Skip to content

התארגנות ברשת לקראת ההפגנה במוצ"ש נגד מלחמה עם איראן

בהמשך לימים של כרזות אהבה הדדיות ישראל-איראן התארגנה ל-24.3 בשעה 19:00 הפגנה בכיכר הבימה בת"א. מאת שרית פרקול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהמשך לימים של כרזות אהבה הדדיות ישראל-איראן עם הבטחות "לא נפציץ אתכם", הוקם דף פייסבוק נגד המלחמה והתארגנה הפגנה בכיכר הבימה בת"א ב-24.3 בשעה 19:00

מאת שרית פרקול

"עושה רושם שהכל מוכן מבחינת רה"מ לתקיפה באיראן. חוץ מאיתנו – אנחנו לא מוכנים/ות", נכתב בדף הפייסבוק שהוקם כדי לקדם אירוע מחאה נגד מלחמה עם איראן. מחר (מוצ"ש) ב-19:00 יתקיימו הפגנה וצעדה מכיכר הבימה לגן מאיר בתל אביב, בהמשך לימים של כרזות אהבה הדדיות ישראל-איראן בצבעי ורוד-ירוק והבטחות "לעולם לא נפציץ אתכם".

צביקה בשור בכרזה נגד המלחמה
צביקה בשור בכרזה נגד המלחמה
>>> אי אפשר ולא צריך להתרגל לטפטוף של טילים – מאת עמית קרטס בנין

כמעט 2,000 איש כבר אישרו את השתתפותם בהפגנה, נכון לכתיבת שורות אלה. בדף האירוע, שנפתח על ידי איתי נאור וצביקה בשור, נכתב עוד, בעברית, בערבית ובאנגלית:

"תקיפה ישראלית חסרת אחריות באיראן, שבעקבותיה מלחמה שמי יודע כמה יהרגו בה וכמה זמן תימשך, היא לא דבר שאנחנו נסכים לו. הסקרים מראים: רוב הציבור הישראלי מתנגד לתקיפה שרוקח נתניהו. אפילו צמרת מערכת הביטחון הישראלית והמודיעין האמריקאי טוענים שהאיראנים לא בכיוון שנתניהו מייחס להם (המוסד שותף להערכה הזו). עושה רושם שבעיקר נתניהו, שאולי חושש מעוד קיץ חברתי, להוט לייצר מלחמה שגם לא תזיק לקמפיין הבחירות שלו.

היה קשה למצוא השבוע מישהו שנדהם מפרסום התחקירים שגילו שישראל פשוט אינה ערוכה להגנה על אזרחיה מפני טילים שינחתו על הערים. באופן בלתי מפתיע, מי שזוכה למיגון הירוד ביותר הן האוכלוסיות המוחלשות בפריפריה. זה בדיוק מה שאנחנו שווים בשביל מנהיגים שלא מהססים להוציא אותנו למלחמה מיותרת שתבעיר את האזור, למען בטחוננו כביכול. הם יהיו ממוגנים בבונקרים שלהם, אל תדאגו להם. את המיליארדים שהמלחמה הזאת תעלה נשלם אנחנו – בבריאות, בחינוך, בדיור – ובדם.

אבל השבוע ראינו גם משהו מדהים. האינטרנט אפשר לנו להעביר מסרים לאזרחים בצד השני, ולקבל מסרים חזרה. מסרים של שלום, של סולידריות, של תקווה. הדו-שיח המרגש והמרענן הזה הביא עמו מסקנה אחת ברורה:

אנחנו, אזרחי ישראל ואיראן, לא אויבים. המנהיגים שלנו מחרחרים מלחמה אסונית – אנחנו מנסים/ות למנוע אותה. במקום להיגרר למלחמה אזורית – אנחנו דורשים פיתרון של שלום בין עמי האזור.

במוצ"ש הקרובה, ה-24 במרץ, ניפגש ב-19:00 בכיכר הבימה בת"א – היכן שהתחילה המחאה בקיץ – ונצעד לגן מאיר. ביחד נבהיר לנתניהו ולעולם: אין מנדט להוציא אותנו למלחמה עם איראן".

כרזה נגד המלחמה
כרזה נגד המלחמה

לצד השיתופים וגילויי התמיכה בהפגנה, יש גם מתנגדים, כמו בן יניב, שכתב בדף האירוע: "ההפגנה שתקיימו פוגעת בחוסנה של מדינת ישראל ובצורך הקיומי שלנו לחיות בביטחון בארצנו. פציפסטים כמוכם פוגעים בחוסנה ובמורלה של האומה. תתביישו לכם. שלטון שמצהיר על רצונו להשמידנו סופו שנילחם בו עד שייעלם, גם אם הדבר תלויי בנפגעים בנפש. מבחינה דיפלומטית אתם פוגעים במערכת ההסברה של ישראל זה שנים נגד האוייב האיראני ואירוע כמו שאתם מתכוונים לעשות לא רק ייפגעו בחוסן האומה אלה גם בדיפלומטיה שלה. תפסיקו להשתמש במילה-עם- מי אתם שתגידו מה העם הישראלי חושב. אני בטוח שכל ישראלי יוכל לישון בשקט אם נתקוף את איראן ולא אם נשמע להצהרות הפציפיסטיות שלכם וחלילה נסיים כמו כל אותן מדינות בעבר ששמעו לפציפסטיים שבעמה. תקווה אני שלא תהיה הפגנה ותבינו שמה שאירגנתם פה הוא לא הפגנה נגד המלחמה אלא נגד האומה".

יניב צור הרחיק לכת עוד יותר וכתב: "אתם לא רק נגד תקיפה באירן המחמשת גרעינית נגדנו, אלה נגד ההתישבות הישראלית, נגד גיונוי יורי טילי הקסאם על ישראל ובעד כל מה שנגד ישראל. תתבישו לכם בוגדים!"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן