Skip to content

חוסל עדנאן אבו ואליד אל-סהראווי מנהיג דאעש במערב אפריקה

בהודעה מיוחדת שפרסם נשיא צרפת נמסר כי צבאו חיסל את הטרוריסט המבוקש על ידי צרפת וארצות הברית. א-סהראווי היה אחראי לרצח 6 עובדי צדקה צרפתיים באוגוסט 2020 בניגריה וארגונו לקח אחריות על פיגוע בו נהרגו אמריקאים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא צרפת עמנואל מקרון פרסם היום (חמישי) בהודעה מיוחדת לפיה כוחות הצבא הצרפתי הרגו את עדנאן אבו וואליד א-סהראווי, מנהיג זרוע דאעש במערב אפריקה. בין השאר הארגון לקח אחריות על פיגוע בו נהרגו ארבעה חיילים אמריקאים בניז'ר. הנשיא עמנואל מקרון האשים גם את א-סהראווי ברצח 6 עובדי צדקה צרפתיים באוגוסט 2020 בניגריה.

עדנאן אבו ואליד אל-סהראווי על רקע מחבלי סניף סהרה אותו הקים (צילומים: וויקיפדיה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

דנאן אבו ואליד אל-סהראווי נולד בשנות ה-70 בשם להיב אולד עלי והיה טרוריסט אסלאמי. סהראווי ואמיר (ראש) סניף הסהרה של המדינה האסלאמית שהיה פעיל בדרום מדבר סהרה ובמערב הסאהל. הוא היה חבר בחזית פוליסריו ומפקד ודובר של מספר ארגוני טרור ג'יהאדיסטים במאלי. אל-סהארווי היה אחד הטרוריסטים המבוקשים ביותר ביבשת אפריקה ונחשב ליעד מספר אחת של צרפת וארצות הברית במערב אפריקה; הוא גם היה אחד משלושת המנהיגים הג'יהאדיסטים הבולטים בסאהל, לצד איאד אג גאלי הטוארגי ואמאדו קופה הפולאני שמזוהים עם אל-קאעדה. בהודעת הנשיא הצרפתי לא נאמר באיזו מדינה חוסל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן