Skip to content

נדחתה בקשת אולמרט לחייב את משפחת נתניהו לחשוף את תיקיה הרפואיים

במסגרת תביעת לשון הרע שהגישו ראש הממשלה לשעבר נתניהו, רעייתו ובנו, כנגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שייחס להם מחלת נפש, דחה השופט עמית לוין את הדרישה לוויתור התובעים על חיסיון רפואי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בתל אביב דחה הבוקר (רביעי) את בקשתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט להורות לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, רעייתו שרה ובנם יאיר לחתום על כתב ויתור סודיות רפואית ולהיבדק מטעמו בידי פסיכיאטר מומחה לשם עריכת חוות דעת במסגרת תביעת לשון הרע שהגישו בני המשפחה כנגד אולמרט. סגן נשיא בית המשפט השופט עמית יריב בית המשפט הורה לתובעים להשיב על חלק מהשאלות שהפנה אליהם אולמרט אך הדרישה לענות על שאלות בנוגעות למצבם הנפשי נדחתה. בית המשפט קבע בהחלטתו, כי "יש למנוע מצב שבו דרישה לגילוי מסמכים תהפוך למסע דיג שתכליתו לנסות ולאתר ראיה שתאפשר להוכיח בדיעבד את אמיתותו של הפרסום, ולצד זאת – להביך את התובע, ולהרתיע אותו מלהמשיך ולנהל את התובענה". השאלונים ששלח אולמרט לבני משפחת נתניהו עוסקים, רובם ככולם, בשאלות הנוגעות לטיפולים בתחום בריאות הנפש, לרבות טיפולים, נטילת תרופות פסיכיאטריות, אבחנות פסיכיאטריות ועוד.

צילום: דנה קופל
צילום: דנה קופל

בני משפחת נתניהו הגישו נגד אולמרט תביעה בגין לשון הרע לאחר שבראיון לאתר "דמוקרט טי.וי" ייחס להם אולמרט מחלת נפש שאינה בת-שיקום. בכתב ההגנה שהגיש ראש הממשלה לשעבר, הוא טען כי הדברים שאמר בריאיון היו אמת, ודרש כי התובעים יחשפו רשומות רפואיות המתעדות את מצבם הנפשי, וישיבו לשאלונים הנוגעים לטיפולים בתחום בריאות הנפש שעברו, לטענתו.
נתניהו, רעייתו ובנו התנגדו לדרישה, וטענו כי היא נועדה להלך עליהם אימים, ולמנוע מהם להמשיך בניהולה של התביעה. השופט יריב קבע בהחלטתו, כי "יש למנוע מצב שבו דרישה לגילוי מסמכים תהפוך למסע דיג שתכליתו לנסות ולאתר ראיה שתאפשר להוכיח בדיעבד את אמיתותו של הפרסום, ולצד זאת – להביך את התובע, ולהרתיע אותו מלהמשיך ולנהל את התובענה". אולמרט חויב לשלם לנתניהו 7500 ₪ הוצאות בגין הליך זה, בלי כל קשר לתוצאות המשפט.  מועד הדיון שיעסוק בהוכחות נקבע ליום חמישי ה – 05/06/2022 .

לקריאת החלטת בית המשפט
13429-05-21.pdf

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן