Skip to content

בהמשך להודעה על הקמת מוקד סיוע לנפגעי ומשפחות האסון במשרד עורכי הדין רוט – חדד, הוקם מרכז סיוע חרדי עצמאי

משה לורבר, פעיל חברתי חרדי שפועל רבות לעידוד וסיוע גיוס חרדים לצה"ל, נדהם מההודעה על הקמת מוקד סיוע במשרדו של פרקליט ראש הממשלה והחליט להקים מוקד סיוע חרדי עצמאי. "נודע לי שחרדים חוששים מלחצים שיופעלו עליהם כשייחשפו למוקד", הוא מסביר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אסון מירון תשפ"א, גבה עד כה 45 קורבנות עד ואלפי נפגעים ונפגעות פוסט טראומה ואולי אף יותר מכך. והנה, במהלך הזעזוע וההלם ובטרם נקברו המתים, טרם זוהו כולם, ראש ממשלת המעבר מגיע בזריזות לאתר האסון והכריז בעת ביקורו כי יכריז על יום ראשון כיום אבל לאומי.
הפלא ופלא, משכך גם בוטלה ישיבת ממשלה דרמטית שיועדה לאתמול (ראשון) בה נדרשה הממשלה לדון במינויי שרים על פי התחייבות ראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו לבית המשפט העליון שדן בעתירה התובעת מבית המשפט להוציא צו מידי שיחייב את נתניהו לכנס את הממשלה ולמנות את השרים החסרים, כמו תקשורת, מדע ושוויון חברתי, כולם  בעלי 'זיקה' לגוש כחול לבן. בג"צ נענה לבקשת נתניהו להמתין עד היום, יום שני, והיועץ המשפטי אביחי מדלבליט הגיב לעתירה גיבה את נתניהו וביקש כי בית המשפט יואיל להמתין עד ליום שני. ישיבה זו כבר לא תתקיים והשרים לא מונו.

צילום מסך מהאתר החרדי כיכר השבת

אתמול הורדו דגלי לחצי התורן ברחבי המדינה ובנציגויות שונות בעולם לחצי ואז בטרם חלוף היממה, שעות ספורות אחרי שהאבל החל באופן רשמי, מתפרסמת ידיעה באתר 'כיכר השבת' החרדי ובה מתבשרים הקוראים ובני הציבור החרדי ובכלל, כי הוקם מוקד מיוחד לתביעות וטיפול בנזקים של נפגעי האסון ולמען הסר ספק האתר מציין כי המוקד הוקם בהוראת 'גדולי הדור' הרבניים. מי אלו? ניחושכם טוב כמו שלי. ומי עומד בראש המוקד? משרד רוט את חדד. המשרד שמיצג את נתניהו במשפטו הפלילי מול כתבי האישום החמורים בהם הוא מואשם בשוחד, מרמה והפרתך אמונים. לא פחות.

מה הולך כאן? האם יכול להיות שמנסים לגלות את כל אלו שהולכים לתבוע? כדי שהעסקנים החרדים יוכלו להפחיד אותם ואת משפחותיהם? האם זה כדי לשלם דמי שתיקה על ידי ההנהגה והעסקנים החרדים כדי שלא יעמידו לדין את העסקנים וחברים הכנסת השונים שאחראים למחדל ולאסון הגדול ביותר בתולדות ישראל? נראה שבמדינת השחיתות שלנו הכול יכול לקרות כנראה!

אגב מעניין אותי באמת לדעת באיזה רבנים וגדולי הדור מדובר שנתנו לכך ברכה?

זהו שלא פורסם שום שם ושום הוראה מפורשת שלהם על שמם,  אלא שוב משתמשים בשמם חילול השם ממש.. תנו לי לנחש שזה מתוזמן היטב בלי כיסוי רבני אמתי.. הכל כשר למען העסקנים והנציגים החרדים כנראה . במדינה מתוקנת זה לא מתרחש. אגב עוד סיבה לכך שחייבים לדרוש וועדת חקירה ממלכתית וחיצונית בלתי תלויה עם מירב הסמכויות כמה שיותר מהר.
החלטתי לבדוק וצלצלתי לכתב החתום על הידיעה:
– מי אלו הבנים גדולי הדור והתורה, שהורו להקים את המוקד?
"אני לא יכול לגלות לך זה מידע חסוי", ענה לי הכתב.
אחד ממקורותיי באתר החרדי סיפר לי שלדעתו זו בכלל מודעת תוכן שיווקי – כלומר מן דהו שלם על פרסומה, לכאורה כך זה מריח, אבל לכך אין לי הוכחות כרגע .

משה לורבר (צילום באדיבות המצולם)

למה החלטתי להקים מוקד סיוע חרדי

שוחחתי עם מספר נפגעים מהאסון הנורא והסתבר לי שככל הנראה הם חוששים שפנייתם למוקד הזה תחשוף אותם ללחצים מצד שרי ממשלה, ראש ממשלה וגורמים רבניים להשתיק את הנושא ולא להטיל את האחריות לאירוע על מי מהם.
ולכן, כחרדי ופעיל חברתי החלטתי שאני לוקח על עצמי את משימת הריכוז של הסיוע והתמיכה המשפטי הסוציאלי הכלכלי והפיזי לנפגעים ולמשפחות מאסון מירון תשפ"א. נעשה ככל שניתן לעזור ולסייע לנפגעים ולמשפחות. נעשה הכל כדי לסייע גם לכל האלפים שנמצאים בפוסט טראומה (אולי אף יותר חס וחלילה) שאין מי שידאגו להם, או לאלו שחוששים להיחשף בפני הרשויות. לכל משפחות ההרוגים הילדים והילדות ההורים הסבים הסבתות ושאר קרובי המשפחה השכנים והסביבה הקרובה. ולכן אני קורא לכם חברים ואחים, החל מרגע זה ואילך אתם מצטרפים אליי וביחד כולנו נפעל לטובת נפגעי האסון הנורא.
ולהבדיל מההודעה הסתומה כי בהוראת רבנים עלומי שם נפתח מוקד סיוע במשרדו של פרקליט בנימין נתניהו, אני נמצא לפניכם: שמי משה לורבר ובמספר טלפון זה ניתן להשיגני – 0532557431 וכן, אני פעיל חברתי למען החברה החרדית בישראל.
לינק לקבוצת טלגרם לחמ"ל בנושא זה שנפתחה: https://t.me/joinchat/3DZESjVEWyRkMjM0
לינק לתרומות באמצעות פייבוקס:  https://payboxapp.page.link/FGHWCkAGjREs3FM66

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן