Skip to content

הימין הקיצוני מתכנן צעדת צעדת דגלים נוספת השבוע

על רקע המצב הביטחוני המתוח, כשהדי נפץ הלחימה בעזה שהחלה בירי רקטות על ירושלים, מבקשים ארגוני הימין לערוך צעדת דגלים נוספת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל תערוך מחר (ראשון) הערכת מצב בנוגע להודעת ארגוני הימין  שהודיעו כי הם מתכננים לקיים ביום חמישי הקרוב "מצעד דגלים" בעיר העתיקה בירושלים. המצעד מתוכנן לעבור דרך שער שכם וברחובות הרובע המוסלמי לעבר הכותל, שם תיערך תפילה המונית. במודעה המפרסמת את האירוע נכתב: "נדרוש לאחד את ירושלים לנצח! חוזרים לצעוד ברחובות ירושלים בראש מורם עם דגלי ישראל".
בחמאס מזהירים מפני קיום צעדת הדגלים המתוכננת. דובר חמאס בירושלים, מחמד חמאדה, פרסם הודעה ובה נכתב כי מדובר בצעד "טיפשי": "אנו מזהירים מפני לעשות שימוש בירושלים כאמצעי לבריחה של ישראל ממשבריה הפנימיים". חמאדה קרא בהודעתו לערביי ישראל וירושלים להגיע בכמויות גדולות לאל-אקצא ביום חמישי במטרה "להגן עליו מזוהמת הציונים ותכניותיהם".

הודעת הימין על המצעד (צילום מהרשתות החברתיות)

אם משטרת ישראל תחליט לאשר את קיומו של המצעד, מתכנננים מארגניו שיעבור גם בשער שכם, תוואי שלא אושר בפעם הקודמת בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות המתיחות הרבה באותה עת באזור. זמן קצר לפני תחילתו של מצעד הדגלים ביום ירושלים האחרון החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על שינוי תוואי המצעד, כך שלא יעבור דרך שער שכם, על רקע המתיחות הביטחונית בעיר באותם ימים. במהלך המצעד ירה חמאס מטח רקטות לכיוון ירושלים ונשמעה אזעקה בעיר. בעקבות הירי הזה החלו חילופי הירי בין צה"ל לחמאס שהובילו למבצע "שומר החומות". את המצעד מארגנים ארגוני הימין בני עקיבא, אריאל ועזרא יחד עם ארגון אם תרצו, מועצת בנימין, גוש עציון ומפלגת הציונות הדתית בראשות ח"כ בצלאל סמוטריץ.

1 Comment

  1. מיכאל
    5 ביוני 2021 @ 21:45

    יש צורך להזכיר לכולם שירושלים אינה .אזור. אלא הבירה של מדינת ישראל. וראוי שעל כל בית יתנוסס דגל ישראל. וראוי אפילו חובה לצעוד עם הדגל בכול רחבי הבירה. כמו כול עם בבירתו. ולמיכאלי ההערה שלך תורמת לתסיסה עוינת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן