוס את מרכז עסקים והטכנולוגיות חדש לשימויאמה, מחוז אאיצ'י, יפן, בה כבר ניבנה מסלול הניסויים מהמתקדמים בעולם ( עליו פותחה הIS החדשה ) , וכל זאת על מנת להאיץ את התכנון והפיתוח של מוצרים חדשים. המרכז יאחד בין הצוותים המעורבים בעיצוב, פיתוח ותכנון של הדור הבא של רכבים ויקדם שיתוף פעולה פתוח ומהותי עם שותפים חיצוניים.

LF-Z  החשמלית מציגה את העתיד של לקסוס בעיצוב, נהיגה וטכנולוגיות מתקדמות אשר יהיו חלק מהדגמים החדשים אשר יושקו עד 2025. השימוש בפלטפורמת EV החשמלית הינו צעד בסיסי במימוש היעד של לקסוס לייצור רכבים חשמליים, מערכת הבקרה החדשנית של רכבי ארבע גלגליים DIRECT4 גם מבדלת אותם מרכבים רגילים. באמצעות שילוב חשמל עם טכנולוגיות בקרת ניידות שלקסוס פיתחה במשך השנים, לקסוס מתכננת להציע חווית נהיגה ייחודית שמפתחת קשר טוב יותר וישיר עם הנהג.

לקסוס LF-Z (צילום באדיבות היצרן)
לקסוס LF-Z (צילום באדיבות היצרן)

העיצוב הפנימי יוצר מרחב פתוח ומינימליסטי, עם תא נהג בעיצוב טאזונה (Tazuna) שמותאם למאפיינים הייחודיים לנהיגה חשמלית.  הבינה המלאכותית של הרכב (AI) עושה שימוש בדיאלוג עם הנהג על מנת ללמוד את העדפותיו האישיות ומאפייני ההתנהגות שלו, מה שמאפשר להציג לנהג הצעות מועילות כגון פרטים לגבי מסלולים ומידע על יעדים. בנוסף, היא מוסיפה לתחושת הרוגע של הנהג היות והיא לוקחת בחשבון נושאי בטיחות במהלך הנסיעה.

מיקום הסוללה  מתחת לרצפת הרכב ולאורכו מאפשר מבנה רכב קשיח יותר, מנמיך את מרכז הכובד של הרכב ועוזר לספוג רעשים וויברציות של כבישים. גישה זו מוסיפה לרמת השקט והנוחות בנהיגה וכן מאפשרת תא נהג מרווח ונוח יותר.

מערכת DIRECT4 החדשה של לקסוס מאפשרת בקרה חופשית, עצמאית של עצמת מומנט נהיגה גבוהה במנוע עבור כל ארבעת הגלגלים. המערכת תסגל עצמה להציע הנעה קדמית, אחורית או הנעה של כל הגלגלים על פי סיטואציית הנהיגה, מה שעוזר לשלוט ביציבות הרכב. המערכת מגיבה לשימוש הנהג בדוושת ההאצה וההגה, כדי להציע ביצועי האצה ופניות חזקות יותר שתואמות בצורה מושלמת את כוונות הנהג.

לקסוס LF-Z (צילום באדיבות היצרן)
לקסוס LF-Z (צילום באדיבות היצרן)

מערכת ההיגוי היא אלקטרונית ולכן אין חיבור מכני לציר  ההיגוי, מה שמאפשר התאמה ישירה יותר בין תפעול ההיגוי ועצמת הנהיגה, כדי שהרכב יוכל לפנות בזווית היגוי קטנה יותר כתגובה לתנאי הנהיגה. המערכת החשמלית המלאה גם מסננת ויברציות בלתי רצויות מהכביש, תוך העברת תחושת ההיגוי המתבקשת, על מנת לאפשר נהיגה מלהיבה ומהנה. כל אלו ישולבו במרכב שבנוי באיכות הגבוהה ביותר עם רמת הקפדה גבוהה ומהחומרים המשובחים והיוקרתיים ביותר וזאת כדי להעניק בנוסף לחוויה טכנולוגית מתקדמת , גם חוויית פרימיום ייחודית עם הקפדה בלתי מתפשרת גם על הפרטים הקטנים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן