Skip to content

"פאקה פאקה ושאשא שאשא": המורשת של ביבי

"מה, מה פתאום?". "את פשוט לא מעניינת, את משעממת אותנו, תביאי דברים מעניינים". "אנחנו נמוטט את שלטון הטרור של החמאס". מלבד שלושה כתבי אישום בשוחד, מרמה והפרת אמונים, הותיר אחריו ביבי נתניהו כמה אמרות וקלישאות, שנכנסו ללקסיקון ותדלקו את מסע ההסתה, הפילוג והשיסוי, שניהל כאן במהלך שנות שלטונו. גם זו מורשת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מלבד שלושה כתבי אישום בשוחד, מרמה והפרת אמונים, הותיר אחריו ביבי נתניהו כמה אמרות וקלישאות, שנכנסו ללקסיקון ותדלקו את מסע ההסתה, הפילוג והשיסוי, שניהל כאן במהלך שנות שלטונו. גם זו מורשת. נעים להיזכר?

"אני מבין מה זה לאבד בית. גם אחרי בחירות 99', בהתראה אפסית, פשוט סילקו אותי ואת משפחתי מהבית בבלפור. ככה, עם כל החפצים, פשוט נזרקנו לרחוב. נאלצנו ללכת ל'שרתון פלאזה', זו תחושה נוראית… זה קשה, קשה מאוד" (למתיישבי עמונה, 2016. אגב, גם עכשיו קשה לו להיפרד מהבית בבלפור).

"התקשורת לא משקפת את התחושות של הציבור. במקום שהם רואים פקקים, אני רואה מחלפים, רכבות, גשרים. במקום שהם רואים בעיות דיור, אני רואה מנופים. במקום שהם רואים אבטלה, אני רואה תעסוקה מלאה. במקום שהם רואים כלכלה הרוסה, אני רואה כלכלה פורחת. במקום שהם רואים היסוס וחוסר ביטחון, אני רואה תקיפות ועוצמה" (מגיב לטענות שהוא פוגע בתקשורת, אפריל 2017).

"את קולות המצביעים המזרחים אתה לא תקבל אף פעם, רק אני יודע להביא אותם. אני יודע את מי הם שונאים: הם שונאים את הערבים. ואני יודע להביא להם את הסחורה" (לשר האוצר כחלון לקראת הבחירות ב-2015).

"אם תסכים, אפנה את כיסאי עוד שנה וחצי בלי טריקים ובלי שטיקים" (לבני גנץ במהלך המו"מ על כניסה לממשלה (מרץ 2020).

"את פשוט לא מעניינת. את משעממת אותנו. תביאי דברים מעניינים" (בתגובה לאישה, שקטעה אותו בזמן נאומו בקריית שמונה במחאה על העברת חדר המיון מהעיר, אוקטובר 2018).

"נשים זה לא בעל חיים שאתה יכול להכות בו, והיום אנחנו אומרים שגם בעל חיים אתה לא מכה. אנחנו מבינים שיש תובנה ויש אינטליגנציה וקוגניציה ורגשות גם לבעלי חיים. אנחנו חומלים, בצדק, על בעלי חיים. נשים הן בעלי חיים, ילדים הם בעלי חיים. בעלי חיים עם זכויות (באירוע נגד אלימות כלפי נשים, נובמבר 2020).

"תפסיקו להטעות את הדברים, אתם מחפשים, אני קורא לזה: 'נה נה נה נה נה נה' בואו נחפש כל הזמן" (בריאיון ליונית לוי, ערוץ 12, בו נשאל על העיכוב בסגירת נתב"ג נוכח המוטציה הבריטית. פברואר 2021).

"תשאל את השאשות והפקות והפקה. הפקה פקה והשאשא שאשא" (לאריה גולן, רשת ב', בתגובה לדבריו של המראיין: "התמותה כמעט מגיעה לששת אלפים, זה דבר מזעזע. איך אנחנו נמצאים במקום הזה?" מרץ 2021).

"תעשיית הדכדוך עדיין קיימת ויש לה נציגים מכובדים בבית הזה ובתקשורת. לאחרונה יש חידוש, ענף חדש –  ענף החמוצים. פעם טיפחו אתרוגים היום הם עברו לחמוצים. קשה לכם החמוצים" (נאום בפתיחת מושב החורף של הכנסת, אוקטובר 2017).

"קח את הבחור הזה, הכדורגלן הזה, אבי רצון" (לנוני מוזס, שביקש ממנו להציע "מישהו", שיכתוב מאמרים ב"ידיעות אחרונות"(מתוך כתב האישום בתיק 2000).

"ברוך הבא לארמון שלנו. בזכות התקציב שלכם הצלחנו לצבוע את הקירות" (לדונלד טראמפ, שהתארח בבית רה"מ בבלפור, מאי 2017).

וגם – תזכורת למשפטים שנכנסו להיסטוריה:

"השמאל והתקשורת שכחו מה זה להיות יהודים".

"המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי. עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים".

"לפעמים קופץ לי הגן המזרחי".

"הם מ-פ-ח-ד-ים".

"יתנו – יקבלו, לא יתנו – לא יקבלו"

"אנחנו נמוטט את שלטון הטרור של החמאס".

"מה? מה פתאום!"

"לא יהיה כלום כי אין כלום. אין כלום כי לא היה כלום".

"בואי שרה'לה, הולכים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן