Skip to content

משבר חדש ועיני מאיים: נחצו קווים אדומים ביחסי עבודה

עיני כינס הערב את כל ראשי ועדי העובדים בענף התחבורה, לדון במצב שנוצר בעקבות הפעולות שנקטה הנהלת הרכבת נגד חברי הועד והעובדים . טוען כי "יש פה מצב מסוכן שבו עובדים במהלך מאבק ארגוני לגיטימי מסולקים ממקום העבודה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עיני כינס הערב את כל ראשי ועדי העובדים בענף התחבורה, לדון במצב שנוצר בעקבות הפעולות שנקטה הנהלת הרכבת נגד חברי הועד והעובדים. טוען כי "יש פה מצב מסוכן, שבו עובדים במהלך מאבק ארגוני לגיטימי מסולקים ממקום העבודה"


מאת עמי אטינגר


משבר חדש מאיים על המשק. יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, כינס הערב (יום א')  בלשכתו בתל אביב את כל ראשי ועדי העובדים בענף התחבורה, בעניין המשבר ברכבת. זאת לאחר השעיה ופיטורים של עובדים וחברי ועד, בעקבות פעילות שביצעו במסגרת מאבקם הארגוני נגד הפרטת מערך התחזוקה והכנסת עובדי קבלן. עיני קרא היום לשר התחבורה, ישראל כץ, להקפיא את כל ההליכים כלפי העובדים שביצעה היום ההנהלה.

חצה קווים אדומים. השר כץ (צילום: ציפי מנשה)
חצה קווים אדומים. השר כץ (צילום: ציפי מנשה)

עופר עיני ציין, כי "למרות האישור שקיבלו העובדים בבית הדין להפעיל את נשק השביתה נגד כוונת ההנהלה להפריט את מערך התחזוקה ברכבת, הם לא עשו זאת כדי לא לפגוע בציבור הנוסעים. אולם לצערי הרב, שר התחבורה, באמצעות הנהלת הרכבת, נוקטים כבר מאז בפרובוקציות כלפי ציבור העובדים, כדי ליצור הסלמה ביחסי העבודה".

עיני שיגר הערב מכתב לשר התחבורה ברוח זו עם העתקים לרה"מ, לשר האוצר, ליו"ר הדירקטוריון ולמנכ"ל הרכבת.

יו"ר ההסתדרות הוסיף, כי מה שאירע היום הינו בבחינת חציית קווים אדומים. "יש פה צעד מסוכן מאוד, שבו עובדים, במהלך מאבק ארגוני לגיטימי, נקראים לוועדות משמעת בתירוצים שונים ומשונים ובסופו של דבר אף מסולקים ממקום העבודה. בצורה הזאת עובדים לא יוכלו לנהל מאבקים. מבחינת כל ארגון עובדים, יהיה אשר יהיה, מדובר בחציית קווים אדומים ביחסי עבודה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן