Skip to content

bZ4X הקרוסאובר החשמלי החדש של טויוטה

הרכב הראשון של טויוטה שתוכנן מראש כרכב חשמלי, הראשון תחת תת המותג החדש של טויוטה: bZ - beyond Zero (מעבר לאפס), קרוסאובר נוח, מרווח ויוקרתי, הזמין עם מערכת הנעה חדשה לכל הגלגלים. יגיע לישראל במחצית הבאה של 2022
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טויוטה הכריזה על הבכורה העולמית של ה-bZ4X, הדגם הראשון בסדרה חדשה של רכבים חשמליים המונעים באמצעות סוללה – סדרת ה- bZ – beyond Zero (מעבר לאפס). דגם הייצור הסדרתי של ה-bZ4X, הוא הדגם הראשון של טויוטה שפותח כרכב חשמלי המונע באמצעות סוללה (BEV). זהו גם הרכב הראשון שנבנה על הפלטפורמה הייעודית החדשה של טויוטה לרכבי BEV. דגם זה פותח כשהוא מתבסס על  שילוב יחידת הסוללה כחלק אינטגרלי של השלדה, המצבר הממוקם מתחת לרצפת הרכב, מעניק את היתרונות הבסיסיים של מרכז כובד נמוך, חלוקת משקל מעולה מלפנים/מאחור וקשיחות מרכב גבוהה, אלו תורמים  לבטיחות, נוחות והתנהגות כביש מעולות.

bZ4X הקרוסאובר החשמלי החדש של טויוטה (צילום באדיבות היצרן)
bZ4X הקרוסאובר החשמלי החדש של טויוטה (צילום באדיבות היצרן)

ה-bZ4X הוא SUV מרווח ונוח, המצויד במערכת חדשה של הנעה לכל הגלגלים המעניקה התנהגות מעולה בכביש ובשטח, עם מנועים חשמליים נפרדים לכל סרן. בסיס הגלגלים הארוך מספק מרחב מצוין לחמישה נוסעים בתא נוסעים אוורירי ופתוח, בתוספת כושר העמסה נדיב. טויוטה התבססה על ניסיון של קרוב ל-25 שנה בטכנולוגיית סוללות לרכב חשמלי מתוצרתה כדי להבטיח איכות, עמידות ואמינות ברמות המובילות בעולם עבור יחידת הליתיום-יון המניעה את ה-bZ4X. גם לאחר 10 שנות נסיעה רכב, הסוללה צפויה עדיין לשמור על 90% מהביצועים המקוריים שלה , וכך נשמר המוניטין הידוע של טויוטה באריכות הימים המובילה של מוצריה.

עם סוללה טעונה במלואה, טווח הנסיעה הצפוי הוא למעלה מ-450 ק"מ (בהתאם לגרסה; נתונים מדויקים יאושרו בהמשך). ה-bZ4X יציע גם מאפיינים טכנולוגיים מתקדמים, כולל גג עם לוח סולארי שיסייע בטעינת הסוללה בזמן נהיגה או חנייה, ודור שלישי של Toyota Safety Sense עם מערכות בטיחות אקטיביות ומערכות סיוע לנהג חדשות ומשופרות.

בהשוואה לטויוטה RAV4, הממדים החיצוניים ממחישים את היתרונות העיצוביים הגלומים בפלטפורמה החדשה. ה-bZ4X הוא בעל גובה כללי נמוך יותר ב-85 מ"מ, שלוחות קצרות יותר ובסיס גלגלים ארוך ב-160 מ"מ מאלה של ה-RAV4. גם קו מכסה המנוע הונמך ב-50 מ"מ. הזריזות הכללית משתקפת ברדיוס סיבוב של 5.7 מ', הטוב ביותר בקבוצה.

העיצוב משלב מרכיבים אווירודינמיים התורמים לטווח הנסיעה הנדיב, כולל פתחים הממוקמים עמוק בפינות הפגוש הקדמיות ליצירת וילונות אוויר חלקים; כיסוי תחתון מלא; ספויילר גג מפוצל וספוילר שפה אחורי בצורת "זנב ברווז"; מסיט אוויר אחורי; ושמשה אחורית שתוכננה בקפידה. בשבכה התחתונה הדקה קיים תריס מתכוונן המתעל את זרימת אוויר הקירור לסוללה ומסייע להפחית את התנגדות הרוח.

ה-bZ4X בתצורת ההנעה הקדמית מונע על ידי מנוע חשמלי בעל תגובה מהירה והספק של 150 קילוואט או 204 כ"ס DIN ומומנט מרבי של 265 ניוטון-מטר, המאפשר לו להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 8.4 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 160 קמ"ש. הדגם בעל ההנעה לכל הגלגלים הוא בעל הספק מרבי של 217.5 כ"ס DIN ומומנט מרבי של 336 ניוטון-מטר; המהירות המרבית זהה, בעוד שההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש נעשית תוך 7.7 שניות בלבד .

סוללת הליתיום-יון בעלת הצפיפות גבוהה היא בעלת קיבולת של 71.4 קילוואט-שעה שצפויה להעניק טווח נסיעה של למעלה מ-450 ק"מ. הסוללה ניתנת לטעינה מהירה מבלי לפגוע בבטיחות או באורך חיי השירות: ניתן להשיג טעינה של 80% תוך כ-30 דקות עם מערכת טעינה מהירה של 150 קילוואט (CCS2). מרכיב מרכזי באיכות הסוללה ועמידותה הוא ניטור מרובה של המתח, הזרם והטמפרטורה ברמת התא הבודד. אם מזוהה ייצור חום חריג, אמצעי בקרה מופעלים באופן אוטומטי. יושמו אמצעי נגד להפחתת כל פגיעה באיכות החומר, ותהליך הייצור כולל אמצעי הגנה למניעת חדירה חומרים זרים לסוללה. ולראשונה בטויוטה, הסוללה מקוררת באמצעות מים.

bZ4X עיצוב פנימי ואבזור מושקע (צילום באדיבות היצרן)
bZ4X עיצוב פנימי ואבזור מושקע (צילום באדיבות היצרן)

טויוטה עבדה עם שותפתה לפיתוח, סובארו, על תכנון מערכת הנעה חדשה לכל הגלגלים לרכב מסוג BEV, מערכת זו מספקת בטיחות נוספת בנהיגה בתנאים קשים ומעניקה ל-bZ4X יכולת נהיגת שטח אמיתיות שהן המובילות בקבוצה.

ניתן למקסם את טווח הנסיעה של ה-bZ4X על ידי שימוש בלוח סולארי אופציונאלי בגג. לוח זה לוכד אנרגיה סולארית  כדי לייצר חשמל לטעינת סוללת ההנעה של הרכב. ניתן להשתמש בו כאשר הרכב במצב עבודה כמו גם כאשר הרכב כבוי , והחישובים של טויוטה מצביעים על כך שהוא מסוגל לאגור מספיק חשמל במהלך שנה כדי לאפשר נסיעה מצטברת בטווח נוסף של 1,800 ק"מ.

ה-bZ4X ייהנה מהדור השלישי של מערכת Toyota Safety Sense עם תפקודים חדשים ומשופרים כדי לספק הגנה מפני מגוון רחב עוד יותר של סיכוני תאונות נפוצים. היא מסוגלת לפעול כשותפה של הנהג למימוש יעד הניידות האולטימטיבי של החברה: "אפס הרוגים ופצועים בתאונות דרכים".

על ידי הרחבת טווח הזיהוי של הרדאר והמצלמה, , הביצועים של כל התפקודים שופרו. מאפיינים חדשים יכללו הרחבה של מערכת טרום-התנגשות כדי לזהות כלי רכב שמתקרבים וחותכים פנימה; שיכוך האצה במהירות נמוכה; וסיוע בעצירת חירום. בנוסף, תהיה זמינה מערכת מולטימדיה חדשה עם עדכוני תוכנה דרך האוויר.

 

 

1 Comment

  1. יוסי שושני
    11 בנובמבר 2021 @ 21:33

    ממתין לפרטים נוספים ממתין להגעה לארץ. להעביר לי פרטים נוספים !

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן