Skip to content

תיק האלפים: "נאשם מס 1 הוא ראש ממשלת ישראל"

בעוד נתניהו חבש את ספסל הנאשמים והאזין לנאום הפתיחה של ליאת בן ארי, התובעת הראשית בתיקי נתניהו, מחוץ לבית המשפט התקבצו כמה עשרות מתומכיו שאיימו במלחמת אחים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"התיק שנמצא היום בפני בית המשפט הנכבד הוא תיק משמעותי וחמור בתחום השחיתות השלטונית. נאשם 1 הוא ראש ממשלת ישראל אשר על פי כתב האישום עשה שימוש פסול בכוח השלטוני הרב שהופקד בידיו, בין היתר, על מנת לדרוש ולהפיק טובות הנאה פסולות מבעלים של כלי תקשורת מרכזיים בישראל, לשם קידום ענייניו האישיים לרבות עת לנגד עיניו עמד רצונו לשוב ולהיבחר", פתחה ואמרה ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית והתובעת הראשית בתיקי נתניהו, בנאום פתיחה הבוקר (שני) עם תחילת שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה. נתניהו מואשם בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, ומשפטו מתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים. ראש הממשלה הגיע לבית המשפט, ולצדו הנאשמים הנוספים בתיקים, שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס. "נאשם 1 (נתניהו א.מ) ביקש מנאשמים 2-4 דברים שרק הם יכלו לספק לו. בשני האישומים הראשונים, הוא לא ביקש כסף, או טובות הנאה חומריות אחרות, כפי שאנו מכירים מתיקי שחיתות אחרים, וכפי שעולה בענייננו", אמרה התובעת והמשיכה: " וכפי שעולה בענייננו  באישום השלישי. אבל הייתה זו עבורו מתת משמעותית ביותר, שנאשם 1 ייחס לה חשיבות קריטית.  נאשם 1 ביקש כי נאשמים 2-4 יפעילו את שליטתם העסקית בגופי התקשורת שבבעלותם ויאפשרו לו  לממש את רצונותיו ומאוויו בתחום הסיקור התקשורתי. נאשם 1 סחר בכוחו השלטוני מול אנשי עסקים המחזיקים בגופי תקשורת. כל זאת על מנת שבכל עת שיהיה בכך צורך, גופי התקשורת  החזקים יעמדו לרשותו, והוא יוכל לזכות בבחירות ולהשפיע על מעמדו הציבורי". נתניהו ישב בפנים קפואות ושמע את נאום הפתיחה במלואו. עם תום הנאום הוא ביקש לצאת ויצא מאולם המשפטים לאחר שבית המשפט אישר זאת לבקשת פרקליטיו להיעדר מעדותו של מי שהיה מנכ"ל וואלה אילן ישועה.

צילום מסך ערוץ כאן 11
צילום: פול -אורן חקון
שאול אלוביץ' (צילום: בן כהן)
נוני מוזס (צילום: בן כהן)

"פתחנו ואמרנו כי הכול שווים בפני החוק. כך בדין המהותי וכך גם בכל הנוגע לסדרי הדין. האתגר שעומד בפנינו בפרשת התביעה הוא להביא בפני בית המשפט הנכבד את הראיות להוכחת כתב האישום באופן פשוט, נהיר וככל האפשר נקי מרעשי רקע מיותרים", אמרה התובעת בדברי הסיכום, "המשימה המוטלת על כתפינו היא משימה נכבדה ומשמעותית, אולי יוצאת דופן בחשיבותה. מבוקשנו הוא לייצג את האינטרס הציבורי, הנפגע מהשחיתות השלטונית ולפעול לעשיית צדק ובירור האמת באמצעות הבאת תופעות השחיתות השלטונית שהתגלו בתיק זה לדיון והכרעה במקום הראוי לכך – בפני בית המשפט הנכבד. זו מטרתנו וכך נעשה".


"נלחם בכם מלחמת אזרחים…תתפללו לחיזבאללה" (צילום: ציפי מנשה)

צילום: בן כהן
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

123467
קראו את נאום הפתיחה במלואו

מחוץ לבית המשפט נערכו שתי הפגנות בעד נתניהו וכנגדו. כ 700 תומכי נתניהו נענו להזמנתה של חברת הכנסת החדשה שהוצבה על ידי נתניהו במקום ריאלי ברשימת הליכוד, ח"כ גלית דיסטל אטבריאן, שבקשה מהבאים להגיע בחולצות לבנות או אחרות ולא בחולצות ליכוד, על מנת להפגין כי עם ישראל תומך בנאשם מבלפור ולא רק הביביסטים, אנשי הליכוד. "עמלק" כינתה אחת מאוהדות נתניהו את התקשורת ומתנגדיו. "אנחנו נצא למלחמה נגדכם", היא איימה. "במלחמת אזרחים שעוד לא ראיתם, תהיה כאן מלחמה שעוד לא ראיתם, תתפללו לחיזבאללה.. תתפללו לחיזבאללה", איימה והניפה יד בביטול לעבר הצלמים. "..זה מהקיבוץ, רואים.." אמרה על הצלם, "..מרץ ושמאלה, רואים".  במתחם נפרד ממול הפגינו  כ 500 פעילי מחאה כנגד נתניהו שקראו לנתניהו ללכת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן