Skip to content

שבת עגומה: רוכב אופניים נהרג ושני גברים טבעו למוות

רוכב אופניים נפגע במהלך רכיבה ונהרג ובחופי קריית ים וחוף דור טבעו למוות שני רוחצים. אישה נוספת טבעה בחוף הכרמל וחולצה במצב קשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רוכב אופניים בן 62 נפגע במהלך רכיבה בשטח פתוח בדרום מדבר יהודה בסמוך לים המלח. חובשים ופרמדקים של מד"א הגיעו אליו בסיוע כוח רפואה של צה"ל, העניקו לו טיפול החייאה ולאחריו קבעו את מותו.
פרמדיק מד"א אורי דדון סיפר: "הגענו עם הניידת טיפול נמרץ לכניסה לשטח והלכנו מרחק של כשני קילומטרים עם הציוד הרפואי עד שהגענו לרוכב שהיה מחוסר הכרה. תוך כדי הטיפול הרפואי הצטרף אלינו צוות רפואי מוסק של הצבא ולצערנו לאחר פעולות החייאה נאלצנו יחד עם הרופא לקבוע את מותו".

זירת הטביעה בחוף דור (צילום: מד"א)

מוקדם יותר בשעות הצהריים טבע למוות גבר כבן 70 היום בצהריים בחוף לא מוכרז בין חוף ימית לחוף זבולון שבקריית ים. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה, אך שם נקבע מותו.
חובש בכיר במד"א כרמל יהונתן קרבחל סיפר: "הגענו עם ניידת טיפול נמרץ לטיילת ואזרחים סימנו לנו מרצועת החוף הלא מוכרזת שאין בה מציל. הגבר שנמשה מהים על ידי עוברי האורח שכב על החול כשהוא ללא דופק וללא נשימה וביצעו בו פעולות החייאה. המשכנו את הטיפול הרפואי שכלל מתן מכות חשמל, הכנסנו את הגבר לניידת ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי המשך ביצוע החייאה כשמצבו קריטי".
כמה שעות אחרי כן טבע למוות גבר נוסף, כבן 50, בחוף דור. פרמדיק מד"א ליאור אלמקייס סיפר: "הגענו לחוף המוכרז וחברנו למציל ולחובש של החוף שביצעו פעולות החייאה בגבר שנמשה מהים כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. המשכנו את הטיפול הרפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות, אבל לצערנו בסופן נקבע מותו".

שעה קלה אחרי כן טבעה איש כבת 65 בחוף הכרמל, היא חולצה במצב קשה כשהיא מונשמת ופונתה לרמב"ם. חובש בכיר במד"א אלכס קפליאן סיפר: "האזרחים שהיו בחוף סיפרו לנו שהם ראו את האישה מחוסרת הכרה מתחת למים ומשו אותה לחוף. היא שכבה על החול מחוסרת הכרה כשהחובש של החוף מבצע בה פעולות החייאה ראשוניות. המשכנו את הטיפול הרפואי שכלל הנשמה מתקדמת, עיסויים ומתן תרופות ולאחר מספר דקות של טיפול רפואי אינטנסיבי ליבה חזר לפעום. הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבית החולים כשהיא מונשמת."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן