Skip to content

צעיר שביקש להתגייס כחייל מורה נענה בשלילה כי איננו אישה

נ. שמסיים שנת שירות בגרעין נח"ל ביקש להתגייס לתפקיד מורה חייל בחייל החינוך והציג נתונים מתאימים נענה כי בשל מינו התפקיד איננו רלוונטי. שדולת הנשים פנתה לראש אגף כוח אדם ותבעה שוויון מגדרי. דובר צה"ל טען בפני מגפון כי מדובר בסיפור שלא היה ולא נברא, אך חזר בו באורח מפתיע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל הודיע למועמד לשירות בטחון (מלש"ב) שלא יוכל להיענות לבקשתו להתגייס כמורה חייל בשל העובדה כי הוא גבר. לאחר פניית מגפון שינה לכאורה הצבא את עמדתו. הסיפור המתמיה הוא שבתחילה שלל דובר צה"ל את כל הסיפור וטען כי לא היו דברים מעולם ולאחר מכן כשהוצגו בפניו נתונים, הוא נסוג מעמדתו לפיה הסיפור כולו מצוץ מהאצבע.
מדובר בנ. צעיר שצפוי להתגייס ב01/08/21 לצה"ל. נ. עומד לסיים בימים אלו שנת שירות (שינשין) בגרעין נח"ל וביקש מצה"ל להתגייס כמורה בצבא. הצעיר הציג בפני הצבא עבר של  הדרכה עם ילדים ונוער, תעודת הצטיינות שקיבל על פועלו ומשום כך גם זומן למיונים בחיל החינוך אותם עבר בהצלחה. אולם בקשתו לשרת כמורה חייל נדחתה מאחר ולדברי צה"ל התפקיד לא רלוונטי עבורו בשל מינו – כלומר היותו גבר ולא אישה.

פניית שדולת הנשים לראש אגף כוח אדם בצה"ל

הסיפור כולו נחשף לאחר ששדולת הנשים פנתה בשמו של הצעיר לראש אגף החינוך בצה"ל ותבעה מנו לקבל את הערעור שהגיש הצעיר על ההחלטה הזו  ולשבצו לשרת בתפקיד של מורה חייל. שיבוץ חיילים לא צריך להיעשות על פי מין המועמד/ת אלא על פי כישורים ויכולות", כתבו בשם הצעיר עורכות הדין יפעת ביטון וגלי זינגר מטעם שדולת הנשים בישראל.  עד כאן הסיפור כולו היה בגדר תקלה או בעיה שצה"ל אמור היה להתמודד אתה ולכן הופתע כתב מגפון לקבל מדובר צה"ל תגובה ששללה לחלוטין את הסיפור כולו. "בדקנו את זה עם מיטב (יחידה הצבאית המופקדת על ביצוע הליכי המיון והשיבוץ של כלל המיועדים לשירות ביטחון והחיילים בצה"ל), והם אמרו שלא נאמר שום דבר כזה, לא היה ולא נברא ולפי הגורמים במיטב, זה משהו שלא קרה".
– כלומר נשלח אליכם המכתב, ולמרות זאת כל הסיפור לא היה ולא נברא?
"כן".
כשעה לאחר מכן צלצל הדובר אל מגפון וביקש לבדוק אם הסיפור כולו יעלה, שכשנענה בחיוב הגיעה תגובה שמאוששת את הסיפור ומסבירה כי התפקיד מוצע לכלל המינים והמגדרים בהתאם למכלול נתוניו של המלש״ב ולצרכי המערכת. "באשר למקרה המדובר – לא נאמר בשום שלב למלש"ב שהוא לא יכול להשתבץ בתפקיד זה מטעמי מגדר, נוסיף כי גם באתרים הרלוונטיים התפקיד מוצג באופן שוויוני", מסר דובר צה"ל בתגובה.
כלומר צה"ל חזר בו מעמדתו שהסיפור מצוץ מן האצבע והסביר כי תפקיד מורה חייל בחיל החינוך פתוח בפני כל המינים והכחיש כי לצעיר לא נאמר בשום שלב כי איננו יכול להתגייס לתפקיד הספציפי הזה בשל מינו.
להלן תגובת גובר צה"ל כלשונה: "התפקיד מוצע לכלל המינים והמגדרים בהתאם למכלול נתוניו של המלש״ב ולצרכי המערכת.
באשר למקרה המדובר – לא נאמר בשום שלב למלש"ב שהוא לא יכול להשתבץ בתפקיד זה מטעמי מגדר, נוסיף כי גם באתרים הרלוונטיים התפקיד מוצג באופן שיוויוני".

אתר מיטב – רק צילומי מורות חיילות – אין צילומי מורים ממין זכר

כאן המקום לציין כי מבט באתר מיטב הצה"לי באינטרנט מעלה כי לא נכתב בשום מקום שמורה חייל חייב להיות ממין נקבה, אבל באורח "מוזר", בדברי ההסבר בעמוד אתר חיל החינוך שבמיטב, אלו המסבירים על  תפקידי חייל מורה בצה"ל מופיעים אך ורק צילומי  מורות חיילות בלבד. בלשון אחרת – הכל פתוח גם בפני גברים, אבל באורח לא מפתיע בצילומים הנלווים לדברי ההסבר על תפקידי מורה בצה"ל מתפרסמות רק תמונת של חיילות מורות חייכניות. צילומי חיילים מורים? – יוק.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן