Skip to content

שכנעה את ילדיה כי הם סובלים ממגבלות קשות לצרכי הונאת הביטוח הלאומי

כתב אישום הוגש נגד אם שדיווחה כי ילדיה סובלים מבעיות התנהגות, למידה והתפתחות, ופעלה להשמתם במסגרות לחינוך מיוחד כשלמעשה לא היו זקוקים לכך והצליחה לקבל מיליוני שקלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום הוגש היום (שלישי) נגד תושבת נתניה ולפיו היא נצלה את ילדיה לצורכי קבלת כספים מהביטוח הלאומי. על פי המותר בפרסום קיבלה האישה במרמה, בנסיבות מחמירות, מהמוסד לביטוח לאומי, גמלאות נכות כללית סך כולל של כ-2 מיליון שקלים.

צילום אילוסטרציה לשימוש חופשי: Freepik

מהודעת פרקליטות מחוז מרכז עולה כי במשך 30 שנה האם ניצלה את ילדיה לצורך קבלת הכספים במרמה  על ידי הצגת מצגי שווא ביחס למצבם הרפואי והקוגניטיבי, תוך שהיא משפילה ומתעללת בהם לצורך כך. מכתב האישום עולה כי בין השנים 1994 ועד לחודש פברואר 2022, נהגה האם לפנות לוועדות שונות מטעם הביטוח הלאומי, בטענות כזב לפיהן ילדיה סובלים, לכאורה, ממגבלות תפקודיות, התנהגותיות והתפתחותיות שונות. על מנת לגבות דיווחיה הכוזבים במסמכים רפואיים, הביאה האישה לאורך השנים, את ילדיה בפני רופאים שונים לצורך בדיקות ואבחונים שלא לצורך, פעלה להשמתם של ילדיה במסגרות לחינוך מיוחד על אף שמצבם הרפואי לא דרש זאת, וכאשר לא עלה הדבר בידה, נמנעה מלשלוח שניים מילדיה לבית הספר במשך זמן ממושך. עוד עולה כי לאורך שנות חייהם, דאגה האם לשכנע את ילדיה כי הם אכן סובלים ממגבלות ותחלואות שונים, אשר התבססו על דיווחיה הכוזבים ומבלי שאלו תאמו את מצבם האמתי. כאמור, מכתב האישום עולה כי האם הצליחה להשיג בדרך זו כ-2 מיליון שקלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן