Skip to content

אביתר – שמאל מול ימין

מאות פעילי שמאל הגיעו אתמול להפגנה מול המאחז הבלתי חוקי. ממול הפגינו נער הגבעות בראשות דניאלה ויס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות מפגיני שמאל ופעילי זכויות אדם צעדו אתמול (שישי) בצהריים לעבר המאחז הלא חוקי אביתר בשומרון, ביניהם חברי הכנסת יאיר גולן גבי לסקי , מוסי רז (מרץ) ועופר כסיף (הרשימה המשותפת), במחאה והבעת התנגדות מהפיכת המאחז שהוקם על קרקע פלסטינית פרטית ל"התנחלות חדשה" באישור שר הביטחון בני גנץ ומממשלת ישראל. מולם התייצבו כמה עשרות מתנחלים בעיקרם מנוער הגבעות, ראש המועה האזורית יוסי דגן ודניאלה וייס, פעילת ימין קיצוני הפועל להקמת התנחלויות בשטים הכבושים, בין אם באופן חוקי או לא. "חוק", אמרה לא מזמן וייס בכתבת תחקיר, "כאן אין חוק. כאן יש הגשמת ההבטחה האלוהית להתיישב בארץ שלנו וזו שלנו". יוסי דגן התלונן על מפגיני השמאל ואמר: "פעם אחר פעם מגיעים ארגוני השמאל הקיצוני לכאן כדי לייצר פרובוקציות בשטח. לפני שבועיים הפרובוקציות שלהם הסתיימו באירוע חמור של פעיל שמאל שתקף קצין בצה"ל", הוא לא דיבר על תקיפת נוער הגבעות שהכו באלות ובאבנים את מפגיני השמאל לפני כשבועיים. וייס, יו"ר תנועת נחלה, אמרה: "התומכים הרבים שהגיעו לחזק את ישיבת אביתר מצטרפים לדרישה להעלות במידי את הישיבה. הציבור לא ישקוט עד שהממשלה תמלא את התחייבותה והישוב אביתר יעמוד על תילו". צבי סוכות, יו"ר תנועת אמונים וממקימי אביתר אמר: "מול השמאל סהרורי ומיואש שבא להתחנן לממשלה לגרש יהודים, להפר הסכמים ולתת פרס למחבלים. כעת בצומת תפוח 200 יהודים גאים, לא מתנצלים ומלאים תקווה", לדבריו "אביתר תיבנה בלי ספק. מי שיהיה שותף יזכה".

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

את הפגנת השמאל ארגנו עמותות 'שלום עכשיו', 'שוברים שתיקה', 'לוחמים לשלום', ו'קומי ישראל'. במסגרתה הם דורשים משר הביטחון בני גנץ, ויתר שרי הממשלה לפרק את המאחז הלא חוקי, היושב על קרקע פלסטינית בסמוך לכפר הפלסטיני בייתא.
המשטרה והצבא חסמו את המפגינים ולא אפשרו להם להמשיך לצעוד, זאת לאחר שהודיעו מראש ל מארגני ההפגנה כי צה"ל לא יאפשר לקיים אותה בסמוך למאחז והם ייעצרו בצומת תפוח. ואכן משעות הבוקר המוקדמות נערכו כוחות משטרה רבים בסמוך לכיכר תפוח, למניעת חיכוך בין שתי מחאות גדולות שהתקיימו במקום. מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל בשת"פ כם כוחות מג"ב וכוחות צה"ל, נערכו על מנת לשמור על הסדר ולאפשר לצדדים לקיים את המחאה בצורה חופשית ובטוחה. ההיערכות המוקדמת  והשיח עם מארגני המחאות, הביאו לסיום האירוע בצורה שקטה ומכובדת".

דניאלה וייס בהפגנה למען אביתר (צילום: ציפי מנשה)
נער הגבעות מול מפגיני השמאל (צילום: בן כהן)


יאללה תיסעו מכאן, נפצ'ר לכם את הגלגלים (צילום: ציפי מנשה)


כך רואה המשטרה את היערכותה לקראת הפגנת השמאל

חבר הכנסת מוסי רז אמר כי "מתן הכשר למאחז העברייני אביתר זה מתן פרס לעבריינים ולפורעים. גאה להיות כאן היום עם מאות ישראלים וישראליות שעומדים נגד האלימות והעבריינות ובעד השלום". ח"כ גבי לסקי אמרה: "יחד עם מאות פעילים ופעילות ישראלים הגענו לשטחים הכבושים כדי להגיד: יש לפנות את אביתר, לאלתר. מי שלא מפנה מאחזים בלתי חוקיים, נותן להם גב. הצבא הוציא צו שטח צבאי סגור המונע ממאות פעילים להגיע להפגין בסמוך למאחז הבלתי חוקי בדרישה לפנות את אביתר. במקום להוציא צו שטח צבאי סגור, היה על הצבא להוציא צווי פינוי לכל המאחזים הבלתי חוקיים".  מארגון שלום עכשיו מסרו: "אביתר זה פשע מיותר. לא נעצור עד שהממשלה תעצור את המחטף ותפרק את המאחז. מצער שכוחות הביטחון מחבלים בזכות המחאה. נראה שגנץ חלש מול מתנחלים אלימים וחזק על מפגינים שומרי חוק". מיתר הארגונים נמסר כי "המאחז הלא חוקי הוקם על ידי פורעי חוק כדי לקבוע עובדות בשטח, לחבל בסיכוי לשלום ולהטביע מדינה שלמה במעגל הדמים. הכשרתו תהיה כתב כניעה של שלטון החוק לקומץ עבריינים שדגל שחור מתנוסס מעליו. הגיע הזמן ששר הביטחון יפעל למען האינטרס הישראלי, סיום הכיבוש ושלום עם הפלסטינים, ולא עבור מיעוט קטן וקיצוני. בממשלה שהוקמה על בסיס הסכמות לסטטוס קוו מדיני, התנחלות חדשה ומבודדת שמסכנת את ישראל היא הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני. נגיע ל"אביתר" להזכיר לכל חברי הממשלה תומכי פתרון שתי המדינות שהם חייבים לעמוד במילתם ולעצור את הטירוף".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן