Skip to content

ח"כ דוד אמסלם תובע שורה של גופי תקשורת, עיתונאים ואחרים בגין לשון הרע

אמסלם הגיש כתב תביעה נזיקין לרבות לשון הרע נגד עיתון דה-מרקר, חדשות 12 ושורת אישים נוספים, זאת לאחר שטענתו ציטטו בשמו ציטוט שקרי. מנגד הגיב אחד הנתבעים, תא"ל אמיר השכל שנתבע בשל ציוץ, כתב תביעת לשון הרע כנגד חבר הכנסת על כך שכינה אותו מעל דוכן הכנסת: "עבריין שהוא פורע חוק"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חבר הכנסת דודי אמסלם (ליכוד), תבע היום (ראשון) את עיתון דה מרקר ובעליו וחדשות 12 תביעת נזיקין בהם תביעה על לשון הרע. התביעה מגיעה בתגובה לכך שבגופי תקשורת שונים טענו כי אמסלם אמר כי יש "לכלוא שמאלנים". 16 הנתבעים ברשימה הנם מבכירי עולם התקשורת והמשפיעים בחברה הישרלית וביניהם מגיש החדשות דני קושמרו, עמוס שוקן, בעלי עיתון הארץ ודה מרקר, סגן העורכת והכתב רותם שטרקמן, חדשות 12 ומנכ"לה אבי וייס, עורך אולפן שישי רון ירון וכן עו"ד משה גורלי ועיתון כלכליסט, יועץ התקשורת רונן צור, עו"ד קובי סודרי, תא"ל מיל' מוביל תנועת 'אין מצב' אמיר, אברהם השכל וג'ודי שלום ניר מוזס.
אמסלם תובע חצי מיליון שקל וכמו כן דורש צו איסור הפצה של עותקי הפרסומים של הנתבעים על התובע המכילים לשון הרע וצו המורה על החרמתם וצו המורה לנתבעים לפרסם תיקון או הכחשה של לשון הרע וכן לפרסום פסק הדין שיינתן כנגד הנתבעים וכנגד כל אחד מהם, כולו או מקצתו וזאת על חשבון הנתבעים, במקום, במידה ובדרך שיקבע בית המשפט.
מכתב התביעה עולה כי בחדשות 12, וכך בכלי תשורת נוספים פורסמו דברים שהיו לכאורה מפי אומרם, ח"כ אמסלם ולפיהם "יש להכניס את השמאלנים למכלאות". "התיעוד והמידע האמתי היה בידיה הנתבעים (דה מרקר הכתב רותם שטרקמן)",  טוען אמסלם באמצעות עורך דינו מוטי שמעון, "או למצער יכלו להשיגם… אולם הם בחרו לפרסם את השקר ולהתעלם מהאמת".

ח"כ דוד אמסלם (צילום: לע"מ)

מדובר בכתבה שפרסם בשבוע שעבר "דה מרקר" עליה חתום סגן העורכת הראשית,  רותם שטרקמן, "אשר תכנה ותכליתה הם פרסום דיווח שאינו אמת ופרסום דברי לשון הרע המוציאים דיבתו של חבר הכנסת דוד אמסלם רעה". כך על פי טענתו של אמסלם. לטענתו "הגדיל לעשות דני קושמרו ב'אולפן שישי' והקריא את הכתבה, כולל כל ההטעיות, למרות שיכל היה להגיע להקלטות הספייס, ולומר את האמת. שני הגופים לא ביקשו את תגובתו של חה"כ אמסלם, כדי לפגוע בו ולגרום לו לנזק, להכפיש את שמו ולהוציא דיבתו רעה". לטענתו מאוחר יותר פורסמה גרסה שעברה שינויים ואת הגרסה המקורית לא ניתן היה להשיג באמצעות הקישור לאינטרנט. ערוץ 12 מגיש החדשות קושמרו, שידרו ב'אולפן שישי' את הדברים שפורסמו בכתבה ומאוחר יותר פרסמו כי אמסלם לא אמר את זאת אלא התייחס ליועצים המשפטיים ולחברי הקואליציה.

עורך דינו של אמסלם – עו"ד מוטי שמעון (צילום באדיבות המצולם)

את ג'ודי מוזס תובע חבר הכנסת על כך שאמרה בשידור בתוכניתו של ניסים משעל בתחנת הרדיו 103 FM כי הייתה בשוק מדבריו אלו ולקחה שקית הקאה ולבסוף צחקה מרחמים.  את אמיר השכל תובע אמסלם בשל ציוץ בטוייטר בו צייץ השכל: ב 7.12.20 קרא לי השר דאז דוד אמסלם, מעל בימת הכנסת "עבריין פורע חוק" פניתי באמצעות עו"ד ליועמ"ש בבקשה להסיר את חסינותו של אמסלם כדי לתבוע אותו בגין לשון הרע, היועמ"ש לא נענה לבקשתי. עכשיו אמסלם קורא לכלוא את השמאלנים במכלאות. לא יכול להיות שידי האזרחים יהיו כבולות מפני המסית הזה".
השכל הגיב וביקש מבית המשפט לדחות את התביעה על הסף מכיוון שיש לכלול את ציוצו בהקשרים אחרים וצירף לכתב ההגנה כתב תביעה בגין לשון הרע כנגד חבר הכנסת אמסלם על כך שנאם בעת שכיהן בממשלת נתניהו והתייחס בנאומו למח"ש שהגישה כתב אישום נגד קצין המשטרה ניסו גואטה על כך שהיכה עיתונאי ומפגין במהלך ההפגנות נגד נתניהו שנערכו בבלפור ואמר: מח"ש הגישה כתב אישום נגד קצין המשטרה…על זה שהוא עשה את תפקידו..". אסלם המשיך ואמר: "לעומת זאת כשבא לבית המשפט אמיר השכל, בן אדם עבריין שהוא פורע חוק..". דברם אלו שודרו בערוץ כנסת, טוען השכל, "זכו לתפוצה נרחבת בציבור ולתגובות שרשרת כלפי השכל ברשתות החברתיות".
השכל, מבכירי טייסי חיל האוויר סב ל-7 נכדים, שעומד להוציא בקרוב ספר הסוקר את מחאת בלפור, אינו משמש כפעיל פוליטי בשם מפלגה וכותב כי "הנו אדם ישר דרך שעולם לא הורשע בדין ואף לא הוגש נגדו כתב אישום בוודאי אינו פורע חוק".

תא"ל (מיל') אמיר השכל (צילום באדיבות המצולם)
תא"ל (מיל') אמיר השכל (צילום באדיבות המצולם)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן