Skip to content

כתב אישום מתוקן הוגש נגד זדורוב

פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום מתוקן, הפעם זמנה הפרקליטות גם את אולגה קרבצ'נקו שנודעה בשם א.ק להעיד במשפט. גם בכתב האישום הנוכחי נטען כי זדורוב רצח את תאיר ראדה ז"ל בסכין יפני שאת להבו החליף לאחר הרצח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (ראשון) את כתב האישום המתוקן במשפט החוזר נגד רומן זדורוב בגין רצח תאיר ראדה ב-2006. כתב האישום המתוקן מייחס לזדורוב עבירה של רצח בכוונה תחילה, בהתאם לנוסח חוק העונשין בעת הרצח, וברצח בנסיבות מחמירות לפי נוסח החוק החדש, וכן עבירה של שיבוש הליכי משפט. לפי החוק, אדם שמורשע בעבירת רצח בנסיבות מחמירות נידון למאסר עולם. זדורוב שוחרר בחודש שעבר למעצר בית. בבקשתה לתיקון כתב האישום המקורי נמקה הפרקליטות כי "תיקון כתב האישום בפרק העובדות כולל תיקונים שנועדו להתאים את עובדות כתב האישום המקורי לרפורמה בעבירות ההמתה". בסמוך לשעה 13:30, היא עזבה את הפרגולה, כאשר היא מודיעה לחברתה כי בכוונתה לשתות מים ונכנסה למבנה בית הספר. המנוחה עלתה במדרגות המובילות מרחבת הכניסה אל הקומה השנייה, שם מצויים שירותי הבנות לטענת הפרקליטות זדורוב יצא בסמוך לכך, מן המקלט בו עבד אותה עת לתוך חלל מבנה בית הספר,  במקום הסמוך למדרגות בהן עלתה תאיר. הוא הבחין בתאיר ונכנס בעקבותיה לשירותים. שם שיסף את גרונה באמצעות "סכין יפנית" שנשא עמו בקביעות. לפי האישום, הוא הותיר את הנרצחת בתא השירותים כשהיא שרועה על מושב האסלה. זאת ועוד: על פי הנטען, הוא נעל את דלת התא מבפנים על מנת לעכב את גילוי הגופה, ויצא מן התא כשהוא מטפס על ראדה, נאחז בדפנות התא מלמעלה וקפץ החוצה. אחת מעדי התביעה החדשים במשפט היא אולגה קרבצ'נקו, שנחשדה ברצח והתיק נגדה נסגר מחוסר אשמה. על פי כתב האישום הוא נמלט משירותי הבנות בקומה השנייה, נכנס לשרותי הבנים שבקומה הראשונה, שטף את הסכין וניקה מעליו את דמה של ראדה. בהמשך, חזר למקלט, החליף את בגדיו והמשיך בעבודתו עד סוף יום העבודה. לטעמת הפרקליטות זדורוב החליף לאחר הרצח את להב הסכין והעלים אותו הלהב וכן את המכנסיים שלבש בעת הרצח.

זדורוב (צילום פול: גיל נחושתן)
אולגה קרבצ'נקו (א.ק) (צילום מסך מכאן חדשות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

בחודש שעבר שוחרר זדורוב מהכלא למעצר בית לאחר שבית המשפט העליון דחה את הערעור של הפרקליטות שתבעה להשאירו מאחורי סורג ובריח. זאת, לאחר שבית המשפט המחוזי קבע כי המדינה לא הוכיחה שיש נסיבות מיוחדות שמצדיקות  הישארותו במעצר עד תום הליכים. לכתב האישום המתוקן התווספו 14 עדים חדשים מטעם התביעה, רובם מומחים, אנשי מז"פ, שוטרים, וכן אולגה קרבצ'נקו (שהייתה מוכרת כא"ק), שיוצרי הסדרה "צל של אמת" הבליטו את האפשרות שביצעה את הרצח ופרקליטו של זדורוב עורך הדין ירום הלוי טען כי היא הרוצחת. כנגד אמירות אלו הגישה קרבצ'נקו תביעת פיצוי בגין לשון הרע על סך 750 אלף שקל. בנוסף לכך, היא דרשה כי יכנס מסיבת עיתונאים בה יודה כי "עשה טעות אנושית חמורה וגרם עוול ונזק כבדים מנשוא" כשהאשים אותה ברצח. ביציאתו מהכלא אמר זדורוב שהוא אינו מפחד שיחזור לכלא משום ש"אמת יש רק אחת והכל יהיה בסדר". זדורוב, העומד למשפט חוזר על רצח תאיר ראדה, כלוא מאז שנעצר בדצמבר 2006, והוא ישהה במעצר בית בבית חמותו בקצרין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן