Skip to content

למרות התנגדות החרדים – נשות הכותל התפללו בכותל עם ספר התורה

נשות הכותל הגיעו לתפילת ראש חודש. את ספר התורה שלהן הכניס ח"כ הרב קריב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשות הכותל הגיעו הבוקר (שלישי)  אל הכותל המערבי לתפילת ראש חודש, יחד עם חבר הכנסת הרב גלעד קריב (העבודה). קריב הביא עמו את ספר התורה של נשות הכותל ובשל חסינותו לא יכלו מאבטחי רב הכותל לקחת את הספר.  לאחר עימותים קשים במקום עם מאות פורעים חרדים וחרד״ליים שביקשו לפגוע בח״כ קריב ובנשות הכותל וכן עם מאבטחי רב הכותל והמשטרה, הצליחו נשות הכותל לקרוא בתורה במקום.

יוכי רפפורט, מנכ״לית נשות הכותל: ״הניצחון שלנו לקרוא בכותל בתורה, ערב יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל הוא ניצחון הסובלנות והשפיות על הקיצוניות, ההסתה וההדרה – הניצחון של כלל עם ישראל. נמשיך להגיע לכותל המערבי מידי חודש בחודשו ולהיאבק על זכות התפילה לכל יהודייה ויהודי״.

צילום באדיבות נשות הכותל

ח״כ הרב גלעד קריב: ״יחד עם נשות הכותל, ובתמיכת רוב הציבור הישראלי ומיליוני יהודים ברחבי העולם. אנו נמשיך להיאבק על הזכות של כל הזרמים והקהילות בעם היהודי להתפלל כמנהגן בכותל המערבי. אני גאה להשתמש בחסינות שלי על מנת לשאת את ספר התורה של נשות הכותל, ומתבייש בכך שרשויות שלטון בישראל עסוקות בניסיון להחרים ספרי תורה ולמנוע מנשים להתפלל ולקרוא בתורה כמנהגן.

איש כהנא, חבר הכנסת איתמר בן גביר (הציונות הדתית) זעם וגינה: "בזוי ולא ראוי שחבר כנסת מנצל חסינותו לעבור עבירה פלילית ולפגוע ברגשות עם ישראל בראש חודש. בכוונתי לפנות בתלונה ליו"ר הכנסת נגד מעשיו של קריב ולבקש שיוזהר לבל ימשיך לבצע עבירות פליליות של התססה והמרדה שהחסינות לא מגנה עליהם."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן