Skip to content

הפגנות בשיח' גר'אח ובירושלים המזרחית

שביתת ערביי ישראל, יום הזעם בשטחים הכבושים ומאות בהפגנות בשיח ג'ראח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ירושלים המזרחית בכלל ושיח' ג'ראח בפרט סיפקו היום (שלישי) את הכותרות בהמשך לקריאת החמאס ליום זעם בשטחים הכבושים.  בשיעח' ג'ראח הפגינו מאות מפגינים כנגד המלחמה בעזה וכנגד פינוי משפחות מהשכונה. המשטרה הגיבה  באמצעים לפיזור הפגות שכלו רימֹני הלם, פרשים ושימוש במכת"זית ה'בואש' המתיזה סילוני מים בעלי ריח רע וצבע. לאחר כשעה חלה רגיעה בשכונה. אבל המתיחות נותרה וכוחות המשטרה ניצבים במקום.
אתמול הכריזה ועדת המעקב של הציבור הערבי על שביתה כללית בישראל ובה גם מערכת החינוך שתיערך היום. ההכרזה מצטרפת לקריאתו של חמאס ל"יום זעם" בגדה, בשטחי ישראל ובכפרים ברמת הגולן, וכן לקריאה של פתח לפלסטינים ברחבי הגדה לצאת להפגנות ולצעדות מחאה בנקודות החיכוך עם צה"ל. ועדת המעקב הודיעה כי השביתה מגיעה בין היתר במחאה על המבצע ברצועת עזה, "המתקפה על הפלסטינים בירושלים, בשייח ג'ראח ובמסגד אל-אקצא", ובנוסף גם במחאה על "המתקפה על הציבור הערבי בכלל ובערים מעורבות בפרט".

"היום מתקיימת ברחבי הארץ שביתה נרחבת של החברה הערבית-פלסטינית במחאה על תקיפות ישראל בעזה, ונגד המתקפה כלפי הפלסטינים בשיח' ג'ראח, במסגד אל אקצא, וכלפי החברה הערבית ברחבי הארץ בכלל ובערים המעורבות בפרט. " פרסמה עמותת סיכוי, עמותה לקידום שוויון אזרחי בישראל. העמותה דורשת, בין השאר, "הוצאה מידית של כנופיות הפשיסטים שהרימו את ראשן בחסות הכאוס הזה ומהלכות אימים בערים, ולמיצוי מיידי של הדין עמן".

שיח ג'ראח (צילום מסך מתוך חדשות אל ג'אזירה)
שיח ג'ראח (צילום ארכיון: SK)

זמן קצר לפני כן, במהלך הפרת סדר אלימה בכיכר איו"ש, שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין", בוצע ירי נרחב לעבר כוח צה"ל ששהה סמוך לנקודה וכן לעבר מפקדת אוגדת יהודה ושומרון.  הכוח ולוחמי צה"ל נוספים הגיבו בירי חי לעבר מקור הירי.  כתוצאה מהירי לעבר הכוחות, שני חיילים נפצעו ברגליהם, ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.
שעה קלה לפני כן הבחנו לוחמי משמר הגבול בחשוד שזורק בקבוק לעבר אוטובוס כשזה נסע לשכונת א-טור. החשוד בן 18 נעצר.
בשעות הצהריים תקפו מספר חרדים ממאה שערים רופאה שהייתה בדרכה למקום עבודתה, היא נחבלה קל וחולצה עם רכבה מהשכונה החרדים בסיוע עוברים ושבים. איש לא נעצר עד כה.
תוך כך עצרה המשטרה שני חשודים (19,44) תושבי סילוואן שבירושלים המזרחית בחשד כי הציתו 3 כלי רכב. הם הובאו בפני שופט בית משפט השלום בעיר והמשטרה ביקשה את הארכת מעצרם.
שמונה חשודים אחרים נעצרו בשער שכם לאחר שהמשטרה עצרה חשוד בתקיפת שוטרת שבדקה אותו בשער שכם. עקב המעצר, כך טוענת המשטרה, החלה התפרעות והפרת סדר שכללה יידויי אבנים וירי זיקוקים לעבר השוטרים. משטרה הגיבה באמצעים לפיזור הפגנות שכללו גם רימוני הלם.
אתמול אירע פיגוע דריסה בשכונת שייח ג'ראח שבירושלים. במהלך הפיגוע נפגעו 4 לוחמי מג"ב ו-3 שוטרי משטרת ישראל. המחבל נוטרל על ידי הכוחות. הלוחמים והשוטרים הפצועים פונו לבתי החולים הדסה הר הצופים, הדסה עין כרם ושערי צדק שבירושלים, 4 מתוכם שוחררו לביתם וכעת נשארו 3 מאושפזים בבתי החולים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן