Skip to content

היועץ המשפטי החליט על כתב אישום מקל לח"כ חיים כ"ץ

בהוראת אביחי מנדלבליט הוגש כתב אישום נוח על פי הסדר טיעון כנגד ח"כ חיים כ"ץ. כתב האישום מייחס לו עבירות קלות שבגינן יורשע וישלח לעבודות שירות. לו היה חבר הכנסת מורשע על פי כתב האישום המקורי שיוחס לו, היה צפוי ל-3 שנות מאסר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסדר טיעון, לפיו ח"כ חיים כץ, יודה בסעיפי אישום קלים יותר, יורשע והפרקליטות תעתור למאסר על תנאי וקנס כספי, הוגש היום (שלישי) על ידי פרקליטות מחוז תל אביב לבית משפט השלום בראשון לציון.  בהודעת הפרקליטות נאמר כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט הורה על הגשת כתב האישום לאחר שח"כ כץ הודיע ליושב ראש הכנסת וליושב ראש ועדת הכנסת שאין בכוונתו לבקש חסינות מפני העמדה לדין פלילי.
כתב האישום, אשר הוגש במסגרת הסדר טיעון, מייחס לחבר הכנסת כץ עבירה של קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים לפי סעיף 500(8) לחוק העונשין. על פי כתב האישום, ח"כ חיים כץ, אשר עמד אותה עת בראש ועדת הרווחה של כנסת ישראל, זימן לוועדה את סוחר שוק ההון מוטי בן-ארי כמומחה לשם קידום הצעת חוק בתחום פירעון אג"ח בחברות בקשיים, אך לא גילה לחברי הוועדה מידע אודות קשריו האישיים והכלכליים עם בן-ארי ואודות האינטרס הכלכלי של בן-ארי בקידום החוק.

כ"ץ ומנדלבליט (צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת)

לפני כשנתיים החליט היועץ המשפטי לממשלה להגיש נגד חבר הכנסת חיים כץ כתב אישום בשל קשריו עם אותו סוחר שוק הון בגין עבירת מרמה והפרת אמונים לפי סעיף 284 לחוק העונשין, שהרשעה בגינו הנה מאסר בן 3 שנים, אך אז החליטה וועדת הכנסת כי לח"כ כץ עומדת חסינות בפני העמדה לדין פלילי. לאחר מכן, התקיים שיח עם באי כוחו של ח"כ כץ, במסגרתו נשמעו פעם נוספת טענותיהם ביחס לתשתית העובדתית והמשפטית. מנדלבליט העומד לפני סיום כהונתו בפברואר 2022, צריך היה לנקות משולחנו חומרים ששהו עליו והעלו אבק. ביניהם גם ההחלטה בעניינו של ח"כ כ"ץ. לדעת היועץ המשפטי לממשלה ולאחר "שקילת מכלול החומר הרלוונטי לעניין נמצא כי נכון לשנות את עובדות כתב האישום ואת סעיף העבירה שאלה מגבשות, במסגרת הסדר טיעון, לנוסח כתב האישום שהוגש היום. כאמור, הוסכם במסגרת הסדר הטיעון כי חבר הכנסת כץ יודה ויורשע בכתב האישום שהוגש, והצדדים יעתרו במשותף לכך שייגזר על ח"כ כץ עונש של קנס כספי ומאסר על-תנאי."
לקריאת כתב אישום-חיים כץ

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן