Skip to content

שוב סגרו עיר שלמה כדי שחרדים יתפללו

היום (שישי) לפנות בוקר הגיעו מאות חרדים לתוך חברון כדי להתפלל. לא במערת המפלה. באתר אחר - קברו של עתניאל בן קנז. כדי שלא תיפגע שערה משערות ראשם, מנע צה"ל מעבר תושבים ערביים באזור. וכך, פעם נוספת, כמאה וחמישים אלף איש סבלו מהסגר עד שכמה מאות יהודים סיימו להתפלל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום (שישי)  לפנות בוקר הגיעו מאות חרדים לתוך חברון כדי להתפלל. לא במערת המכפלה. באתר אחר – קברו של עתניאל בן קנז. כדי שלא תיפגע שערה משערות ראשם, מנע צה"ל מעבר תושבים ערביים באזור. וכך, פעם נוספת, כמאה וחמישים אלף איש סבלו מהסגר עד שכמה מאות יהודים סיימו להתפלל. אז מה אם מדובר בשטח A?

מאת אליק מאור

גורמים בחברון טוענים שהשכם הבוקר, נכנסה  קבוצת מתנחלים שמונה יותר מחמש מאות איש,  לשטח A הנמצא בשליטה פלסטינית מלאה וכניסת ישראלים אליו אסורה. המתנחלים נכנסו לבניין ברח' ביר-אל-סבע, הנמצא בסמוך לכביש הראשי בחברון והשתלטו עליו לזמן קצר. הם הצהירו כי באו להתפלל בקבר עתניאל בן קינז, שהיה על פי המקורות השופט הראשון בימי יהושע בן נון. הפלסטינים טוענים שההשתלטות נעשתה בסיוע חיילי צה"ל שסגרו את הרחוב לתנועה.

בלב חברון. קבר עתניאל בן קנז (צילום: ויקימדיה)
בלב חברון. קבר עתניאל בן קנז (צילום: ויקימדיה)

לטענת הפלסטינים נסגרה חברון ליציאה וכניסה ומרקם חייהם הופרע קשות.,  לטענתם חיילי צה"ל מנעו מעוברי אורח את הכניסה לרחוב ופינו מהרחוב גם מוניות שירות שהסיעו נוסעים לחברון ומחברון.  הרב חיים רייכר יו"ר אגודת 'יסוד עולם', העמותה שארגנה את העלייה לקבר עתניאל, פרסם היום כי הוא מקווה שהכניסה שנערכה הבוקר "תהיה האות לפתיחת המקום לתפילת יהודים באופן חופשי ולכל הפחות כפי שהיה בעבר, כניסה אחת לשבוע".

יצוין כי השטח כולו הנו בשליטת הרשות הפלסטינית באופן מלא, שטח A, ותנועת ישראלים אסורה שם בהחלט. דובר צה"ל מסר בתגובה כי "צה"ל אכן אבטח את כניסת המתפללים ולא נרשם אירועים חריגים".

5 Comments

  1. שוקי
    26 במרץ 2012 @ 0:57

    לקרוא להם "חרדים" זו שגיאה עובדתית. לפחות הייתם קוראים להם חרד"לים.

  2. טלי איציק גרופית
    24 במרץ 2012 @ 9:22

    ציטוט: "מותר לכל יהודי להתפלל היכן שהוא רוצה בדיוק כמו שאנחנו נותנים לכל ערבי להתפלל היכן שהוא רוצה". ניסית להיכנס למבנה באירופה, בארה"ב, ביפן, בסין ובכלל להתפלל מתי שאת רוצה ללא התר הרשויות?, לא. כי אם תעשי כך תמצאי עצמך מתפללת בכלא. אנחנו נותנים לכל ערבי? מי שמך בעלת הבית. הפטרונית, שמרשה לערבי ונותנת לו להתפלל הכן שירצה?. שטח A הנו שטחה של הפלסטינים. שייך להם ובבעלותם. האוטנומיה הזו מנוהלת על ידי ממשלה. ממשלת המדינה הפלסטינית, או אם תרצי: הרשות הפלסטינית. יהודי רוצה להתפלל באיזו נקודה בעיר מסויימת, או בכפר או במערה בראש הר בשטח מדינת פלסטין, או הרשות אם תעדיפי לקרא לה כך?, בבקשה, יפנה היהודי לרשות, למנהליה, לשריה וכדומה, יגיש בקשה. אם היא תאושר? בבקשה. לא תאושר?, יתפלל במקום אחר. כניסת כוח כובש סגירת עיר. והכל בשם הכוח הנתון כרגע בידינו. היא עשה ברוטאלי, רע שמייצר אנטגוניזם כלפי מדינת ישראל. קברניטי הצבא כמו גם קברניטי המדינה, היו צריכים כבר מזמן לאסור פעילות מופקרת, בלתי מוסרית ובלתי חוקית כזו. הכנסת צהל והשימוש בכוח הזרוע לשם ביצוע פעילות נפשעת כזו בשם הדת, היא מעשה נואל שמדרדר מוסרית וערכית את הצבא ועומדת בניגוד לחוק.

  3. נורית קרטן
    23 במרץ 2012 @ 20:56

    לדלית אמיתי, מתי בפעם האחרונה שמו ולו רק כמה מאות יהודים בהסגר – לא אלפים כמו במקרה זה – כדי לאפשר לערבים להתפלל? עיר שלמה נסגרת במשך שנים כדי לרצות כמה מאות אחרים.

    • יון
      26 במרץ 2012 @ 1:05

      כל פעם שסגרו את הר הבית לתפילת יהודים…. אה, בעצם זה קורה כל הזמן.

  4. דלית אמיתי
    23 במרץ 2012 @ 18:37

    מותר לכל יהודי להתפלל היכן שהוא רוצה בדיוק כמו שאנחנו נותנים לכל ערבי להתפלל היכן שהוא רוצה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן