Skip to content

וטרינרים מזהירים לקראת פסח: לא לתת לחיות מצות!

השירותים הווטרינריים של גוש דן ריכזו עצות כיצד לעבור בשלום את פסח עם חיות המחמד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המצות קשות לעיכול וערכן התזונתי דל מאוד. השירותים הווטרינריים  של גוש דן ריכזו עצות כיצד לעבור בשלום את פסח עם חיות המחמד שלנו 

מאת כתבת מגפון

  • האכלת החיות במצות – למרות הרצון שגם חיות המחמד שלנו יאכלו מזון כשר לפסח, לא מומלץ להאכיל אותם במצות. המצות קשות לעיכול וערכן התזונתי דל מאוד. כלב או חתול לא יוכלו לספוג מהמצות את החלבונים, האנרגיה, השומנים והמינרלים להם הוא זקוק. בנוסף, אכילת המצות גורמת פעמים רבות להפרעות במערכת העיכול של החיות ונזקים בלתי הפיכים. לכן, מומלץ להצטייד מראש במזון מיוחד לכלבים וחתולים המיוצר באופן מיוחד ככשר לפסח.
  • ליל הסדר – שיתוף החיות בארוחות המשפחה או אכילת שאריות מזון – יש להימנע משיתוף כלבכם במזון המוגש בארוחות שלכם או ממתן שאריות מזון ביתיות, כיוון שמערכת העיכול של הכלב והחתול שונה מזו של בני האדם, והמטעמים שלכם עלולים לגרום להם בעיות בריאות קשות.
כלב
צילמה: גיגה פרקול
  • משפחות רבות יוצאות לטיולים בחופשת הפסח. אם אתם משאירים את כלבכם בפנסיון, כדאי לבקר בפנסיון עוד לפני שמחליטים היכן משאירים את הכלב ולוודא שהמקום נקי ומסודר. יש לבקש מבעלי הפנסיון להציג רשיון עסק תקף מטעם הרשות המקומית בה נמצא הפנסיון.
  • אם החלטתם לקחת את הכלב איתכם לטיול – ביציאה לטיולים ארוכים או פיקניקים יש להצטייד מראש בכמות מי שתייה גם עבור כלבכם (לפחות 1-2 ליטרמים עבור הכלב).רצוי גם לשים על קולרו תג עם מספר הטלפון שלכם.

     חג שמח!

>>> עצות נוספות של השירותים הווטרינריים

2 Comments

  1. חגי קמרט
    20 באפריל 2012 @ 11:13

    לפני העברת כלב לפנסיון ,כדאי לבדוק אם במקום אליו נוסעים יש אפשרות לקחת את חיית המחמד קרי כלב חתול. ישנם היום מקומות בארץ שמוכנים לקבל בעלים עם כלביהם לחופשה. למשל היינו בחנתיתה עם הכלב והיה כיף לנו וגם לו.

    • שרית פרקול
      20 באפריל 2012 @ 11:26

      רעיון טוב, חגי. צילמתם תמונות? אולי תכתוב לנו על זה למדור בעלי החיים? אני רואה שיש לך רגישות רבה גם לנושא הזה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן