Skip to content

חברת המארגנת שיט נהרות תפצה משפחתו של צעיר שמת במסע שארגנה

"נהרות", חברה המארגנת משעות שיט אקסטרים בנהרות ברחבי העולם, תפצה על מותו של צעיר, לאחר שהתברר כי מדריכי החברה לא היו מיומנים דיים, ההיערכות למסע הייתה לקויה וההתנהלות בשטח הביאה למותם של שלושה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"נהרות", חברה המארגנת משעות שיט אקסטרים בנהרות ברחבי העולם, תפצה על מותו של צעיר, לאחר שהתברר כי מדריכי החברה לא היו מיומנים דיים, ההיערכות למסע הייתה לקויה וההתנהלות בשטח הביאה למותם של שלושה. משפחתו של אחד הנספים תבעה את החברה

מאת אורלי ממן

חברת "נהרות", המארגנת מסעות שיט ברחבי העולם  לטיילים ישראלים, תפצה בסכום של כמיליון שקל את משפחתו של אדם שנהרג בעת שיט בנהר בפפואה-גינאה בשל רשלנותה. כך קבע בית המשפט המחוזי בירושלים, בראשות השופטת גילה כנפי שטיינמיץ.

השופטת קבעה, כי החברה התרשלה בכמה שלבים בארגון המסע. ראשית, במסרים המרגיעים שהועברו למשתתפים באמצעות דפי ההסבר ובמפגשים טרם היציאה למסע, שכן מסרים אלה השליכו על הערכת דרגת הקושי של המסע בעיני המטייל הפוטנציאלי ולהשפיע על שיקול דעתו בעת גיבוש ההחלטה אם להצטרף למסע.

שנית, בבחירת משתתפי המסע, שלא תאמה את סיכוניו, כפי שעולה מהעובדה שמי שניצל מהטביעה היו המדריכים – אנשים צעירים בעלי כושר גופני גבוה ובעלי נסיון ומיומנות בשחייה, כשלעומתם, לא צלחו את המסע המבוגרים, בסוג כזה של מסע, כך נקבע, היה על החברה לבחור ביתר קפדנות את המשתתפים ואת כושרם הגופני. אולם הסיבה השלישית והעיקרית לרשלנות, קבעה השופטת, טמונה בכך שהמדריכים לא עצרו לתצפית טרם כניסת המשלחת לקניון מסוכן בנהר, שגובה המים בו עלה.

השיט הטראגי התרחש ב- 18.5.05. מתוך שבעת משתתפי המסע, שאינם מדריכי נהרות, קיפחו שלושה ישראלים את חייהם, וביניהם המנוח. על פי כתב התביעה, בעוד שני ימי השיט הראשונים עברו ללא בעיות מיוחדות. הרי שבלילה  ירד גשם ברציפות במרבית שעות הלילה, ובעקבות זאת עלה מפלס המים בנהר. עליית מפלס המים עלולה לשנות את רמת הקושי של הנהר והאשדים, ולהגביר את מהירות הזרם. אולם  למרות התנאים, החליטו מדריכי המסע להמשיך בשיט. תוצאתו היתה טרגית, עם התהפכות שתי סירות ומותם של שלושה מטיילים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן