Skip to content

הוארך מעצר החשוד בניסיון רצח והצתת בית ביפו

מעצרו של החשוד הוארך ב - 9 ימים והמשטרה בקשה וקבלה צו איסור פרסום. בעקבות פניית הארץ לצמצום הצו אפשר בית המשפט לפרסם את החשדות נגדו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בתל אביב האריך הלילה (שלישי) בתשעה ימים נוספים את מעצרו של ערבי בן 20, תושב יפו החשוד בזריקת בקבוק התבערה לתוך בית יפו. בהצתה בשכונת עג'מי בעיר נפצע באורח קשה מוחמד גינטזי, בן 12, והוא מורדם ומונשם. אחותו נפצעה קל בראשה.
מהמשטרה נמסר כי היחידה המרכזית של משטרת ישראל במחוז ת"א בשיתוף פעולה עם השב"כ, עצרו בסוף השבוע תושב יפו בשנות ה- 20 לחייו , בחשד להשלכת בקבוק תבערה אל תוך בית ביפו דרך החלון, במהלכו נפגע באורח בינוני נער בן 12 תושב המקום. החשוד הועבר לחקירת שב"כ, המתנהלת תחת צו אסור פרסום, כאשר ניתן לפרסם בלבד כי אמש הוארך מעצרו של החשוד עד תאריך 24.5.21 .

אלא שבעקבות פניית עיתון "הארץ" לצמצום צו איסור הפרסום, פרסם בית המשפט את החשדות נגדו: ניסיון רצח וחשד להצתה במטרה לפגוע באדם. שמו של החשוד וזהותו עדיין אסורים בפרסום. שב"כ קבע באופן חריג כי הוא לא ייפגש עם עורך דין עד יום שבת. מדובר בהליך שננקט לעתים בתיקים עם רקע לאומני ומעורבות של שב"כ.

הבית עולה באש (צילום מסרטון הווידאו לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

החשוד נעצר היום ראשון השבוע, תושב יפו כשכל פי הערכות משטרה ישנה אפשרות שטעה בזיהוי הבית והתכוון למעשה לזרוק את בקבוק התבערה לבית של יהודים. על רקע העימותים בין יהודים לערבים ביפו בפרט בלוד ובעכו בכלל, נבדק בתחילה חשד כי המציתים הם יהודים. כיוון החקירה שלפיו התוקפים הם ערבים התחזק בסוף השבוע שעבר, לאחר שהתגלה כי מלבד בית משפחת גינטזי הושלכו בקבוקי תבערה על ארבעה בתים אחרים בשכונה, שדייריהם יהודים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן