Skip to content

תביעת הדיבה של משפחת נתניהו נגד אולמרט: אין פשרה

השופט: "לוקחים כאן נושא כאוב של התמודדות עם מחלות נפש, והופכים אותו לקרקס", הוא הורה לאולמרט להגיש בקשה לגילוי מסמכים אשר לגביהם דורש אולמרט להסיר מהם חיסיון רפואי ולחשוף להגנת דבריו כ"אמת דיברתי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הדיון בתביעת הדיבה שהגישו בני הזוג נתניהו ובנם כנגד ראש הממשלה לשעבר, יאיר אולמרט, ימשך לדיון הוכחות בבית המשפט. כך פסק היום (שני) שופט בית משפט השלום בתל אביב. מועד הדיון להוכחות ייקבע במועד מאוחר יותר. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, אשתו שרה ובנם יאיר הגיעו הבוקר לבית משפט השלום בכדי להשתתף בדיון מקדמי בתביעת דיבה שהגישו בני המשפחה כנגד אהוד אולמרט, לאחר שייחס להם מחלות נפשיות. גם הנתבע, אהוד אולמרט הגיע לדיון.

צילום: דנה קופל
צילום: דנה קופל
צילום: דנה קופל

בפתח הדיון התייחס השופט עמית יריב לאמירותיו של אולמרט  ושאל את אולמרט: "באילו אמצעים נקטת לפני שאמרת את הדברים כדי לדעת שאתה דובר אמת?", השופט התייחס לאמירות על מחלות נפש שאולמרט ייחס לבני משפחת נתניהו בשני הראיונות שהעניק בעבר. הראשון לעיתונאי גדי סוקניק בערוץ אינטרנטי, והשני בתוכנית אופירה וברקוביץ’ בערוץ 12, שבהם אמר אולמרט: “ראש הממשלה, רעייתו ובנו הם חולי נפש הזקוקים לטיפול פסיכיאטרי”.
אולמרט השיב לשופט: "עקבתי אחרי המעשים שלהם, שמעתי הקלטות של בני המשפחה, התייעצתי עם מומחים ועם אנשים שמקורבים אליהם שמכירים אותם לפני ולפנים. הם פירטו בפניי התנהגויות שבאופן פופולרי נקראות התנהגויות לא נורמליות, התנהגויות משוגעות".
עורך הדין אמיר טיטונוביץ', המייצג את אולמרט, ביקש לחשוף מידע רפואי הנוגע לבני משפחת נתניהו, וטען כי "אין מקום להתייחס לנתניהו אחרת מבוזגלו או כהן". השופט השיב לו כי הדיון הוא "איננו השאלה אם התובעים הם אנשים בריאים או שאינם בריאים. השאלה היא האם כשהנתבע אמר את אשר אמר, היה לו ביסוס".
עורך דינה של משפחת נתניהו, ד"ר יוסי כהן, אמר כי "אני לא מבין איך אדם כותב בקור רוח ששרה נתניהו היתה בהוסטל טיפולי. אין לנו דבר עם מר אולמרט, הוא עבר דברים קשים. אבל יושבת משפחה שבעיניי היא משפחה מהמפוארות בישראל, והם צריכים לשמוע שראש ממשלה לשעבר – שאגב בעל עבר לא נקי – קורא להם חולי נפש?". כוהן הוסיף כי "במדינה אחרת היו עוצרים את אולמרט". על כך השיב השופט, "תודה לאל שאנחנו לא במדינה הזו".
עו"ד טיטונוביץ: "עו"ד יעקב וינרוט (בזמנו פרקליטו המנוח של נתניהו, א.מ) הודה ששרה חולת נפש".
עו"ד יוסי כהן: "שקר וכזב".
השופט יריב: "אחרי שקראתי את כל החומר, אין ספק שאם ניקח את התיק לבחינת השאלה 'אמת דיברתי', יהיה קרקס".
עו"ד טיטונוביץ: "יש לנו ראיות שישכנעו או שלא, אבל לא נוכל לוותר עליהן".
השופט יריב הציע כי יצאו להפסקה על מנת שינסו לגשר בין הצדדים. אולמרט הודיע כי הוא מוכן לפשרה, אלא שעו"ד כהן השיב: אני מסכים להצעת השופט, בתנאי שאולמרט יתנצל והשופט ייקבע סכום פיצוי".


צילום: ניב אהרונסון
השופט יריב: "במידה שהדיון יהיה על הבעת דעה – אדוני יודע שיכול להיקבע שיש לאולמרט הגנה כי גם אמירות מכוערות הן מוגנות?".
פרקליטו של אולמרט, עו"ד טיטונוביץ ענה: "כדי להביא לסיום מוחלט, הנתבע מוכן לומר שכידוע הוא לא פסיכיאטר, וכפי שהבהיר שוב ושוב דבריו לא היו בבחינת אבחנה רפואית. דבריו פורסמו כהבעת דעה וביקורת ציבורית שהתייחסה להתנהגותם הציבורית של התובעים ושהתבססה על דברים שאמרו לו, לרבות מקורבים למשפחה ובעלי מקצוע". למשמע הדברים הללו נד בנימין נתניהו בראשו לשלילה.
השופט יריב כי "חבל שהטונים בכתבי הטענות הגיעו לאן שהגיעו. לוקחים כאן נושא כאוב של התמודדות עם מחלות נפש, והופכים אותו לקרקס. השימוש במונח של חולה נפש כמילת גנאי עושה עוול".
מאחר והצדדים לא הגיעו לפשרה הודיע השופט כי הדיון יקבע לדיון הוכחות ואמר: "אשר על כן נותר להכריע באשר לבקשה לגילוי מסמכים והבקשה להעמדתם לבדיקה אצל מומחה. מכוח סמכותי אני מורה לנתבע (אולמרט) להגיש בקשה בכתב שנתמכת בתצהיר במידת הצורך, ואסמכתאות משפטיות".


צילום: ניב אהרונסון
במשפחת נתניהו טענו בתגובה שמסרו בתום הדיון כי אולמרט הוא זה שאחראי להיעדר הפשרה. "השופט עמית יריב המליץ לאולמרט למחוק את טענת ההגנה העיקרית, שלו לפיה הדברים שפרסם כנגד משפחת נתניהו התבססו על עובדות. במקום זאת, השופט הציע לו לומר שזאת הייתה הבעת דעה בלבד, וזאת לאחר שחקר אותו מעל דוכן העדים. משפחת נתניהו הסכימה להצעת השופט – אולמרט דחה אותה". בשלב מוקדם של הדיון ציין השופט יריב את סירובם של בני משפחת נתניהו למסור את כתובתם, וקבע כי כתובת המשרד של עורך דינם תימסר במקום.

עו"ד ד"ר יוסי כהן (צילום: דנה קופל)
עורך הדין אמיר טיטונוביץ' (צילום: דנה קופל)

בני משפחת נתניהו תבעו את אולמרט לפיצוי של 837 אלף שקל, בגין לשון הרע ואמרו בתגובה כי הוא חצה "קווים אדומים ומסוכנים שלא ניתן היה לעבור עליהם לסדר היום". בכתב ההגנה שהגיש אולמרט לבית המשפט הוא טען כי בני משפחת נתניהו עברו טיפולים נפשיים, ולכן יש לדחות את תביעת לשון הרע שהגישו נגדו על דבריו כי הם "חולי נפש". בכתב ההגנה טען כי הוא נהנה מהגנת "אמת דיברתי", וביקש להסיר את החיסיון הרפואי של נתניהו, רעייתו שרה ובנם יאיר.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן