Skip to content

"לזכור תמיד מי אנחנו" זה מה שמבקשים ב"מאורות" מרכז המבקרים החדש באשדוד

מופע אור קולי ייחודי, אפקטים של קול וצבע, וידיאו מפינג, משחקים אינטראקטיביים, אנימציות, נופים תלת מימדיים ואלמנטים נוספים, בסיפור העם היהודי במרכז מבקרים חדש המנגיש את היהדות לעידן המודרני. צנוע ומעניין!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתי חב"ד ברחבי העולם משמשים כמקום מפגש למטיילים ישראליים המחפשים קצת "יידישקייט", להשתתף בסדרי הפסח הענקיים, סעודות שישי או עזרה שנזקקים לה לפתע. בבתי חב"ד תמצאו תמיד פינה חמה מלאה בהכלה וחיוך תוך הנגשת היהדות לעידן המודרני. שלא נטעה, הנגשת היהדות היא על פי זרם חב"ד האורתודוכסי ואיננה מוותרת על ההלכות המסורתיות. מסתבר שיש גם בתי חב"ד בערי ישראל והם מקיימים את פעילותם גם לטובת הישראלים וגם לתיירים המגיעים מחו"ל.

הרב מנחם עמאר, יליד מרוקו ואשתו חנה, ששבו משליחות חב"ד באוסטרליה, לקחו על עצמם משימה חינוכית בעירם אשדוד והקימו את "מאורות" מרכז מבקרים חדשני. בחזונם הם רצו להנגיש את הסיפור היהודי באמצעות פעילות חדשנית ועדכנית, כך שכל ילדה וילד ומשפחותיהם, יוכלו ללמוד על התחנות החשובות בחיי העם היהודי, על מנת, כמו שאומר הרב עמאר: "לזכור תמיד מי אנחנו". הם בחרו במוטיב ה"אור" כמוטיב מרכזי שירכיב את הפעילות החדשה. זהו מוטיב המופיע ביהדות מימי בריאת העולם, דרך מעמד הר סיני ועד לכותל המערבי. החזון הפך למציאות בעזרת גורמים נדיבים וייפתח למבקרים בחול המועד סוכות 2022. החוויה המצפה למבקרים כוללת מופע אור קולי ייחודי, אפקטים של קול וצבע, וידיאו מפינג, משחקים אינטראקטיביים, אנימציות, נופים תלת מימדיים ואלמנטים נוספים שנוצרו במיוחד לטובת מרכז המבקרים, חידונים, הפתעות ועוד.

בסיור העיתונאים שהשתתפתי לפני פסח, הוזמנו כמו בבית חב"ד בקטמנדו, או בתאילנד (או בכל מקום אחר שביקרתם) לארוחת צהריים יהודית ביתית. בתום הארוחה, יצאנו למסע בעקבות סיפורו של העם היהודי. המסע לקח אותנו לביקור מעניין ומפתיע בין 6 תחנות משמעותיות בהווית העם היהודי.

צילום: שרה פלד
צילום: שרה פלד

תחנה ראשונה: בריאת העולם

המסע אל סיפור האור היהודי במרכז המבקרים מתחיל עם סבא סבבה (אותו מגלם השחקן שולי רנד) ונכדו המקבלים את פנינו ומכניסים אותם לעולם קסום, לרגע שבו הכל התחיל, בריאת העולם. כל זאת באמצעות מופע אורקולי המשלב אנימציות, אפקטים ונופים.

תחנה שניה: אוהל אברהם

כאן נפגוש את שרה, אברהם והמלאכים ונחווה את הבשורה שהביאה עמה את ראשיתו של העם היהודי. מיהו אברהם ה"עברי הראשון"? ואילו ערכים אוניברסליים הנחיל לעולם?

תחנה שלישית: מעמד הר סיני

הר סיני מתעורר לחיים באמצעות וידיאו מפינג חדשני ואינטראקטיבי הגורם לנו להרגיש כאילו אנו נוכחים במעמד הר סיני ועדים לאירוע קבלת התורה. הודות לטכנולוגיה חדשני, ההר משנה צבעים, פושט ולובש צורה, קולות, ברקים ורעמים ומאפשר לנו לחוות, את הרגעים המשמעותיים של מעמד הר סיני וקבלת התורה.

תחנה הרביעית: סיפור מעגל החיים היהודי

היהדות משופעת מנהגים וסמלים המלווים אותנו במהלך חיינו. להמחשה, הוצבו בחלל 5 בארות אינטראקטיביות באמצעותן לומדים המבקרים על מנהגי וסימלי העם היהודי במעגל השנה והחיים היהודי, כמו ברית מילה, נישואין, בר מצווה וחגי ישראל.

תחנה החמישית: שולחן השבת

המיצג האינטראקטיבי של שולחן השבת, מתאר מפגש משפחתי לקראת ארוחת השבת המיוחדת, הדלקת נרות, קידוש של שישי ומנהגים ואפילו ניתן לשיר יחד עם שולי רנד את שירי השבת.

תחנה שישית: הכותל המערבי
הכותל הוירטואלי מזמין אותנו להביע משאלות באמצעות מכתב, ציור, אנימציה ומשחק שהופכים לברכה וירטואלית המוקרנת על גבי הכותל.

מה קורה בפסח?

הפעילות בפסח תכלול את הביקור במסע לגילוי האור, משחק אינטראקטיבי תחרותי בין המשתתפים בנושא פסח, שיחזור סיפור יציאת מצרים יחד עם שחקן שיגלם את משה ויפעיל את הילדים שיתחפשו בעצמם לבני ישראל ומצרים וימשיכו לסדנת אפיית מצות, סדנה להכנת כוס קידוש וסדנת יצירה וצביעה.

צילום: שרה פלד

משך הביקור: כשעתיים וחצי. חובה לתאם הגעה מראש באתר מרכז מאורות או בטל. 053-4707143

מתי? 7.4-20.4, שעות 10-18. סגור בשבת ובחג.

איפה? מרכז מאורות רח' אבני החושן 1 אשדוד

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן